Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako vyzerá ideálny popis produktu

ako písať popis produktu, ideálny popis produktu

Čítali ste náš posledný článok s praktickými tipmi, ako písať popis produktu? Potom určite viete, že popis produktu by mal predovšetkým zaujať pozornosť návštevníkov Vašej webstránky či e-shopu a motivovať ich ku kúpe. Sľúbila som Vám, že si povieme, ako to v reále má vyzerať, tak poďme na to.

Z hľadiska content marketingu by popisy produktov mali byť unikátne. Rovnaký názor má aj Google. Ten tiež neznáša rovnaký obsah, preferuje a otvára dvere originálu.

A práve to je často kameň úrazu e-shopov, ktoré začínajú formou napojenia na XML feed dodávateľa.

Prečo nepreberať popisky produktov od dodávateľa bez úprav?

Na začiatku podnikania hľadáme cesty, ako by sme si uľahčili podnikanie a dostali sa skratkou tam, kam chceme. Napojenie e-shopu na XML feed od dodávateľa je preto pre nejedného začínajúceho podnikateľa vykúpením. Ušetrí more času a námahy.

To je samozrejme skvelý benefit, no nie? Má to však jeden veľký háčik.

Na rovnaký XML feed môže byť napojených ďalších XY stoviek e-shopov, ktoré ponúkajú produkty s tým istým názvom, tou istou cenou, tým istým obrázkom a samozrejme aj popisom. A presne to Google nemá rád – duplicitný obsah.

Ako sa vyhnúť duplicitnému obsahu na e-shope?

Riešenie, ako z toho von, je jednoduché. Stačí od programátora, ktorý napojenie na XML feed realizuje, žiadať, aby Vám umožnil úpravy a máte vyhrané.  Prostredníctvom XML feedu sa Vám tak môže aktualizovať len skladové množstvo, nové produkty, obrázky, ale zachováte si svoj unikátny obsah.

Presne týmto spôsobom ponúkame v BiznisWeb napojenie na XML feed pre cyklistické e-shopy.

Ako vidíte na obrázkoch, v prvom prípade je v názve produktu zátvorka s farbou a vlastné indikátory. V druhom e-shope ponechali všetky dáta podľa XML feedu od dodávateľa.

napojenie na XML feed od dodávateľa nemusí byť nutne duplicita

naimportovaný produkt cez XML feed je možné upraviť – napr. zmeniť názov, príp. doplniť vlastné indikátory

import produktov cez xml feed - pozor na duplicity

produkt naimportovaný presne podľa XML feedu dodávateľa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rovnako je vidieť rozdiely aj v samotnom detaile produktu.

xml import produktov od dodávateľa

upravený detail produktu – doplnené technické informácie

detail produktu naimportovaného cez XML feed

neupravený detail produktu

 

 

Čo platí pre Google, neplatí pre Seznam

Ak podnikáte aj v ČR, iste ste sa s týmto rozdielom neraz stretli. Google miluje pestré texty, synonymá, dokážeskloňovať, takže rozličné tvary mu nerobia problém. Ale pozor na preoptimalizované texty, za ktoré hrozí penalizácia.

Na druhej strane taký Seznam, preferuje počet výskytov daného kľúčového slova na stránke, samozrejme v presnej zhode s kľúčovým slovom či frázou, na ktorú sa chystáme optimalizovať.

Na #ESS16 Pavel Ungr poznamenal, že “Seznam indexuje 70% českého internetu …ale rok starého; z desiatky miliárd URL indexuje len viac ako 2 miliardy URL.” V skratke povedané - Seznam nemá také indexovacie kapacity ako Google.

tip.pngTIP: Ak chcete, aby vyhľadávače čo najrýchlejšie našli Váš nový produkt alebo kategóriu produktov, linkujte ich na sociálnych sieťach, pridajte do sitemapy, zadefinujte v Search Console, resp. odošlite do indexu manuálne:

http://search.seznam.cz/pridej-stranku

https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url?

Ale pozor, samozrejme nie všetky naraz, pomaly ďalej zájdete.

Pre české e-shopy je najvhodnejšie vydať sa radšej zlatou strednou cestou a nájsť vhodný kompromis.

Koľko znakov by mal obsahovať popis produktu?

Možno Vás sklamem, ale neexistuje striktný počet znakov, ktorého by ste sa mali držať. Vašou prioritou je, čo najlepšie popísať Váš produkt, nahradiť zákazníkovi zmyslové vnímanie, kontakt s produktom v kamennej predajni.

Váš zákazník hľadá konkrétne špecifikácie a odpovede na svoje otázky, preto by ste mu mali vedieť poradiť napr. aj prostredníctvom Livechatu či FAQ.

Nehovoriac o tom, že FAQ dokážete skvele využiť aj v rámci long tail optimalizácie.

Z hľadiska SEO je vo všeobecnosti zaužívané, že názov produktu by nemal presiahnuť 64 znakov, meta description 156 znakov, pričom by mali obsahovať:

  • konkrétne kľúčové slovo alebo synonymum

  • vysvetlenie produktu, služby a vzbudenie záujmu o kúpu

 

Ako vyzerá kvalitný popis produktu?

Miesto ošúchanej všeobecnej frázy: “Najlacnejšia kosačka v okrese, najväčší výber kosačiek…” skúste radšej takúto formuláciu:

“Hľadáte vysoko účinnú kosačku, ktorá vydrží roky a ľahko s ňou pokosíte aj členitý terén?

Kúpte si benzínovú kosačku s pojazdom XY s kvalitným pozáručným servisom, teraz len za XX €.”

Vidíte ten rozdiel? Ktorý popis by oslovil Vás, ako zákazníka? Dovolím si tipnúť, že rozhodne ten druhý.

Kvalitný popis produktu je taký, ktorý obsahuje kompletné informácie o produkte, podané vhodnou formou.

 detail produktu

 

produktová fotogaléria vo Flox 3

tip.png

TIP: Ponúknite návštevníkom Vašej webstránky či e-shopu alternatívne alebo súvisiace produkty. Ušetríte im hľadanie a inšpirujete ich možno aj k ďalšiemu nákupu.

alternatívne, súvisiace produkty

význam alternatívnych/súvisiacich produktov na e-shope

 

Ak ste vybudovali Váš e-shop cez BiznisWeb, k dispozícii máte aj hviezdičkové hodnotenie produktov:

hodnotenie produktov v e-shope

Dobrá rada na záver

Pri písaní popisov produktov sa vcíťte do potrieb Vašich potenciálnych zákazníkov. Čo by ste chceli pred samotným nákupom vedieť? A čo by Vás presvedčilo?

Píšte zrozumiteľne, jazykom Vašej cieľovej skupiny, ak napr. predávate ergonomické pero,  v popise tento odborný termín vysvetlite a radšej napíšte, že skvele padne do ruky :).

Stavte na benefity, ktoré Vaše produkty prinášajú:

  • V rámci obsahového marketingu je skvelé, ak o Vašich produktoch a výhodách, píšete aj na Vašom blogu, no pozor, nepíšte popis, ale zaujímavý a pútavý článok, ktorý niečo naučí, alebo niečo ozrejmí, preto napíšte napríklad, ako ste kosili trávu v konkrétnom príbehu, z ktorého si sami vyčítajú vlastnosti kosačky a dôvody, prečo by sa mali pre ňu rozhodnúť.

  • Zákazníci, ktorí sa nevedia rozhodnúť, si určite radi prečítajú o Vašom teste vodotesných hodiniek v 30 m hĺbke, do popisu produktu preto prelinkujte aj Váš článok, príp. aj video z testu, zvyšujete a podčiarkujete tým hodnotu a dôveryhodnosť ponúkaného produktu, miesto prázdnych rečí podkladáte fakty.

  • Ak predávate napr. omietky, uľahčite Vašim zákazníkom výpočet materiálu – ponúknite im orientačný prehľad o spotrebe na jednotlivé povrchy:

v popise produktov ponúknite aj praktické informácie

praktické informácie o popise produktu, ktorú ocenia domáci majstri

V ďalšom článku si ukážeme, ako čo najlepšie prezentovať Vaše produkty. Skvelé inšpirácie sme našli v prezentácii Jiřího Chomáta na #ESS16 a radi sa s Vami o ne podelíme. Máte sa na čo tešiť. Dúfame, že aj budúcim článkom Vám pomôžeme zatraktívniť Váš e-shop a zvýšiť predaje.

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku