Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Zredukujte Bounce Rate na minimum! – 10 tipov, ako na to

bounce ratePojem Bounce Rate je jedným z najdôležitejších ukazovateľov úspešnosti vašich online reklamných kampaní a úrovne optimalizácie cieľových stránok (Landing pages).

Vyjadruje percentuálny pomer medzi počtom návštevníkov, ktorí ihneď po načítaní stránok web opustili a celkovým počtom návštev.

Za tzv. „bounce“ sa považuje používateľ, kt. na stránkach nevykonal žiadnu akciu – prišiel napr. z vašich reklamných odkazov alebo z vyhľadávačov a pod., klikol na konkrétnu podstránku a okamžite z www stránky odišiel.

 

Vysoký Bounce Rate – začiatok konca?

Naopak, na Bounce Rate sa pozerajte v širšom kontexte – v súvislosti s ďalšími sledovanými dátami (napr. počtom objednávok atď.)!

Prístupy z reklamných kampaní vo väčšine prípadov vykazujú vysokú mieru odchodov a naopak návštevy z prirodzených výsledkov vyhľadávania majú nízku mieru odchodov.

Vysoká miera opustenia www stránky v žiadnom prípade neznamená, že web je úplne nepoužiteľný a je predzvesťou bankrotu.

Používateľ, ktorý si vyhľadal potrebné kľúčové slovo alebo pojem vo vyhľadávači, našiel, čo potreboval, a tým pádom sa preňho akcia končí. Nič iné z danej problematiky ho momentálne nezaujíma.

Neľakajte sa ani Bounce Rate na vašom blogu.

Ak zverejníte odkaz na nový blogpost na sociálnych sieťach alebo v rámci RSS kanálov, je vysoko pravdepodobné, že zaznamenáte vyššiu mieru odchodov.

Fanúšikovia, resp. odberatelia vašich noviniek, majú vo väčšine prípadov ostatné články prečítané. Preto nemajú dôvod na ďalšie akcie.

Zamerajte sa na sledovanie Bounce Rate v súvislosti s priemernou dobou návštevy.

Taktiež sledujte Bounce rate z jednotlivých podstránok,  nie z celého webu.

Pokiaľ si kladiete otázku: „Ako zistím, kedy je Bounce Rate v poriadku a kedy už nie?“, mali by ste vedieť, že pri rôznych typoch stránok je hodnota miery odchodov variabilná.

Pretože, ak vám ide len o to, aby sa zákazník dostal na cieľovú stránku (napr. ak chcete len informovať o vašom evente) a ďalej už jeho návšteva nemá pre vás zmysel, hodnota Bounce Rate bude vysoká a je to OK.

Ak sa ale snažíte o interakciu so zákazníkom a ide vám o realizáciu nákupu, robíte všetko preto, aby ste mieru odchodov eliminovali na minimum.

 

Dôvody, prečo sledovať Bounce Rate

Jedným z hlavných dôvodov je, že práve miera odchodov vám najlepšie napovie, čo je na vašom webu potrebné opraviť, resp. vylepšiť. Najrýchlejšie tak odhalíte slabé miesta www stránky alebo e-shopu.

Zamerajte sa predovšetkým na sledovanie miery odchodov z najnajvštevovanejších stránok.

Význam má aj sledovanie miery odchodov v jednotlivých internetových prehliadačoch, resp. externých odkazov. Ak zistíte markantnejšie rozdiely, skúste zmeniť napr. text odkazu.

V prípade, že spúšťate nový design, vám možno pomôže doladiť niektoré nedokonalosti v zobrazovaní jednotlivých grafických elementov, resp. podstránok.

V prípade konverzných stránok, kt. majú za cieľ vaše produkty alebo služby predávať, je nevyhnutné pravidelné sledovanie klesajúcej alebo stúpajúcej hodnoty Bounce Rate. Podľa toho viete rýchlo zasiahnuť a narastajúci trend napraviť bez väčších finančných strát.

To isté platí aj v súvislosti s Landing Pages vašich reklamných kampaní, kt. sú optimalizované presne pre daných návštevníkov.

V rámci Google Analytics máte možnosť sledovať aj Bounce Rate jednotlivých kľúčových slov. Zistíte tak relevantnosť danej podstránky k danému kľúčovému pojmu.

 

tip10 tipov, ako znížiť Bounce Rate

  1. Eliminujte dobu načítania www stránky, e-shopu – žiaľ ešte aj dnes pri vyhľadávaní na internete narazíme na weby, ktorým na tomto faktore akoby nezáležalo. Skúste Google PageSpeed Service. Ak chcete podnikať v súlade s aktuálnym online marketingovým trendom, musíte myslieť aj na používateľov, ktorí vaše stránky prehliadajú v mobiloch a mobilných zariadeniach (mobilná verzia, resp. responzívna šablóna je preto na mieste). Druhou príčinou, kedy nedočkaví používatelia zdvihnú mieru odchodov, je nekvalitný, technicky nestabilný webhosting.
  2. Pripravte relevantný obsah – vyhľadajte si kľúčové slová a pojmy, ktoré vaši návštevníci naozaj vyhľadávajú. Pokiaľ s podnikaním na internete len začínate, použite napr. Plánovač kľúčových slov Google AdWords. Ak už biznis máte rozbehnutý, údaje získate zo štatistík návštevnosti Google Analytics. A opäť platí zlaté pravidlo – štatistiky sledujte pravidelne a na základe získaných údajov zostavu kľúčových slov obmieňajte. Je nutné tvoriť obsah, ktorý vaši návštevníci hľadajú a ktorému rozumejú. Miera odchodov samozrejme rastia aj v prípade, že návštevník presne nevie, čo môže na stránke očakávať.
  3. Menej reklamy a externých hypertextových odkazov znamená viac – načo zbytočne odvádzať pozornosť vašich návštevníkov od obsahu, ktorý ste starostlivo tvorili pre nich? Ak potrebujete uvádzať linky na vašich partnerov a pod., urobte tak na samostatnej podstránke napr. sekcie KONTAKT.
  4. Buďte aktuálni! – ak sa čokoľvek na stránkach, na ktoré nadväzujú reklamné kampane, zmenilo (najmä cena pri produktoch alebo niektoré produkty už neponúkate), je nutné to opraviť. Cieľom vášho podnikania predsa nie je odrádzať potenciálnych zákazníkov 🙂
  5. Redukujte! – www stránky nie sú priestor pre slohové práce. Snažte sa eliminovať množstvo textu na minimum – k dispozícii máte tabuľky, grafy, obrázky, infografiky a pod. Pokiaľ je nevyhnutné zverejniť rozsiahlejší text, umiestnite na jeho koniec button pre návrat na začiatok a využite napr. aj kotvu.
  6. Prehľadný design je základom úspechu – drobková navigácia, prehľadné menu, fulltextové vyhľadávanie či responzívny design atď. dokážu návštevníkom spríjemniť a uľahčiť nakupovanie alebo pobyt na vašich stránkach.
  7. Ponúknite ďalší krok po skončení požadovanej akcie – využite napr. bočné stĺpce webu, do kt. môžete vložiť odkaz na váš firemný blog, top produkty, kontakt, fotogalériu a pod.
  8. Odborné termíny vysvetlite v samostatnej sekcii – vytvorte vlastný interný slovník pojmov, termíny budete predsa používať vo viacerých článkoch alebo podstránkach.
  9. Analyzujte návštevníkov a filtrujte Bounce návštevy – vo vašom Google Analytics účte vyfiltrujte návštevníkov (Bounce visit a Non-Bounce visits), ktorí po kliknutí na jednu jedinú stránku okamžite odišli (nevykonali na vašom webe žiadnu ďalšiu akciu, resp. nestrávili na ňom v podstate žiaden čas).
  10. Ponúknite vašim potenciálnym klientom jasné výhody nákupu u vás – uviedli ste na vašom webe, že cena vašich produktov odráža najlepšiu kvalitu, rýchle dodanie a napr. aj kvalitný pozáručný servis? Vyzdvihnite taktiež pozitíva vašej telefonickej linky, na ktorej školený personál ochotne doporučí vhodný produkt a pod. Ale pozor na prehnanú samochválu! Snažte sa zachovať si dôveryhodnosť.

 

Nebojte sa čísel, ktoré vám Bounce Rate ukáže. Google vás za ne penalizovať určite nebude, nakoľko nie všetky www stránky a eshopy využívajú Google Analytics. Navyše Googlebot nekontroluje ani inštaláciu kódu Google Analytics.

Pristupujte k Bounce Rate ako k poradcovi, ktorý veľmi rýchlo preverí, či vašich potenciálnych zákazníkov správne motivujete k činu – odoslaniu objednávky, formulára atď.

No nezabúdajte, že vysoká miera odchodov znamená v niektorých prípadoch aj dokonalé splnenie cieľa – návštevník našiel, čo hľadal a spokojný opúšťa web.

Poznámka: článok bol publikovaný na portáli manazerskecentrum.sk.

Zdroj:

http://blog.biznisweb.sk/2013/10/5-nezvycajnych-predajnych-strategii-pre-e-shopy/

http://mashable.com/2013/11/22/bounce-rate-metrics/

http://www.quicksprout.com/2014/04/17/how-to-decrease-your-bounce-rate/

https://blog.kissmetrics.com/bounce-rate/

https://www.youtube.com/watch?v=421aTJI2Nxc

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať