Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

7 tipov ako zvýšiť tržby počas vianočnej sezóny

xmas-newsTohtoročná vianočná sezóna je podľa portálu Alza.sk už v plnom prúde. Alza predpokladá, že v porovnaní s minulým rokom vzrastie útrata ich zákazníkov o 40%. 

Prevádzkujete eshop a chcete aj vy na vianočnej sezóne zarobiť čo najviac? Pripravili sme pre vás 5 užitočných rád, ktoré dokážete rýchlo aplikovať v praxi.

1. Najviac zákazníkov získate z porovnávačov

80% našich klientov potvrdilo, že najviac objednávok prichádza práve z porovnávačov cien. Dominuje najmä Heureka.sk.

Cena za získanie zákazníka sa pohybuje v rozmedzí od 0.30 € – 3 €. Samozrejme platí, že čím drahší produkt, tým vyššia cena za získaného zákazníka.

Pri porovnávačoch cien je cena za získanie zákazníka najnižšia. Všetky ďalšie typy platenej reklamy vychádzajú drahšie. Pri reklame v Google získate zákazníka od 4 €, resp. pri drahších produktoch 8 – 12 €. Pri klasickom alebo dynamickom remarketingu sme zaznamenali ceny za získaného zákazníka od 5 €.

Preto odporúčame aktivovať export do porovnávačov cien, resp. ďalšie doplnkové funkcie:

Platené kampane v Heureka.sk dokázali našim klientom zdvihnúť návštevnosť až o 50 – 100% .

Návštevnosť z Pricemanie a NajNákupu zvyšujú platené kampane o desiatky %.

ako zvýšiť počet konverzií z heureka.skSlužba Overené zákazníkmi od Heureka.sk ovplyvňuje tzv. ZMOT (Zero Moment of Truth) – teda 1.rozhodnutie zákazníka, v ktorom eshope nakúpi.

Na Heureke sa oplatí biddovať vyššiu cenu, ktorá vám zaručí prvé priečky vo výsledkoch vyhľadávania.

V Exporte z Heureka.sk si dokážete vyhľadať, na akých pozíciách sa váš eshop nachádza. Niekedy stačí pridať len pár centov a z piateho miesta môže byť prvé :).

2. Súťaž na Facebooku

Poštovné zadarmo je azda najväčším lákadlom. Ak chcete byť originálni, vyzvite vašich fanúšikov k zverejneniu napr.:

  • najkreatívnejšieho listu Ježiškovi
  • receptu na najlepšiu sviatočnú večeru či pečivo

Vhodná je aj súťaž typu – nakúp nad 30 € a vyhraj. Skvelé tipy ako realizovať súťaž na Facebooku nájdete aj tu.

Na Facebooku je tiež vhodné investovať aj do propagácie príspevkov s vašou vianočnou ponukou a pod.

3. Rýchle doručenie

Nič nedokáže potešiť zákazníka viac ako spoľahlivý eshop, ktorý plní svoje sľuby.

Preto uvádzajte reálne termíny dodania a snažte sa vyexpedovať objednávku čo najskôr. Nezabudnite zákazníka o priebehu spracovania informovať – napr. aj prostredníctvom statusov objednávky či doplnkovej informácie (návod pre Flox 2 a Flox 3).

Ak sa vyskytne problém napr. u dodávateľa, okamžite informujte zákazníka.

4. Zľavy a darčekové certifikáty

Ak máte možnosť, pribaľte vašim zákazníkom k objednávke aj drobný darček, uctíte si ich a radi u vás nakúpia aj v budúcnosti.

Prípadne poskytnite zľavu vo forme darčekových certifikátov pre ďalší nákup. Výhodou je, že ich môžu darovať ďalej.

Ďalším motivujúcim faktorom je aj zľava na dopravu, resp. doprava zdarma.

5. Využite Google nástroje

K dispozícii máte napr.:

Ja osobne klientom vždy odporúčam, aby pracovali so štatistikami Google Analytics. Viete si porovnať obraty za minulé roky, nájsť prípadné chyby a poučiť sa z nich. Na nápor zákazníkov je vhodné pripraviť sa dostatočne vopred – v ideálnom prípade už po skončení poslednej vianočnej sezóny, event. v lete.

2 ďalšie rýchle kroky na záver

  • Zaujať môžete aj webdesignom – v našom CMS Flox 2 a Flox 3 ponúkame množstvo šablón aj s vianočnou tematikou, resp. moderný flat design, kt. si dokážete vianočne zladiť aj sami.
  • Vhodné je tiež upútať zákazníka samostatnou podstránkou s názvom napr. 5 tipov na vianočný darček. Do bočného stĺpca na úvodnej stránke stačí umiestniť banner s tipmi na darček pre muža, ženu, dieťa a vybrať niekoľko z vašich produktov. Naši klienti často využívajú blok  Obsah kategórie alebo Produkt z alebo dynamický banner, ktorý priamo nasmerujú na konkrétnu kategóriu produktov či podstránku.

 

Ak prevádzkujete web stránky alebo eshop od BiznisWeb.sk a potrebujete zvýšiť počet konverzií, kontaktujte nás. Radi vám poradíme smiley

vlastný web, vlastný eshop, prenájom eshopu, webdizajn, webdesign, vytvoriť vlastný web, vlastný eshop

Tvorba web stránky, vytvorenie web stránky

avatar
Autor: Peter Polakovič Peter Polakovič je konateľom spoločnosti IRISOFT, s.r.o. a IRISOFT SYSTEMS, s.r.o. Svoje bohaté skúsenosti a znalosti z oblasti tvorby e-shopov a webstránok, internetovej reklamy a správy reklamných kampaní neustále rozširuje. V teame zastáva aj úlohu hlavného zdroja pozitívnej energie, kt. z neho srší aj mimo "prevádzkových hodín" :D Baterky si o.i. dobíja paradoxne štúdiom, manželkou Jankou a 2 synmi.

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať