Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Newsletter – Ako odhaliť a sledovať negatívne SEO aktivity

Nezobrazuje sa vám tento newsletter správne? – kliknite sem.

negatívne seo, ako odhaliť negatívne seo, ako sledovať negatívne seo aktivityAk by sme chceli definovať negatívne SEO, môžeme hovoriť o snahe o poškodenie konkrétnej web stránky, e-shopu, resp. len konkrétnej podstránky. V ľudskej reči by sa dalo povedať, že negatívne SEO je nechutná praktika konkurenčného boja.

Negatívne SEO môže mať rôzne podoby, napr.:

  • ohováranie a iné aktivity súvisiace s poškodením dobrého mena spoločnosti
  • neprimerané hejterské aktivity

Najčastejšie sa však jedná o súbor aktivít, ktoré si kladú za cieľ:

  • znížiť indexáciu www stránky konkurencie
  • znížiť pozície konkurenta na vybrané klúčové slová
  • poškodiť odkazový profil

Aj napriek tomu, že existenciu negatívneho SEO je veľmi ťažké dokázať, následkom algoritmu Penguin výrazne stúpol počet tých, ktorí silu negatívneho SEO okúsili na svojej web stránke alebo e-shope.

Kreatívni vydierači napr. zasielali email s informáciou, že ak prevádzkovateľ web stránky nezaplatí XY USD, zničia ho spŕškou negatívnych spätných odkazov.

Vyjadrenie odborníka z Google Webmaster Tools Matta Cuttsa k negatívnemu SEO nájdete v nasledujúcom videu:

Stručné zhrnutie:

  • podľa p. Cuttsa je oveľa viac tých, ktorí o negatívnom SEO hovoria ako tých, ktorí ho pocítili na vlastnej koži
  • ak ste zistili, že na vaše web stránky alebo e-shop smerujú podozrivé, nekvalitné odkazy, využite nástroj “Disavow backlinks” – viac informácií o Disavow links. Výhodou je, že odkazy môžete nahrať z pripraveného CSV súboru, resp. zakázať indexáciu akýchkoľvek odkazov z konkrétnej domény.

Ako sa proti negatívnym SEO praktikám brániť?

V prípadoch, kedy boli negatívne SEO aktivity zverené do rúk laikovi, je možné dohľadať poškodzujúce zdroje, ale ak sa konkurencia rozhodla poraziť svojho soka stoj čo stoj a najala si odborníka, šance sú takmer nulové.

Aj napriek tomu, že takýto spôsob boja sa objavuje skôr pri väčších firmách, nie je na škodu pár “preventívnych” krokov aplikovať aj pri menšom webe:

  1. Základom je vybudovať silné prirodzené odkazové portfólio – teda registrácia v relevantných katalógoch a porovnávačoch má zmysel.
  2. Spätné odkazy pravidelne analyzujte a používajte kvalitné nástroje, ktoré vás upozornia na podobné aktivity, napr.:

Dúfajme, že sa to nikdy nestane, ale ak by ste sa v praxi stretli so situáciou, kedy sa vás konkurent snaží týmto spôsobom atakovať, bráňte sa!

Bráňte sa na sociálnych sieťach, v diskusiách, zapojte spokojných klientov, váš team.

Bráňte sa sériou PR článkov, snažte sa dohľadať všetky poškodzujúce zdroje a konkurenčnú aktivitu zastaviť.

Bráňte sa mikrowebom – vytvorte si ďalšie internetové stránky, kt. naoptimalizujte na vašu značku a firmu.

V neposlednom rade pouvažujte o zaangažovaní právnika.

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Tvorba webstránky a e-shopu s moderným a responzívnym dizajnom vo vlastnom redakčnom systéme Flox 3. Vytvorte si web či eshop zdarma.

Diskusia k článku