Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako na skutočne výkonnostný marketing na Facebooku

Aj vy uvažujete nad tým, aký online marketingový nástroj zvoliť? Z hľadiska efektivity jednoznačne vedie obsahový marketing. Jeho výhodou je nízka cena a výsledkom hodnotný obsah, ktorý vám veľmi dobre poslúži aj v budúcnosti.

Ak preferujete okamžite viditeľné výsledky, potom sú pre vás ideálne platené marketingové nástroje ako výkonnostný marketing na Facebooku.

Ak ste ho ešte v rámci vašej marketingovej kampane neskúsili, určite začnete hneď po dočítaní tohto článku. Uvidíte, že neminie cieľ a navyše, nestojí vás majlant.

Kedy je pre vás internetový marketing na Facebooku vhodný a kedy je lepšie využiť PPC na Google?

Pravdou je, že v našich zemepisných šírkach patrí Facebook stále medzi populárne a trefné marketingové nástroje. Či už zakladáte e-shop alebo webstránku, marketingovou bránou na oslovenie nových klientov by pre vás mali byť práve Facebook Pages. Zákazníkov si tu získate predovšetkým vtipným a náučným obsahom. Na sociálnych sieťach by ste totiž nemali zákazníkom „nasilu“ ponúkať vaše produkty, resp. služby. Tu oslovujete predovšetkým potenciálnych zákazníkov, ktorí v podstate ešte nevedia, že si vo finále kúpia váš produkt :).

Správanie vašich potenciálnych zákazníkov na Facebooku

  1. Nákupný cyklus jasne dokazuje, že pred nákupom zákazníci hľadajú informácie, ktoré vyriešia, ozrejmia ich situáciu, problém, ktorý akútne potrebujú riešiť.

  2. A vďaka presnému zacieleniu uvidia na Facebooku „úplne náhodou“ vašu reklamu.

  3. Ak klikli priamo na  vašu reklamu, ocitli sa na mieste, kde ste ich chceli mať.

 

Čo, ak ich vaša reklama na Facebooku nezaujala?

Idú hľadať informácie na Google. Takže nie, nie, to nie je zbytočná investícia, ako by sa mohlo zdať. Práve tu ste vo výhode, ak vám beží kampaň na Googli na kľúčové slová. Tomuto spôsobu spolupráce reklamných kanálov sa hovorí asistovaná konverzia.

Facebook slúži ako prostredník, predá informácie o existencii vášho produktu alebo služby a Google už potenciálneho klienta nasmeruje na váš web, resp. konkrétnu podstránku.

Čo potrebujete na vytvorenie reklamy na Facebooku pre váš internetový obchod?

Vytvorenie reklamy a sponzorovaných príspevkov na Facebooku je veľmi jednoduché, stačí vám profil a fanúšikovská stránka. Môžete však využiť aj komplexnejšie nástroje, ako napríklad Business Manager priamo od Facebooku, ktorý vám uľahčí spravovanie viacerých účtov alebo kampaní. Môžete vyskúšať aj Power Editor, ktorý je určený pre väčších inzerentov.

Aký formát reklamy zvoliť?

Správne zvolený formát reklamy na Facebooku zvýši efektivitu celej vašej kampane. Pozrime sa preto, ako fungujú jednotlivé formáty, aby ste si dokázali vybrať práve ten naj pre vás:

  1. Propagácia príspevku – tzv. boostovanie príspevkov

Fungujú hlavne aktuálne udalosti, novinky z vašej oblasti podnikania alebo vtipne ladené príspevky.

Kedy?

  • pri štarte vašej reklamnej kampane, kedy vašim klientom ponúkate zaujímavé, resp. dôležité informácie o produktoch a službách alebo samotnej kampane, alebo pri spustení súťaže.

Výhoda

  • veľkou výhodou je pomerne nízka cena a veľký dosah

  • ak na váš príspevok ľudia reagujú, môžete ich pozvať na vašu stránku a efektívne tak rozširovať svoju základňu fanúšikov.

Cieľ

  • budovať vzťah medzi vami, vašou značkou a zákazníkom

  • zvýšiť dopyt po vašej ponuke

  • dať na vedomie vašim fanúšikom, že sa vyznáte v danej oblasti, stále na sebe pracujete, ste pre nich spoľahlivý a dôveryhodný partner.

získavanie fanúšikov na FB stránky

získavanie nových fanúšikov na Facebook stránky

2.)  Prekliky na web – pri kliknutí na reklamu sa zákazník dostane priamo na vašu stránku.

 Výhody:

  • ak návštevníka Vaša stránka osloví, je vyššia pravdepodobnosť, že si zapamätá názov vašej domény a v budúcnosti príde priamo na vašu stránku

  • ak zákazník zadá do vyhľadávača v budúcnosti priamo názov vašej domény, máte istotu, že chce nakupovať priamo u vás a cestou na vašu stránku ho nezlákajú žiadne ďalšie reklamné ponuky.

Cieľ:

  • zvýšiť návštevnosť a záujem o vašu ponuku

  • budovať vzťah medzi vašou značkou a zákazníkom .

 

Aké texty a farby by mali obsahovať reklamné materiály?

Pri oboch formátoch reklamy sa nebojte používať vlastné originálne, no kvalitné fotografie a texty. Skopírované texty alebo fotky z fotobanky môžu zaniknúť medzi ostatnými.

Ak si netrúfate na vlastné fotografie  a texty, skúste osloviť profesionálov, ktorí vám radi s produktovými fotografiami, grafikou, ale aj originálnymi textami pomôžu. Veď kto by prerábal a strácal čas vytváraním nevýraznej reklamy, ktorá mu nič neprinesie?

 Dobrá rada týkajúca sa farieb: Neodporúča sa kombinovať modrú a bielu, korporátne farby Facebooku. Vaša reklama sa tak môže vizuálne “stratiť”.

Aké farby sú vhodné pre rôzne príležitosti, sa dočítate na blogu o podnikaní na internete.

Pri textoch dbajte na to, aby stručne a jasne vystihli podstatu a odovzdali ju vášmu zákazníkovi. A samozrejme, pozor na gramatické chyby a preklepy v reklame.

 

Na koho cieliť reklamu?

Priam hamletovská otázka s jasnou odpoveďou – na fanúšikov mojej stránky. Ak ste odpovedali takto, máte čiastočne pravdu :)

Veľa záleží aj od toho, čo chcete propagovať a či máte dostatok fanúšikov na stránke.

  • pri veľkých fanúšikovských základniach, je dôležité cieliť hlavne na aktívnu časť vášho publika

  • ak nemáte dostatočne veľký počet fanúšikov, je vhodné reklamu cieliť na nových zákazníkov, aj na základe pohlavia, veku, záujmov publika.

ukážka cielenia pri propagácii príspevku na FB

ukážka cielenia pri propagácii príspevku – ak vám nevyhovuje ani 1 z ponúkaných publík, môžete si vytvoriť vlastné

obsahový marketing tipyTIP: Ak napríklad predávate rybárske potreby, cieľte na používateľov so záujmom o stanovanie a kempovanie. Tieto dve aktivity bývajú často spájané, preto môžete kľudne medzi fanúšikmi stanovania nájsť rybárov, ktorí budú chcieť vaše služby využiť.

Odporúčame tiež využívať Facebook Pixel, ktorý podporuje aj náš redakčný systém Flox 3 a využívať jeho funkcie, napr. retargeting. To znamená, že ľuďom, ktorí v minulosti navštívili váš web, ale nedokončili objednávku alebo sa len prihlásili k odberu noviniek, dokážete vďaka retargetingu ponúknuť relevantnú reklamu s odstupom času, resp. v čase, kedy je najväčšia pravdepodobnosť, že majú o váš produkt alebo službu opäť záujem.

Pokiaľ predávate športové oblečenie a viete, že zákazník si objednal aj prípravok na pranie alebo impregnáciu, ktorá mu vydrží cca mesiac, viete mu tento fakt včas pripomenúť, prípadne aj so zľavou. Zákazník to ocení a získa pocit, že je pre vás dôležitý a rozumiete mu. Bude u vás nakupovať aj v budúcnosti a vaša ponuka mu príde vhod.

Facebook vám prinesie ovocie

Facebook je výborným marketingovým nástrojom, ktorý neodporúčame ignorovať ani zanedbavať. Pomôže vám zvýšiť návštevnosť aj počet objednávok z vášho e-shopu či webstránky. Úspešnosť vašich kampaní na Facebooku je plne vo vašich rukách. Ako všetko spojené s prevádzkovaním podnikania na internete, si žiada vašu pravidelnú pozornosť, meranie efektivity, návratnosti, aktualizáciu a transparentnú komunikáciu s fanúšikmi, resp. zákazníkmi.

Len tak vám dokáže priniesť úžitok a zaujať dlhodobo čestné miesto vo vašej online marketingovej stratégii.

Kreativite zdar, priatelia! Prajeme príjemné tvorenie a efektívne propagovanie vašich príspevkov na Facebooku.

podpis-sk

 

avatar
Autor: Lukáš Koprivňanský Lukáš pracuje ako Key Account Manager pre klientov BiznisWeb.sk a ByznysWeb.cz. V malíčku má však aj HTML a CSS a tak Vám rád pomôže aj s drobnými webdizajnovými úpravami.

Diskusia k článku