Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Testovali sme skvelý SEO nástroj SEMOR.cz

semor.czNedávno sme publikovali článok o tom, ktoré SEO nástroje sa oplatí využívať.

V tom čase sme však nevedeli, že hneď u susedov je okrem Collabim-u k dispozícii aj Semor, kt. minulý týždeň slávil druhé narodeniny. V závere článku prinášame aj rozhovor s Vítom Michalkom, CEO Semor.cz.

Po založení 30-denného testovacieho účtu obdržíte obratom mailom prihlasovacie heslo a hneď môžete začať s pridávaním projektu:

 vlozenie-projektu-semor

a prepojením s vašim Google Webmaster Tools účtom:

gwt-semor-prepojenie

V príprave je aj napojenie na Google Analytics cez oficiálnu API, teda bez nutnosti zadávania prihlasovacích údajov.

Následne v sekcii Vyhľadávanie – Tabuľka meraných fráz pridáte konkrétne kľúčové slová:

semor-keywords

Výhodou je nastavenie frekvencie merania:

1x za 28 dní

1 x za 14 dní

1 x za 7 dní alebo každý deň.

Po prvom meraní, teda napr. už na ďalší deň, môžete frekvenciu merania nastaviť u každého slova samostatne:

uprava-frekvencie-merania

Keďže sa jedná o český SEO nástroj, pri každom slove vidíte počet vyhľadávaní na Seznam.cz a nasledovné atribúty:

tabulka-vyhladavania

V sekcii Štatistiky máte k dispozícii tzv. Rýchloštatistiky, ktoré vás informujú o tom, koľko vašich kľúčových slov sa umiestňuje do 3. a 11.miesta v Google.sk a taktiež na Seznam.cz.

Máte možnosť navoliť si rozmedzie merania:

datum-merania

V ďalšej štatistickej podsekcii – Skóre viditeľnosti rozdelí Semor.cz 10 bodov jednotlivým výsledkom vyhľadávania, 1. priradí 10 bodov a desiatemu 1 bod pre Google.sk i Seznam.cz.

Nasleduje graf Rozloženia pozícií, kde prehľadne  vidíte, ktoré priečky vo vyhľadávačoch obsadzujete – napr.:

rozlozenie-pozicii

Pokiaľ ste váš projekt na Semor.cz prepojili aj s účtom na Google Webmaster Tools, môžete sledovať vývoj pozícií aj na tomto mieste:

 gwt-pozicie

Vynikajúca je sekcia Konkurencia – Výpis konkurencie, ktorá vám pomôže nájsť konkurenciu bez zdĺhavého vyhľadávania v jednotlivých vyhľadávačoch na základe vašich kľúčových slov. Kliknutím na hviezdičku zaradíte danú doménu na zoznam konkurentov:

 konkurencia

Semor dokonca sám navrhne vybranú konkurenciu, ktorá sa vo výsledkoch vyhľadávania zobrazuje nad vašimi odkazmi.

V podkategórii Prirodzené výsledky konkurencie prehľadne vidíte porovnanie pozícií na jednotlivé kľúčové slová v Google i v Seznam.cz.

V rámci Konkurencie – Sklik/AdWords máte možnosť vidieť aj PPC vami vybranej konkurencie – napr. počet zobrazení, či pomer hornej a bočnej pozície.

Ak vás zaujíma percentuálne zastúpenie domén na prvej stránke vyhľadávania pre všechny vami merané kľúčové slová, nazrite do sekcie Konkurencia – MarketShare.

Nasleduje sekcia v príprave – Landing Page, kde zatiaľ vidíte, pre koľko kľúčových slov bola daná cieľová stránka zobrazená, aký je čas jej načítania, dátová veľkosť, či title obsahuje keyword a počet výskytu kľúčového slova v texte.

Nielen v rámci long tailu by vás mala zaujímať informácia o Indexovaných dokumentoch, resp. stránkach – dozviete sa, koľko vašich stránok indexuje Google, Seznam alebo Bing.com.

Dnes už menej zaujímavý je údaj o pagerankoch.

Benchmark vám zasa ponúkne výpis 20 najčastejších domén, kt. sa na vaše kľúčové slová zobrazujú.

Sekcia Odkazy umožňuje vložiť alebo hromadne naimportovať nové spätné odkazy na váš web, zobraziť výpis a štatistiky vlastných odkazov, či štatistiky vlastných odkazov z Google Webmaster Tools a taktiež aj prehľad o investovaných finančných prostriedkoch.

V Brand and MentionsPrehľad zmienk nájdete štatistiku vašich príspevkov na sociálných sieťach + výpis posledných 50 zmienk.

V Ďalšie nástroje nájdete napr. Google Page Speed, Automatické reporty alebo Trendy vyhľadávačov.

Práve medzi trendami vyhľadávačov nájdete vizualizáciu zmien vo vyhľadávaní na Google.cz a Seznam.cz:

vizualizacia-zmien

 

Na záver sme vyspovedali CEO servra Semor.czVíta Michálka.

  1. 10.10.2014 Semor oslávil druhé narodeniny. Smiem sa spýtať, koľko používateľov aktuálne máte a koľko domén systém za tie 2 roky celkovo overil?

Aktivních uživatelů je nyní něco kolem 100, nedávno jsem se rozhodl zrušit free tarif, tak nás hodně uživatelů opustilo. Uživatelé u nás mají většinou dlouhodobější projekty, kterých zatím bylo více než 500.

  1. Z vašich blogpostov je zrejmé, že na systéme aktívne pracujete. Prezradíte  nám nejakú vychytávku, o ktorej ste zatiaľ neinformovali?

Snažím se neusnout na vavřínech, stále lze systém vylepšovat – k dispozici je spousta dat, jen je správně zpracovat, aby byly pochopitelné a užitečné. Neustále pracuji a zkoumám nové možnosti, ale budu trochu paranoik a zatím nic neprozradím.

  1. Pri testovaní som si všimla, že ste zatiaľ zrejme viac orientovaní na českého zákazníka, nakoľko napr. v sekcii Trendy vyhľadávačov,  zobrazujete výsledky z Google.cz. Máte v pláne zaradiť pre slovenské domény aj výsledky z Google.sk?

Zatím jsme jen malý projekt na samém začátku existence, nechci nic uspěchat. Prioriotou je pro mě určitě český trh, vybudovat si silnou pozici a až poté mohu uvažovat o expanzi na zahraniční trhy. Moc rozdílů v CZ a SK Google podle mě nebude, ono je to spíše jen orientační jestli náhodou nedošlo k nějakým větším změnám. Brzy bude k dispozici přehled změn na první straně hledání pro každý projekt zvlášť – ať uživatelé vidí změny, které se týkají jejich okolí.

  1. Pár sekúnd som pri testovaní postrehla nedostupnosť, ale to ste ma hneď kontaktovali cez livechat, celú situáciu mi vysvetlili a spýtali sa, či nepotrebujem pomôcť. Veľmi oceňujem takýto prístup k zákazníkovi. Klienti vás môžu kontaktovať aj telefonicky alebo mailom. Organizujete prípadne aj školenia či webináre, kde vysvetlíte, ako váš systém funguje?

To jsem ani netušil, že to jste Vy, snažím se být vůči uživatelům korektní. Ano kdokoliv mě může kontaktovat jak přes livechat tak e-mail nebo telefon. Momentálně nic neorganizuji, většina uživatelů systém hned pochopí, snažím se jej tvořit dost intuitivně a pokud by měl někdo nejasnosti stačí mě kontaktovat.

  1. K Semor-u som sa doteraz nedostala, myslím, že je to škoda, lebo má obrovský potenciál a hlavne, je to “domáci”, dynamicky rastúci produkt za prijateľnú cenu :). Prezentovali ste ho už niekde verejne? – mám na mysli konferencie, barcampy alebo semináre či workshopy?

Upřímně, ani se nedivím že systém neznáte, já osobně jej nikde nepropaguji o to se starají samy jeho uživatelé a většinou o něm prostě jen mluví s ostatními – to je pro mě ta nejlepší reklama. Na placenou reklamu je ještě dost času. Samotného mě to zatím ani nenapadlo prezentovat SEMOR někde veřejně.

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku