Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Hľadáte bug tracking systém? U nás vyhral Axosoft!

bug tracking systémNáš starý bug systém nám slúži už úctyhodných sedem rokov. Zvykli sme si naň, no nastal čas sa rozlúčiť.

Pre tých, ktorí presne nevedia o čom hovorím, bug tracker, ako ho my nazývame „žaba“, je systém na zadávanie chýb, ­ bugov, požiadaviek, návrhov, úprav programátorom. Napomáha teda programátorom odstraňovať chyby a vylepšovať software. V našom prípade Flox 2.0 – redakčný systém na tvorbu web stránok a internetových obchodov. Vďaka nemu vieme, kto čo robí/robil, má robiť a v akom je to stave.

Doterajší bug tracking system máme umiestnený na našich serveroch. Nebol s ním problém, ale chýbajú mu 3 dôležité funkcie, pre ktoré sme sa nakoniec rozhodli ho vymeniť.

Ide o možnosť zadávať deadline, fulltextové vyhľadávanie bugov vo všetkých projektoch a filtrovanie podľa vlastných parametrov.

Požiadavky na nový bug tracking systém

1. Viacero projektov – bugy sa priradia k projektu, ktorého sa týkajú.

2. Statusy – možnosť pridať vlastné statusy.

3. Deadline – zadávateľ určí dátum, kedy musí byť bug vyriešený.

4. Rozšírené filtrovanie – filtrovať je možné podľa viacerých parametrov, napr. podľa statusu, osoby, dátumov a pod. Možnosť vytvoriť vlastné filtre. Napríklad si vyfiltrujem, na čom pracoval niektorý člen nášho tímu minulý mesiac. Alebo všetky bugy, ktoré sú priradené na mňa.

5. Notifikácie – vlastné nastavenie emailových notifikácií.

6. Fulltextové vyhľadávanie – náš starý systém vedel vyhľadávať iba v názve bugu a iba v projekte, ktorý bol zapnutý. Toto bolo pre nás veľmi podstatné, aby systém vedel vyhľadávať všade –  v nadpise, popise, komentároch a vo všetkých projektoch naraz.

7. Priorita – bugu viete priradiť naliehavosť vyriešenia. Môže byť veľmi vysoká, vysoká, normálna, nízka.

8. Možnosť zadať komentár pri zatváraní bugu.

9. Odhadovaný čas riešenia – programátor zadá čas, ktorý pravdepodobne strávi pri riešení bugu.

10. Hromadné pridávanie obrázkov – z počítača viete nahrať do systému viacero obrázkov naraz.

Rozhodli sme sa, že využijeme služby niektorej z externých firiem, ktoré ponúkajú software na prenájom. A tak začalo pracné testovanie najznámejších bug systémov po celom svete.

Hľadaním v diskusných fórach, vyhľadávačoch, softwarových porovnávačoch ich nájdete mnoho.

Niektoré sa dajú využívať úplne zdarma. Za väčšinu bug systémov si však musíte priplatiť.

Nájdete aj spoločnosti, ktoré ponúkajú viacero balíkov podľa množstva funkcií, z ktorých základný je free.

Prioritne sme uvažovali nad softwarom, ktorý má integrovaný helpdesk aj bug tracker. Požiadavku od klienta by tak naši pracovníci zákazníckej podpory vedeli priamo z helpdesku zadať na programátora a jej ďalšie spracovanie by už prebiehalo na úrovni bug systému.

Medzi takéto systémy patrí napr. Gemini, Zoho, Visionflow, Jira, Helprace, Axosoft. Avšak ani jeden produkt neobsahoval všetky funkcie, ktoré sme požadovali. Navyše meniť aj helpdesk, s ktorým sme spokojní, sa neukázalo ako dobré riešenie.

Ďalšou možnosťou bolo prepojiť dva rôzne systémy (bug tracker s helpdeskom), napr. Yodiz sa dá prepojiť s Freshdeskom alebo Axosoft so Zendeskom. Ale tu nám buď nevyhovoval helpdesk alebo funkcie, ktoré by sme získali prepojením.

Myšlienky spojeného Helpdesku a Bug Truckera sme sa preto nakoniec vzdali.

Testovali sme nasledovné systémy:

1. Jira – dá sa prepojiť s našim helpdeskom, ale funkcionalitou nám nevyhovovala.

2. Bugzilla – open source system. Zastaralý, práca so systémom je chaotická.

3. FogBugzdobré filtrovanie, dá sa použiť aj ako jednoduchý helpdesk alebo prepojiť s freshdeskom. 1. adept.

4. Helprace – veľmi slabý. Chýba možnosť vytvoriť projekty, priradiť statusy, dátumy, žiadne štatistiky.

5. Planbox – je možné ho prepojiť so Zendeskom. Prepracované štatistiky, grafy, reporty, viete si zapnúť timer a sledovať, koľko času ste strávili pri riešení bugu. Statusy sú iba defaultné, nemôžete pridať vlastné.

6. YouTrack – prepracovaná správa používateľov. Členov tímu viete zaradiť do skupiny, pridať im role. Nie je však možné zadať deadline, nepáčil sa nám ani systém ako sa pridávajú ďalšie poznámky k riešeniu bugu.

7. Teamwork – celkom šikovný systém, moderný vzhľad, majú aj mobilnú aplikáciu. Obsahuje kalendár, kde vidíte, ktorý bug máte kedy vyriešiť. Notifikácie posielate priamo vy, ak chcete niekoho upozorniť na konkrétny bug.

8. Redmine – open source system. Na systém, ktorý môžete využívať zdarma je celkom dobrý. Tiež obsahuje kalendár, kde vidíte, čo treba dorobiť. Ale napr. veľkosť súboru, ktorý chcete priložiť k jednému bugu je max. 100 kb a to nám určite nestačí. Navyše je zastaralý.

9. Mantis – open source system. Absolútne nevyhovujúci. Nespĺňa žiadnu z našich požiadaviek.

10. Sifter – Neviete pridať status, deadline. Nemá notifikácie.

11. DoneDone – vhodný na prehľadnú internú emailovú komunikáciu, pre nás nevyhovujúce.

12. LightHouse – veľmi slabá funkcionalita

13. Bugify – veľmi jednoduchý systém, neviete filtrovať bugy, editovať statusy, zadať deadline a pod.

14. Privotal Tracker – je možné ho prepojiť s Freshdeskom. Je skôr využiteľný pre projektový manažment ako bug systém.

15. Snowy evening – slabá funkcionalita. Nedostatočná správa používateľov, nedá sa zadať deadline, filtrovať sa dá iba v projekte, v ktorom sa nachádzate.

16. The Bug Genie – má prehľadné štatistiky podľa priority, statusu. Avšak nepáčilo sa nám, ako systém celkovo pracuje s bugmi.

17. Gemini – plno funkcií, až máte problém zistiť, ako sa s nimi pracuje. Dá sa zapnúť český jazyk. Obsahuje vlastný helpdesk i kalendár prác. Chýba však, pre nás veľmi podstatná vec – možnosť zadať vlastné statusy.

18. Zoho – má vlastný helpdesk, chat, je i v českom jazyku, pekná grafika. Neviete si editovať statusy.

19. Visionflow – veľmi veľa funkcií nad rámec klasického bug systému. Vhodný na celkové riadenie väčších projektov spoločnosti.

20. AxosoftVšetky funkcie, nastavenia sa dajú upraviť. Takže si všetko dokážete prispôsobiť svojim potrebám. Horúci adept.

21. BugTrack ­ nemá filter, nedá sa zadať deadline, hromadne nahrávať súbory.

22. YodizPekný moderný systém, dá sa prepojiť s Freshdeskom. Chýba mu však jedna podstatná vec ­ – filter, resp. vyhľadávanie vo všetkých projektoch naraz. 3. adept.

23. Damn Bugs – vhodný skôr ako project management systém. Pre nás nevyhovujúci.

24. Asana – nedajú sa priradiť statusy. Tiež je to skôr project management systém ako bug tracker.

Víťazom sa stáva…

Po dlhom zvažovaní sa pre nás jediným prijateľným riešením stal Axosoft. Nielenže spĺňa všetky naše požiadavky, ale veľká výhoda je, že si môžeme všetko prispôsobiť tak, ako potrebujeme.

O čom hovorím?

Používatelia sa dajú triediť do tímov, skupín a týmto skupinám priradíte rôzne práva. Jednoducho si nastavíte, čo môže ktorý člen tímu vidieť, upravovať a pod.

Filtrovanie – viete si vytvoriť vlastné filtre. Napr. Bugy priradené na mňa, Všetky hotové bugy za posledný mesiac, bugy, na ktorých sa posledný týždeň nič nezmenilo. Možností je veľa.

Notifikácie – môžete nastaviť komu bude chodiť aké upozornenie. Aj šablóna notifikačného emailu sa dá upravovať.

Statusy, priority – si dokážete plne editovať.

Obsahuje funkciu workflow – bugy si môžete posúvať v tabuľke podľa stavu, v akom sa nachádzajú.

Dashboard si tiež prispôsobíte podľa seba. Pridať môžete grafy, štatistiky údajov, ktoré chcete sledovať.

Je plný prekvapení. Stačí sa v ňom pohrabať a objavíte množstvo zaujímavých funkcií.

Vyskúšali sme si aj support Axosoftu, ktorý sa nachádza v USA, v štáte Arizona. Odpoveď dostanete približne do 2 dní.

Pre menšie tímy (do 10 používateľov) je Axosoft zdarma.

axosot - bug tracking systém

 

Malý náhľad do Axosoftu


Ak máte aj vy potrebu zaviesť vo firme bug tracking systém veríme, že tento článok vám ušetrí čas pri hľadaní toho pravého.

avatar
Autor: Jana Michaličková Naše usmievavé slniečko :-). Pripravuje podrobné návody do sekcie Pomoc. Pomáha klientom s aktualizáciou obsahu web stránok. Udržuje aktuálny obsah v našom katalógu firiem MojeObchody.sk

Diskusia k článku