Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Content marketing pre mobilné zariadenia

google micro-moments, ako tvoriť texty pre mobilné zariadeniaŽivot bez nášho smartphonu si už pomaly ani nevieme predstaviť. Počet ich majiteľov narástol natoľko, že prvýkrát v histórii vyhľadávame cez Google oveľa viac práve prostredníctvom mobilných telefónov.

E-commerce podiel mobilného marketingu v roku 2016 podľa odhadov odborníkov narastie o 38%. Preto majitelia web stránok a eshopov plánujú zvýšiť rozpočet pre mobilné marketingové kampane až o 10%.

Základom je vystihnúť ten správny moment

Vedeli ste, že svoj smartphone kontrolujeme približne 150-krát denne? A čo urobíme v prípade, že sa nám pokazí auto, práčka, televízia a pod.? Siahneme po svojom mobile :D.

Práve na tento okamih stavil koncept Googlu tzv. Micro-Moments. Vašou konkurenčnou výhodou je práve ten konkrétny moment, kedy používateľ potrebuje nájsť vašu firmu, produkt alebo službu. Očakávania vašich potenciálnych zákazníkov sú oveľa vyššie ako pri „bežnom“ vyhľadávaní.

Vďaka Micro-Moments dokážete zvýšiť povedomie o značke o 46%.

Pozrite si, ako to funguje napr. v prípade americkej alternatívy baby šatiek Baby K´tan, ktorý rieši problém vyčerpaných, zaneprázdnených matiek :D:

Aby ste dokázali zákazníka osloviť v pravú chvíľu, je potrebné:

  • vytvoriť si momentovú mapu – odpovedzte si na otázky, v akých situáciách chcete poraziť konkurenciu, aký je zoznam fráz používateľskej cesty – od hľadania inšpirácie, cez vyhľadávanie konkrétnych služieb a produktov až po odoslanie objednávky. Môžete vychádzať aj z týchto potrieb zákazníkov:
    • Chcem sa naučiť…
    • Chcem kúpiť…
    • Chcem vedieť…
    • Chcem ísť…
    • Chcem urobiť…
  • Vcítiť sa do kože zákazníkov – aký obsah v danej chvíli potrebujú, akým spôsobom im môžete pomôcť.
  • Poznajte miesta, kde sa pohybujú vaši zákazníci – jedná sa o ďalšie predajné kanály.
  • Minimalizovať straty – nie je ľahké odhadnúť návratnosť niektorých okamžikov, chce to tréning a analýzu.

 

Tipy ako na mobilný content marketing

1. Tvorte krátke a výstižné nadpisy, v texte využite odstavce. Dajte si tiež záležať na náhľade článku a anotácii produktu. Dôležité informácie vyboldujte.

2. Manipuláciu s produktom najlepšie vysvetlíte vo videu. Napr. ako to robí aj náš klient ryboflex.sk

videorecenzie produktov z eshopu ryboflex

3. Zamerajte sa na prehľadný a zrozumiteľný obsah.

4. Počítajte s tým, že niektorí majitelia smartphonov využívajú aj tzv. personálnych digitálnych asistentov ako Siri, Cortana alebo Google Now.

5. Vizuálne spracovanie posolstva (call-to-action buttonu, obrázku, banneru a pod.) nám zaberie 13 milisekúnd. Najviac pritom sledujeme stred obrazovky (zdroj) a preferujeme obrázky pred samotným textom.

ako čítame obsah web stránky na mobile

6. Investujte do responzívneho designu. Minimalistické flat grafické šablóny všetko vyriešia za vás.

7. Geo-lokačné technológie – v našom článku sme vás už informovali o možnosti tzv. majákov Beacons a o geofencingu

8. Pre zahraničný trh je dokonca k dispozícii aj nový reklamný formát v AdWords – na základe prieskumov Google tento formát môžu využiť 3 odvetvia podnikania – auto-moto, hotely a hypotekárne spoločnosti. Cieľom je nahradiť zákazníkovi návštevu showroomu predajcu, samotný hotel alebo banku. Základom sú teda kvalitné, detailné fotografie, ktoré zachytia detail karosérie, poťahové materiály, zariadenie hotelovej izby atď. Čo sa týka reklamného formátu pre hotely, ten má za úlohu odlíšiť konkrétnu ponuku na základe zobrazenia:

  • počtu hviezdičiek
  • používateľského hodnotenia (ako napr. Booking.com)
  • dostupnosti
  • polohy
  • Google Street View
  • ceny atď.

Výhodou je, že akonáhle je návštevník pripravený, môže odoslať svoju rezerváciu.

Google tiež myslel na azda najväčšie životné rozhodnutie – kúpu vlastného bývania. Preto umožnil, zatiaľ pre americký trh, používateľom vyhľadať si najvýhodnejšiu hypotéku.

Viac informácií nájdete aj tu.

vlastný web, vlastný eshop, prenájom eshopu, webdizajn, webdesign, vytvoriť vlastný web, vlastný eshop

Tvorba web stránky, vytvorenie web stránky

 

Zdroj:

http://www.nngroup.com/articles/f-shaped-pattern-reading-web-content/

http://contentmarketinginstitute.com/2015/04/content-engages-mobile-readers/

http://www.practicalecommerce.com/articles/92969-Content-Marketing-for-Mobile-Moments

https://www.thinkwithgoogle.com/articles/being-there-micromoments-especially-mobile.html

https://www.thinkwithgoogle.com/collections/micromoments.html

http://eccolomedia.com/sales-cycle-what-content-goes-where/

http://www.zenithoptimedia.cz/cs/

http://www.puca.com/mobile-marketing-trends-2016/

http://searchengineland.com/google-adwords-livestream-news-new-tools-formats-as-mobile-search-surpasses-desktop-220273

https://www.mojandroid.sk/smartfonmi-vyhladavame-castejsie-ako-pocitacmi/

https://www.briggsby.com/how-do-users-interact-with-serps-on-mobile-devices/

http://pocketnow.com/2015/10/09/smartphone-pc-google-search

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať