Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Tvorba nadpisov pre váš web, e-shop či blog od A po Z

ako tvoriť pútavé nadpisyAj vám sa sem-tam stane, že si lámete hlavu pri tvorbe pútavých nadpisov? Či už v rámci SEO, content marketingu alebo pri pridávaní nových podstránok a pod.?

Vedeli ste, že len 8 z 10 ľudí si prečíta váš nadpis a len 2 z 10 si následne prečítajú zvyšok textu, ktorý ponúkate.

Tvorba nadpisu by pre vás mala byť preto prioritou č.1. Nadpis by mal fungovať ako call to action – vyvolať v čitateľovi túžbu dočítať informáciu do konca.

Ak si neviete dať rady, na portáli CopyBlogger.com si môžete stiahnuť ebook, ktorý vás to naučí.

Ako tvoriť pútavé nadpisy?

1. Najprv nadpis, potom text!

Prečo? Pretože nadpisom dávate čitateľovi určitý sľub, ktorý by ste mali dodržať.

Nadpis preto vymyslite ako prvý.  Písanie blogpostu alebo obsahu na novú stránku sa vám bude možno zdať ťažšie, no ak máte vopred pripravenú osnovu, máte výhodu.

Vyvarujte sa však zavádzajúcich nadpisov, ktoré môžu narušiť vašu dôveryhodnosť.

Samozrejmosťou je stručnosť, jasnosť a výstižnosť.

2. Majú kľúčové slová naozaj taký význam?

Samozrejme! Preto je vhodné, ak využijete KeywordPlanner. Pomôže vám zistiť počet vyhľadávaní jednotlivých kľúčových slov a fráz, stanoviť rozpočet, overiť si fungovanie danej zostavy kľúčových slov a ďalšie potrebné informácie pre efektívnu reklamnú kampaň.

Rovnako dôležité je uvedomiť si, že ak hovoríte jazykom vašej cieľovej skupiny, priťahujete pozornosť širšieho publika, získavate viac spätných odkazov a samozrejme aj relevantnú návštevnosť.

3. Prečo príslovka “ako” v nadpisoch zaberá?

Čitatelia si prirodzene vyvinuli akýsi separačný filter titulkov, ktorý im pomáha zorientovať sa v tom kvante informácií.

Aj keď sa vaši čitatelia, resp. návštevníci, paradoxne nechcú nič nové naučiť, zaručene kliknú na odkaz, ktorý im napovie:

  • AKO schudnúť?
  • AKO ušetriť pri online nákupe?
  • AKO sa zbaviť ekzémov?
  • a pod.

Rovnako dobre funguje aj formulácia s konkrétnou osobou:

  • AKO som schudla po pôrode?
  • AKO som za 3 mesiace rozbehol úspešný biznis?
  • atď.

Príslovka “ako” v nás evokuje kuriozitu či overenú skutočnosť, preto by vo vašich nadpisoch napr. na blogu nemala chýbať.

Vhodná je aj kombinácia s číslovkami – napr. “5 tipov, ako…

Príp. aj v komparatívnych nadpisoch typu:

  • Komunikujte anglicky AKO profesionál.

Ak preferujete nadpisy obsahujúce otázky, snažte sa, aby si čitatelia v duchu odpovedali – “áno” alebo “neviem, ale chcem sa dozvedieť viac”.

Napr.:

  • Robíte aj vy tieto najčastejšie chyby pri praní plaviek?
  • Ako zistím, ktorý produkt je pre mňa ten pravý?

4. Ďalšie čarovné formulky

Zvučne znie taktiež napr. “kto“:

  • KTO chce novú prácu snov?
  • KTO chce ušetriť drahocenný čas? – nech si kúpi náš produkt :)

Rovnako dobre, ako v teleshoppingu, zaberá aj v rámci social marketingovej stratégie.

Zaujímavo pôsobí aj “tajomstvo”:

  • Tajomstvo modernej domácnosti – tkvie v kvalitnej elektronike od XY

Alebo stačí, ak prezradíte niečo menej známe z vašich odborných vedomostí a pod.

5. A čo iné chytľavé nadpisové formulky?

  •  Veľmi dobre samozrejme zaberajú špeciálne ponuky, akcie, zľavy, to už máte overené z praxe.
  • Ak realizujete video kampaň, vhodné je video uviesť s nadpisom ako napr.: “Dajte nám necelé 3 minúty a my vás presvedčíme, že produkt XY je práve pre vás!”
  • Upozornite na unikátnosť prebiehajúcej akcie: “Ak práve nenakupujete na našom e-shope, môžete ľutovať! 50% zľavy na letnú kolekciu už len do 00:00 !”
  • Zdôraznite, že s vašim produktom alebo službou je to naozaj ľahké: “Potrebujete Smart TV ! Zavolajte nám a my vám poradíme!”

Viac tipov, ako tvoriť pútavé nadpisy, ktoré prinútia čitateľa prečítať aj ďalší obsah, nájdete v spomínanom ebooku.

Banner pre tvorbu web stránky

Tvorba web stránky, tvorba eshopu banner

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku