Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Rozšírte váš predajný potenciál prostredníctvom email marketingu

email marketingProstredníctvom infografiky od Monetate.com si dnes ukážeme, že email marketing ako nástroj pre zvýšenie konverzií silno konkuruje napr. kampaniam na sociálnych sieťach a pod.

Z infografiky vyplýva, že až 61% marketérov považuje email marketing za nástroj, ktorý pomáha zvýšiť pozornosť zákazníkov.

Na druhej strane len 41% online marketérov si myslí, že je nutné posielať zákazníkom personalizované maily.

Podľa zdrojov infografiky sa denne pošle až 100.5 miliárd pracovných mailov a 82.4 miliárd mailov adresovaných zákazníkom.

Je nutné si uvedomiť, že v 51% prípadov sú maily zobrazované na mobilných zariadeniach. 29% na notebookoch a len 20% na klasických desktopoch.

mobile-email

Čo sa týka operačných systémov, v 38% sú maily prehliadané v iOS, v 12% v operačných systémoch Android.

91% respondentov uviedlo, že maily si prezerá dennodenne:

  • 49% ihneď po prebudení
  • 54% pred spaním
  • 33% cestou do práce
  • 40% na služobnej ceste
  • 63% cez víkendy
  • 58% cez prázdniny, resp. dovolenku

 

Email marketing –  ďalšia predajná možnosť

74% zákazníkov údajne preferuje emailovú komunikáciu pred akýmkoľvek iným spôsobom nákupu.

37% respondentov považuje emaily za najvhodnejší kanál, ktorý ich motivoval k nákupu.

66% účastníkov prieskumu uviedlo, že ich online platba bola výsledkom práve efektívneho email marketingu.

67% zákazníkov, ktorí sa prieskumu zúčastnili radi dostávajú newsletter o mimoriadnej akcii či výpredaji.

Dajte si záležať!

Samozrejme nielen na grafickej forme, kvalitnom texte a bezproblémovom zobrazení na rôznych zariadeniach a operačných systémoch, ale snažte sa spoznať potreby a túžby vašich (potenciálnych) zákazníkov.

42.7% totiž považuje maily, ktoré reflektujú na ich nedávno hľadané produkty, resp. produkty, ktoré „lajkovali“ na sociálnej sieti, za úspešnejšie.

V 33% prípadoch sa zákazníci rozhodujú otvoriť email práve vďaka trefnému subjectu.

 

 5 pravidiel adresátov

  1. Požiadajte o povolenie pre zasielanie noviniek – to, že zákazník u vás nakúpi, neznamená automaticky, že chce od vás dostávať newsletter registracia-newsletter
  2. Responzívnosť nadovšetko – 80% respondentov uviedlo, že pokiaľ sa newsletter nekorektne zobrazí na ich mobilnom zariadení, okamžite mail zmažú. V 33% prípadoch nasleduje aj odhlásenie z odberu noviniek mailom.
  3. Nespamujte! – 35% účastníkov prieskumu sa odhlási z odberu noviniek v súvislosti s príliš častým zasielaním newsletterov. V 25% prípadov sú newslettre považované za nerelevantné a 66% považuje slabo personalizované maily za povrchné.
  4. Ponúknite výhody – 80% respondentov s radosťou dostáva newslettre, pokiaľ ponúkajú zľavy.
  5. Buďte viac osobní – 82% opýtaných uviedlo, že by nakúpili viac v prípade, keby sa firemné maily viac personalizovali.

Stratégie úspechu v email marketingu

  1.  Ušite si mail na mieru – vytvorte si unikátnu mailovú stratégiu pre každý newsletter, nakoľko nie všetky majú spoločný cieľ.
  2. Berte do úvahy, že vaši adresáti používajú rôzne zariadenia – ako uvádzam vyššie, responzívna verzia vašich emailov je na mieste. Otestujte si taktiež aj zobrazenie jednotlivých buttonov.
  3. Správne si odosielanie načasujte – odosielajte newsletter vtedy, keď sú na vašich stránkach návštevníci, použite napr. Google Analytics Real-Time . Neviem si to však predstaviť pri niekoľkotisícovej návštevnosti e-shopu.
  4. K bodom uvedeným v infografike by som si dovolila pridať aj remarketing.
  5. V každej vašej email marketingovej kampani nezabudnite používať URL builder – umožní vám detailne analyzovať nielen jej efektivitu. Viac informácií o URL Builderi nájdete v našom článku na blogu o podnikaní na internete.

Zdroj:

http://monetate.com/infographic/understanding-email/

http://blog.biznisweb.sk/2012/10/co-je-remarketing-alebo-viac-muziky-za-menej-penazi/

http://blog.biznisweb.sk/2011/10/chcete-vediet-co-sa-deje-na-vasich-strankach-prave-teraz/

Banner pre tvorbu web stránky

Tvorba web stránky, tvorba eshopu banner

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať