Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Viete, prečo by ste mali mať na svojom webe a e-shope FAQ?

Ak pravidelne sledujete náš blog o podnikaní na internete, určite už viete, že obsahový marketing nie je len písanie článkov. Mal by riešiť „problémy“ zákazníkov pred, počas aj po odoslaní objednávky.

A práve FAQ (sekcia Časté otázky na webe či e-shope) je skvelý spôsob, ako ponúknuť zákazníkom tie správne informácie aj po zakúpení Vašich produktov.

Viete, prečo by ste mali mať na Vašom webe FAQ?

 

Sekcia Časté otázky by na úspešnom webe nemala chýbať, pretože:

1. Zvyšuje dôveryhodnosť – ak viete poskytnúť relevantné odpovede na konkrétne otázky zákazníkov, nemusíte ich už viac presviedčať o tom, že presne viete, čo potrebujú a že im rozumiete. Sami prídu na to, že ste v tom, čo robíte, “doma”.

2. Šetrí čas – nielen ten Váš, ale najmä čas Vašich zákazníkov a návštevníkov webu. Máte pre nich informácie, ktoré potrebujú v tomto momente, bez zdĺhavého surfovania po internete. Pre Vás je sekcia FAQ aj benefitom – poskytuje odpovede, argumenty, napr. aj pre nových pracovníkov.

3. Znižuje počet telefonátov, e-mailov a v konečnom dôsledku aj reklamácií - nielen v prípade, že ponúkate technické služby alebo produkty. Návod, ako sa správne starať o Vaše produkty, môžete prelinkovať aj do detailu samotných produktov, ktorých sa to týka. Zákazníci tak hneď pri kúpe produktu zistia, ako s ním manipulovať, ako ho čistiť a pod. A tak môžu Váš produkt využívať dlhšie a naučiť sa s ním správne zaobchádzať.

4. Zlepšuje komunikáciu so zákazníkom – rovnako, ako napr. formulár, anketa, kniha návštev alebo diskusné fórum. Na záver každej otázky môžete pridať link na kontaktný formulár, aby Vás zákazníci mohli hneď osloviť s ďalšími otázkami.

FAQ a jeho význam pre SEO

V redakčnom systéme FLOX 3 dokážete vďaka FAQ zvýšiť vyhľadávanosť Vášho webu na konkrétne pojmy a samozrejme, efektívnejšie ponúknuť zákazníkom hľadané odpovede:

význam FAQ pre SEO

Paradoxne, práve vďaka vyčerpávajúcim návodom, dokážete získať nových zákazníkov, aj od konkurencie. Napríklad tento náš návod s príkladom obchodných podmienok pre e-shop má jednu z najvyšších vyhľadávaností a pravidelne sa objavuje v konverznej ceste našich nových zákazníkov:

faq a seo, význam faq pre seo, 1.miesto na google vďaka FAQ

Čo poviete, priatelia, nie je FAQ skvelá príležitosť ako osloviť nových potenciálnych zákazníkov?

Navyše, v sekcii Časté otázky môžete zrecyklovať obsah, ktorý už máte k dispozícii. Odporúčame urobiť tzv. Inventúru obsahu, uvidíte, že plno tém ste už rozpracovali aj v rámci Vášho blogu.

Do práce sa môžete pustiť hoc aj hneď! Veríme, že sme Vás naštartovali tým správnym smerom. Veď zvýšiť dôveryhodnosť a predaj možno aj prostredníctvom FAQ.

Prajeme pohodové “tvorenie”

biznisweb - tvorba webstránky a e-shopu

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Tvorba webstránky a e-shopu s moderným a responzívnym dizajnom vo vlastnom redakčnom systéme Flox 3. Vytvorte si web či eshop zdarma.

Diskusia k článku