Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako vyhrať konkurenčný boj

Vaši zákazníci majú rôzne priority – na niekoho platí najnižšia cena, na ďalšieho darček k objednávke či zľava na poštovné a pod.

Ľudia sa rozhodujú na základe ceny len v prípade, že nevidia markantný rozdiel medzi jednotlivými ponukami.

Konkurenčnými výhodami pre firmy môžu byť napr.:

  • design, obal výrobkov
  • inovácie – výrobné materiály, ekologické technológie spracovania
  • pôvod výrobkov
  • vyplnenie tzv. diery na trhu – chýbajúca služba alebo produkt

ako vyhrat konkurencny bojKtoré základné kroky môžete podniknúť, aby si zákazník produkt kúpil práve u vás?

Najprv si samozrejme zistite silné a slabé stránky vašich konkurentov:

  • otestujte si zákaznícky servis – úroveň supportu, reakčnú dobu, ochotu a komunikáciu na sociálnych sieťach
  • porovnajte objednávkový proces – možno zistíte, že medzi konkurenčné výhody patrí aj platobný systém, kt. vy zatiaľ neponúkate
  • bloguje váš konkurent? – prečítajte si jeho články, ako často publikuje nové blogposty?
  • má kamenný obchod? …

1. Ponúkajte relevantný obsah – zákazník pred samotným nákupom hľadá, zhromažďuje a porovnáva informácie o produkte. Dôležité sú aj texty z vlastnej dielne, žiadne kópie „originálnych“ prekladov od konkurencie, kvalitné (a taktiež vlastné) produktové obrázky, 3D prezentácia produktu či detailný popis materiálov, z kt. je produkt zhotovený.

Content marketing je kľučovým faktorom úspechu, čo potvrdzuje aj Eduard Radimák z Content Marketing Hub, SK.

2. Popracujte na pozitívnych referenciách – počítajte s tým, že vaši zákazníci si vás „preklepnú“ aj na sociálnych sieťach alebo v porovnávačoch tovaru. Ak ste aj dostali negatívny ohlas, nezúfajte a odpovedzte naň! Vysvetlite, ako k tomu došlo, prečo a aká bola náprava:

e-shop referencia na sociálnej sieti

3. Udržujte web stránky a e-shop aktuálne a snažte sa čo najrýchlejšie zakomponovať nové trendy:

4. Vyhnite sa zbytočným komplikáciám – stavte na jednoduché vyhľadávanie, jednoduchú orientáciu na web stránke, jednoduché odoslanie objednávky (napr. aj bez nutnosti registrácie) alebo jednoduchú registráciu k odberu noviniek mailom. Do karát vám tiež nahráva aj rýchlosť načítania web stránky či eshopu.

5. Stavte na kvalitu – pozáručný servis alebo predĺžená záruka, kvalitné materiály, profesionálna telefonická podpora a pod.

6. Vyvolajte vo vašich potenciálnych zákazníkoch pozitívne emócie – vzbuďte v nich pocit, že váš produkt je presne ten, ktorý potrebujú! Pomôžu vám v tom aj produktové či tutorial videá, alebo 3D prezentácie produktov.

tipy, ako poraziť konkurenciu, konkurenčný bojTIP: ak ponúkate rovnaké výrobky ako váš konkurent, stavte na rýchlejší a flexibilnejší servis, opravu zdarma, osobný prístup, vernostné body, doplnkové služby, nákup súvisiacich produktov a pod.

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Tvorba webstránky a e-shopu s moderným a responzívnym dizajnom vo vlastnom redakčnom systéme Flox 3. Vytvorte si web či eshop zdarma.

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať