Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Newsletter – Ako obal produktu ovplyvňuje rozhodnutie o kúpe?

Nezobrazuje sa vám tento newsletter správne? – kliknite sem.

produktový obal, ako obal produktu ovplyvňuje rozhodnutie o kúpePre niekoho samozrejmosť, pre iných celá veda.

Tvorba efektívnych produktových obalov patrí do rúk profesionálov. Napr. aj spoločnosti ThePaperWorker.com, ktorá publikovala zaujímavú infografiku

Z nej je zrejmé, že počas krátkych 7 sekúnd prvého dojmu dokáže práve obal produktu ovplyvniť rozhodnutie zákazníka o kúpe (výrazne ho urýchľuje a uľahčuje).

Zároveň umožňuje zákazníkom lepšie sa stotožniť so značkou, produktom alebo službou. 

Produktový obal predovšetkým reprezentuje vašu firmu, www stránku, zamestnancov, ale najmä vás.

Zároveň by mal dokázať splniť váš záväzok dodať produkt rýchlo, kvalitne a bezchybne :)

Obal, ktorý navyše obsahuje aj firemné logo, resp. ikony a emotikony, zasiahne potenciálnych zákazníkov oveľa viac – “útočí” na ich city i rozum zároveň :)

Ikony a emotikony, ktoré sú všeobecne známe, pomáhajú budovať partnerský vzťah so zákazníkmi.

 

Z estetického hľadiska je dôležité dať si záležať na:

  • Typografii – fonty písma taktiež skvele odrážajú vaše služby, pomáhajú dotvoriť napr. eleganciu, priamočiarosť …
  • Farbe – jej prostredníctvom sa dokážete odlíšiť od konkurencie alebo prezentovať samotné produkty či služby. Napr. bledé farby predstavujú pre spotrebiteľov menej serióznosti.  Biela farba predstavuje nevinnosť, jednoduchosť.  Čierna sa spája napr. so silou alebo vyššou cenou. Viac informácií o tom, ako farby ovplyvňujú internetové nakupovanie nájdete aj v našom blogposte.
  • Ďalšej využiteľnosti – napr. ako Martinus.sk (z kartónových obalov sa dajú vyrobiť rôzne hračky pre deti). Z infografiky vyplýva, že 90% používateľov použije produktové obaly znovu.

Skvelé je, ak sa vaši klienti so zabalenými produktami pochvália na sociálnych sieťach. Respondenti vo veku 18 – 25 rokov radi zdieľajú svoje fotky obalov produktov na sociálnych sieťach.

40% respondentov uviedlo, že zdieľajú fotky obalov produktov, ak vyzerajú ako darček.

5 tipov ako vytvoriť zaujímavý produktový obal

  1. Myslite EKOlogicky – investujte do recyklovateľných materiálov.
  2. Buďte kreatívni – skúste vyrobiť handmade obaly napr. z papierových tašiek.
  3. Podporte unikátnosť situácie – najmä, ak predávate šperky :) Škatuľka na snubný prsteň si vyžaduje kvalitnejšie materiály ako len obyčajná bižutéria.
  4. Dotvorte osobnosť vašej firmy, resp. vyjadrite poslanie vašich produktov ikonami, textom, farbami. Ak predávate zábavné produkty, použite vtipné ikony, farby a písmo. Rovnako sa snažte podnietiť túžbu hrať sa.
  5. Obal pomáha identifikovať vašu značku – preto je dôležité, aby bolo písmo čitateľné.

Kompletnú infografiku nájdete tu.

Aktuálne novinky o CMS Flox 2.0 nájdete na našich stránkach.

Novinky zo sveta internetového marketingu, SEO, PPC nájdete na našom blogu o podnikaní na internete.

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Tvorba webstránky a e-shopu s moderným a responzívnym dizajnom vo vlastnom redakčnom systéme Flox 3. Vytvorte si web či eshop zdarma.

Diskusia k článku