Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

5 dôvodov, prečo používať v komunikácii so zákazníkmi emotikony

používanie emotikonov v komunikácii so zákazníkomEmotikony nie sú v korešpondencii žiadnou novinkou, už napr. v roku 1862 New York Times v prepise reči Abrahama Lincolna použil smajlíka- ;) (prebieha však polemika, či sa nejednalo o typografickú chybu).

V súčasnosti sú neoddeliteľnou súčasťou komunikácie na sociálnych sieťach, online marketingovej komunikácie a napr. aj online chatu so zákazníkmi.

Viac informácií o histórii emotikonov

Dôvody, prečo používať emotikony 

1. Smajlíci vám pomáhajú lepšie sa propagovať na sociálnych sieťach

Zvyšujú sociálnu silu príspevkov a pomáhajú vám získať tzv. sociálnu moc.

Navyše, ak emotikony používajú v online komunikácii odborníci, nielenže si dokážeme z ich textov zapamätať viac informácií, ale považujeme ich za kompetentnejších a priateľskejších ako tých, ktorí emotikony nepoužívajú. (zdroj)

2. Vyvolávajú reakcie ako pri reálnom dialógu

Podľa vedcov, ak sa pozeráme na konkrétny emotikon, aktivujú sa konkrétne centrá v mozgu a reagujú tak, ako pri komunikácii tvárou v tvár.

Aj napriek tomu, že v niektorých odvetviach nie je ich používanie práve najvhodnejšie, používanie smajlíkov sa pomaly ale isto stáva bežnou súčasťou nášho života, najmä ak patríte medzi majiteľov smartphonov.

3. Dokážu zjemniť kritiku

V rámci štúdie komunikácie na pracovisku sa zistilo, že ak vám príde email s negatívnym hodnotením od nadriadeného, ktorý obsahuje aj smajlíka, oveľa lepšie kritiku prijmete a snažíte sa zlepšiť či napraviť chybu.

A samozrejme, ak si prečítate kritizujúci email, v ktorom je použitý negatívny emotikon, účinok je presne opačný. Cítite sa ponížene, máte pocit menejcennosti a pod.

4. Vytvárajú lepšie pracovné podmienky

Online support, kt. používa v rámci chatu smajlíkov má lepšie šance na úspech aj v prípade reklamácie či získania lojálnejších zákazníkov. Podľa portálu Science Daily je takáto spoločnosť vnímaná priateľsky a pozitívne.

Expresivita v emailoch a chatoch preto nie je na škodu.

5. Šíria radosť a optimizmus

Podľa štúdie z roku 2008 prinášajú smajlíci pôžitok, osobné interakcie. Používanie emotikonov je hodnotným prírastkom medzi moderné spôsoby komunikácie.

Zdroj SearchengineJournal.com

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Tvorba webstránky a e-shopu s moderným a responzívnym dizajnom vo vlastnom redakčnom systéme Flox 3. Vytvorte si web či eshop zdarma.

Diskusia k článku