Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Možnosti remarketingu na Google a Facebook

remarketingNa konferencii Daily Web 2014 predstavil Juraj Frank  z Volis International tipy ako na účinný remarketing krok za krokom.

Zopakujme si, o čom je remarketing.

Remarketing umožňuje zobrazovať vaše reklamy používateľom, ktorí v minulosti navštívili Váš web.

Dokážete tak znovu upriamiť ich pozornosť na produkt, o ktorý sa už na vašom webe zaujímali.

Vďaka remarketingu dokážete osloviť aj tých návštevníkov, ktorí odišli bez zrealizovania konverzie – odoslania objednávky, vyplnenia formulára a pod.

Aké formy remarketingu ponúka Google?

  1. Štandardný remarketing – reklamy sa zobrazujú vašim bývalým návštevníkom počas prehliadania web stránok a používania aplikácií v obsahovej sieti Googlu.
  2. Dynamický remarketing – počas prehliadania web stránok a používania aplikácií z obsahovej siete zobrazuje vašim  minulým návštevníkom dynamické reklamy s produktami a službami, ktoré ich na vašom webe zaujali.
  3. Remarketing pre mobilné aplikácie – počas prehliadania mobilných verzií stránok alebo používaní aplikácií zobrazuje reklamy používateľom vašej aplikácie alebo tým, ktorý cez mobilné zariadenia v minulosti navštívili váš web.
  4. Remarketingové zoznamy pre reklamy vo vyhľadávaní – zobrazuje reklamy minulým návštevníkom , kt. po odchode z vašej web stránky /  eshopu ďalej vyhľadávali potrebné informácie na Google.sk.
  5. Videoremarketing – v rámci sledovania videí na Youtube.com a vyhľadávania v obsahovej sieti zobrazuje reklamy tým návštevníkom, ktorí interagovali s vašimi videami alebo vašim youtube kanálom.

Remarketing na Facebooku

Pre dynamický remarketing môžete využiť napr. PerfectAudience.com. Jediné, čo potrebujete, je feed pre Google nákupy.

Minimálny rozpočet pre vašu kampaň je 25 USD, pričom CPC sa pohybuje na úrovni 0,07 USD. Aby ste neplýtvali vašim budgetom, nezabudnite z kampane vyradiť tých, ktorí už nakúpili.

Ďalšou možnosťou je napr.

Prečo používať remarketing?

Online trh začína byť presýtený, preto v rámci konkurenčného boja vytaste remarketing!

Ak si nepritiahnete pozornosť potenciálneho zákazníka vy, urobí to niekto iný!

  1. Vďaka remarketingu dokážete osloviť potenciálneho zákazníka práve v čase, kedy je najpravdepodobnejšie, že bude schopný vykonať nákup – už má „naštudované“ vaše služby alebo produkt, porovnáva ceny produktov, hľadá referencie a pod.
  2. Vďaka personalizácii reklamných zoznamov dokážete vytvoriť rôzne skupiny cielenia – napr. tých, ktorí odišli bez vloženia produktu do košíka, či tých, ktorí produkt do košíka vložili, no objednávku z rôznych príčin nedokončili.
  3. Ak využívate Google Display Network (obsahovú sieť Google), vaša kampaň má široký dosah. Oslovujete ľudí aj pri vyhľadávaní na Google.
  4. Dokážete ponúknuť optimálnu cenovú ponuku pre používateľa, kt. sa zobrazila vaša reklama.
  5. Atraktívne reklamy dokážete vytvoriť bezplatne vďaka Galérii reklám.
  6. Podrobný prehľad o výkonnosti, o mieste zobrazovania a cene reklám.
  7. Remarketing nie je len o oslovovaní potenciálnych zákazníkov. Jeho prostredníctvom dokážete predať súvisiace produkty (impregnácia športového oblečenia) alebo iniciovať opakovaný nákup (napr. pracia emulzia na športové oblečenie po 30 dňoch a pod.)

Remarketing je vhodný, ak:

  • chcete znovu zaujať potenciálneho zákazníka, ktorý sa už na vašom webe pohyboval.
  • Potrebujete zoznam používateľov, ktorých chcete osloviť v rámci vašej ďalšej kampane – napr. všetkých, ktorí vaše web stránky navštívili pred nedávnym sviatkom sv. Valentína, ale nenakúpili.
  • Potrebujete zistiť produkty, ktoré boli najnavštevovanejšie, ale objednávka nebola dokončená.

Ako vytvoriť remarketingovú kampaň?

Podľa Juraja Franka stačia 4 kroky:

  1. Definícia publika a Identifikácia kľúčových stránok / akcií
  2. Generovanie kódu / nastavenie zoznamu
  3. Vytvorenie kampane a Vytvorenie reklám
  4. Identifikácia momentu, kedy ľudí z remarketingového zoznamu odstrániť

Podrobný  návod, ako vytvoriť remarketingovú kampaň v Google AdWords – https://support.google.com/adwords/answer/3210317?hl=sk

tipAj v našom redakčnom systéme na tvorbu web stránky a e-shopu máte možnosť pridať remarketingové kódy z vašich kampaní.

 

Zdroj:

https://support.google.com/adwords/answer/2453998?hl=sk

http://www.informslovakia.sk/sk/system/files/speach/frank.pdf

 

vlastný web, vlastný eshop, prenájom eshopu, webdizajn, webdesign, vytvoriť vlastný web, vlastný eshop

Tvorba web stránky, vytvorenie web stránky

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať