Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Affiliate sieť ako výhoda pre publishera aj inzerenta

dognet.sk, affiliate sieť, affiliate sieť dognetNa blogu sme sa už venovali affiliate marketingu ako takému. Problematika je teda jasná a vysvetlená.

Skúsme si však priblížiť reálny pohľad na svet affiliate marketingu z pohľadu inzerenta aj publishera.

 

Samostatný program vs. sieť pre inzerenta

Pri plánovaní affiliate kampane je nutné sa rozhodnúť, akou cestou sa inzerent vyberie – či cestou samostatného affiliate programu, alebo sa zapojí do affiliate siete.

Obe riešenia majú svoje pre a proti a záleží na niekoľkých faktoroch, ktoré treba zvážiť:

  1. Integrácia do siete môže byť bezplatná, zatiaľ čo samostatný program nikdy nie je zadarmo.

  2. V rámci integrácie do siete časť provízie ostáva v sieti, kým v samostatnom programe inzerent určuje 100% z toho, čo publisher dostane.

  3. Správa samostatného affiliate programu vyžaduje značný čas – jednak na administráciu, tak propagáciu a prácu s publishermi. V prípade integrácie do siete väčšinu prác na seba preberá sieť.

  4. Hlavná výhoda siete je pre inzerenta v tom, že má k dispozícii už existujúcich publisherov. V novom, samostatnom programe je nutné ich aktívne od začiatku hľadať.

  5. Know-how, ktoré dokáže affiliate manager siete dať, pomôže kampani ako v začiatkoch, tak aj v bežnej prevádzke. Pri vlastnom programe je nutné sa spoľahnúť sám na seba, resp. si najať človeka, ktorý už vie “ako to chodí”.

Sila ekosystému siete

Sieť má jednoznačne navrch preto, lebo vytvára ekosystém viacerých publisherov a inzerentov a ich kampaní. Všetko sa deje v rámci jedného priestoru. Pri profesionálnych sieťach sú štandardizované rozmery bannerov, popisy kampaní a podmienky. Publisher nemusí hľadať a blúdiť.

Jasná výhoda je aj agregácia príjmov. Publisher získava provízie z viacerých kampaní a centrálne si ich necháva vyplácať. Tiež má k dispozícii administráciu, kde vidí všetky výsledky naraz. Nemusí sa hlásiť do viacerých systémov. Všetko si spravuje z jedného miesta. Nemusí čakať na výplatné minimum, ktoré každý program a aj sieť má. Čaká len na kumulovaný zárobok všetkých kampaní, ktoré zo siete využíva.

Pre obe strany je výhoda aj vo fakturácii – sieť fakturuje inzerentovi všetky provízie v jednej faktúre a tiež vypláca všetky výsledky kampaní publisherom v jednom. Ani jedna strana teda nemusí riešiť faktúry od viacerých publisherov, resp. z niekoľkých affiliate programov.

Samostatný program si žiada čas a zdroje

Samozrejme, samostatný program má svoje výhody. Inzerent presne vie, s akými publishermi pracuje, má priamy dosah na provízie a vie okamžite reagovať na situáciu v kampani. Z dlhodobého hľadiska, ak to inzerent fakt myslí vážne, má dobrý produkt, pricing, čas a zdroje, je individuálny program dobrým riešením.

Samostatné riešenie si však vyžaduje čas, či dokonca človeka, ktorý by program zastrešil. Často sa stáva, že “ľudia z marketingu” nemajú na to čas, nerozumejú tomu. Potom program upadne a je nakoniec zrušený.

Kombinácia

V rámci našej affiliate siete dognet.sk ponúkame ako bezplatnú registráciu s delením provízií, tak možnosti pilotovaného programu. Možnosť je aj využiť našu sieť, no riešiť si program samostatne. Možností je veľa.

Či už sa rozhodnete pre samostatný program, alebo sieť, je potrebné zvážiť pre a proti.

 

avatar
Autor: Štefan Polgári CEO .dognet - www.dognet.sk, CEO Lead Media - www.leadmedia.sk

Diskusia k článku