Rozšírte váš predajný potenciál prostredníctvom email marketingu
Prostredníctvom infografiky od Monetate.com si dnes ukážeme, že email marketing ako nástroj pre zvýšenie konverzií silno konkuruje napr. kampaniam na sociálnych sieťach a pod.
Z infografiky vyplýva, že až 61% marketérov považuje email marketing za nástroj, ktorý pomáha zvýšiť pozornosť zákazníkov.
Na druhej strane len 41% online marketérov si myslí, že je nutné posielať zákazníkom personalizované maily.
Podľa zdrojov infografiky sa denne pošle až 100.5 miliárd pracovných mailov a 82.4 miliárd mailov adresovaných zákazníkom.
Je nutné si uvedomiť, že v 51% prípadov sú maily zobrazované na mobilných zariadeniach. 29% na notebookoch a len 20% na klasických desktopoch.
Čo sa týka operačných systémov, v 38% sú maily prehliadané v iOS, v 12% v operačných systémoch Android.
91% respondentov uviedlo, že maily si prezerá dennodenne:
- 49% ihneď po prebudení
- 54% pred spaním
- 33% cestou do práce
- 40% na služobnej ceste
- 63% cez víkendy
- 58% cez prázdniny, resp. dovolenku
Email marketing – ďalšia predajná možnosť
74% zákazníkov údajne preferuje emailovú komunikáciu pred akýmkoľvek iným spôsobom nákupu.
37% respondentov považuje emaily za najvhodnejší kanál, ktorý ich motivoval k nákupu.
66% účastníkov prieskumu uviedlo, že ich online platba bola výsledkom práve efektívneho email marketingu.
67% zákazníkov, ktorí sa prieskumu zúčastnili radi dostávajú newsletter o mimoriadnej akcii či výpredaji.
Dajte si záležať!
Samozrejme nielen na grafickej forme, kvalitnom texte a bezproblémovom zobrazení na rôznych zariadeniach a operačných systémoch, ale snažte sa spoznať potreby a túžby vašich (potenciálnych) zákazníkov.
42.7% totiž považuje maily, ktoré reflektujú na ich nedávno hľadané produkty, resp. produkty, ktoré “lajkovali” na sociálnej sieti, za úspešnejšie.
V 33% prípadoch sa zákazníci rozhodujú otvoriť email práve vďaka trefnému subjectu.
5 pravidiel adresátov
- Požiadajte o povolenie pre zasielanie noviniek – to, že zákazník u vás nakúpi, neznamená automaticky, že chce od vás dostávať newsletter
- Responzívnosť nadovšetko – 80% respondentov uviedlo, že pokiaľ sa newsletter nekorektne zobrazí na ich mobilnom zariadení, okamžite mail zmažú. V 33% prípadoch nasleduje aj odhlásenie z odberu noviniek mailom.
- Nespamujte! – 35% účastníkov prieskumu sa odhlási z odberu noviniek v súvislosti s príliš častým zasielaním newsletterov. V 25% prípadov sú newslettre považované za nerelevantné a 66% považuje slabo personalizované maily za povrchné.
- Ponúknite výhody – 80% respondentov s radosťou dostáva newslettre, pokiaľ ponúkajú zľavy.
- Buďte viac osobní – 82% opýtaných uviedlo, že by nakúpili viac v prípade, keby sa firemné maily viac personalizovali.
Stratégie úspechu v email marketingu
- Ušite si mail na mieru – vytvorte si unikátnu mailovú stratégiu pre každý newsletter, nakoľko nie všetky majú spoločný cieľ.
- Berte do úvahy, že vaši adresáti používajú rôzne zariadenia – ako uvádzam vyššie, responzívna verzia vašich emailov je na mieste. Otestujte si taktiež aj zobrazenie jednotlivých buttonov.
- Správne si odosielanie načasujte – odosielajte newsletter vtedy, keď sú na vašich stránkach návštevníci, použite napr. Google Analytics Real-Time . Neviem si to však predstaviť pri niekoľkotisícovej návštevnosti e-shopu.
- K bodom uvedeným v infografike by som si dovolila pridať aj remarketing.
- V každej vašej email marketingovej kampani nezabudnite používať URL builder – umožní vám detailne analyzovať nielen jej efektivitu. Viac informácií o URL Builderi nájdete v našom článku na blogu o podnikaní na internete.
Zdroj:
http://monetate.com/infographic/understanding-email/
https://blog.biznisweb.sk/2012/10/co-je-remarketing-alebo-viac-muziky-za-menej-penazi/
https://blog.biznisweb.sk/2011/10/chcete-vediet-co-sa-deje-na-vasich-strankach-prave-teraz/