Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako na vizuálne úspešnú reklamu na Facebooku

tipy na facebook reklamuNie všetky zobrazenia reklamy sú si rovné. Vo februári 2015 prišel Facebook so správou, že si bude účtovať len za reklamu, ktorá bola naozaj videná a nielen tzv. doručená.  Viac na (http://on.fb.me/1zOgt8B)

Asi sa pýtate, aký je medzi tým rozdiel? Súvisí to s tým ako Facebook distribuuje reklamy.

Reklamu Vám síce doručí, ale nie je jasné, čo sa stane ďalej, či si prípadný zákazník dostatočne zaroluje až na miesto, kde sa reklama nachádza. U videného zobrazenia reklamy, si dáva Facebook viac záležať a snaží sa doručiť ich takému publiku, ktoré na ne bude nejako reagovať. Tento systém sa zdal byť nefér.

Ako marketér naozaj zistí, či sa na reklamu niekto pozrel alebo nie?

Toto bol problém ešte minulý rok.

Tento rok už nás všetkých Facebook ubezpečuje, že si nebude účtovať za reklamu, ktorá naozaj nebola videná, čo je určitě dobrá správa :D.

Preto som sa rozhodla pozbierať užitočné tipy ako vypilovať reklamu po vizuálnej stránke tak, aby na Facebooku zaujala a neupadla do zabudnutia v konkurenčnom prostredí. Nech už je Váš rozpočet na reklamu akýkoľvek, z kreatívneho hľadiska platia nasledujúce pravidlá:

 

1. Snažte sa vyhnúť modrej a bielej farbe. Prečo? Sú to korporátne farby spoločnosti, s ktorými určite nebudete chcieť splynúť. Keď už musíte použiť modrú, vyberte si iný odtieň. Viac informácií o význame farieb v rámci nákupného procesu nájdete aj v tomto článku.

 

2. Použite fotografiu s vysokým rozlíšením. Čím viac pixelov, tým lepšie. Bude sa Vám s ňou dobre pracovať, zvlášť keď ju budete potrebovať zväčšiť. Čokoľvek rozmazané len odradí potenciálnych zákazníkov.

 

3. Ľudia na fotografii používajú Váš produkt. V kanále vybraných príspevkov býva dosť tesno a panuje v ňom súťažný duch. Bude to fotografia vašich priateľov z dovolenky, odkaz na zaujímavý článok z vášho oboru alebo flakón s parfémom, ktorý zaujme vašu pozornosť? Dobrá rada znie: Snažte sa nadviazať „ľudský kontakt“, keď vymýšľate kreativu pre reklamu. A pokiaľ dokážete premietnuť do fotografie myšlienku, že Váš produkt robí ľudí šťastnými, tak to je len dobre.

 

4. Text by mal byť jednoduchý a výstižný. Ak do fotografie pridávate text, tak nech je krátký a výstižný.  Naviac musíte rešpektovať facebookové pravidlo, že text môže pokrývať maximálne 20% fotografie. Či je váš text v poriadku si môžete skontrolovať tu. Viac informácií nájdete aj v článku na blogu o podnikaní na internete – http://blog.biznisweb.sk/2014/08/nezobrazuje-vam-facebook-reklamy-vieme-preco/

 

5. Pokiaľ váš produkt alebo služba nie je zákazníkom na prvý pohľad sympatická, buďte kreatívni a upútajte ich pozornosť vhodným obrázkom. Spravovať FB stránky módnej značke alebo reštaurácii je určite zaujímavá práca. Lenže, čo keď práve ponúkate poistenie alebo čistiace prostriedky? V tomto prípade musíte na FB trochu prikrášliť realitu – pro poistenie vytvorte image štastnej rodiny a u čistiacich prostriedkov ukážte výsledok hodinovej práce, teda nablýskanú kuchyňu.

 

6. Testujte. Testovanie rôznych fotografií na vašej cieľovej skupine je naozaj nutná investícia. Na druhej strane, keď už uvidíte, že jedna z fotografií upútala pozornosť väčšiny návštevníkov, je zbytočné v teste pokračovať. Aj keď sa na prvý pohľad môže zdať, že všetky fotografie sú zaujímavé a predurčené na úspech, vďaka testovaniu vám Facebook jasne ukáže, ktorá bude tá pravá a do ktorej sa oplatí  investovať.

vlastný web, vlastný eshop, prenájom eshopu, webdizajn, webdesign, vytvoriť vlastný web, vlastný eshop

Tvorba web stránky, vytvorenie web stránky

 

avatar
Autor: Mgr. Věra Kepková Věra je špecialistkou na marketing na Facebooku a zakladateľkou nového literárneho žánru - digitálnej satiry. Je taktiež autorkou e-booku - 6 krokov k úspešnému firemnému profilu, kt. si môžete stiahnuť na www.verakepkova.cz

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať