Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Poznáte Inbound marketingové trendy roku 2014?

inbound marketingAko sme vás už informovali v našom článku, inbound marketing nemá v slovenčine výstižný preklad. Podstatou inbound marketingu je však stále snaha o pozornosť potenciálnych zákazníkov – prostredníctvom výsledkov vyhľadávania vo vyhľadávačoch, na sociálnych sieťach, blogoch, PR či klasických médiách.

V praxi to znamená, že sa nesnažíte krvopotne „vtierať“ s vašimi bezkonkurenčne najlepšími ponukami, práve naopak! Poskytujete potenciálnym zákazníkom relevantné informácie o vašich produktoch. O spôsobe ich využitia, o montáži, recenzie spokojných zákazníkov a pod.

Ako na inbound marketing?

Jednoducho apelujte na vašich potenciálnych zákazníkov na všetkých možných miestach – nielen na Google a Facebooku, ale napr. aj v porovnávačoch tovaru, v internetových diskusiách a poradách a pod.

Nejedná sa o nič prevratné ani zázračné, väčšinu aktivít zrejme realizujete v rámci propagácie vašich internetových obchodov či www stránok. Základom účinného inbound marketingu je samozrejme aj vyhodnocovanie jednotlivých kanálov.

Podľa HubSpot sú základom inbound marketingu tieto štyri body:

1. Pozornosť – v rámci upútania pozornosti stavte na unikátnosť vašich produktov, služieb či firmy. Blogujte, zverejňujte informácie na sociálnych sieťach, optimalizujte stránky na kľúčové slová. Presvedčte vašich potenciálnych zákazníkov, že ste to práve vy, kto ponúka najlepšie služby a ceny.

2. Konvertovanie – o návštevníkovi, ktorý sa dostane na vaše web stránky sa snažte získať čo najviac informácií (aby ste získali osobné informácie, ponúknite potenciálnym zákazníkom benefit – napr. e-knihu, poukaz na zľavu a pod.) Čo najdokonalejšie spoznajte vašu cieľovú skupinu – odsledujte, odkiaľ vaši zákazníci prichádzajú, na akých sociálnych sieťach sa „pohybujú“…

S informáciami o návštevnosti je nutné neustále pracovať. Samotné zvyšovanie návštevnosti nestačí. Dajte si preto záležať taktiež na automatizácii konverzných procesov, call-to-action buttonoch, landing pages a taktiež webových formulároch či emailovej kampani.

3. Splnenie cieľa – zbierajte dáta, analyzujte a vyhodnocujte ich. Primárne sledujte, ako sa realizuje samotný objednávkový proces na vašom webe. Snažte sa nájsť odpovede na otázky typu:

  • Ako sa návštevníci na vašom webe pohybujú, ako produkty či služby vyhľadávajú?
  • Čo sa stane, keď zákazník klikne na váš banner?
  • Prečo zlyhalo odoslanie objednávky? Kam následne odchádza váš „zákazník“?

4. Uľahčite vašim zákazníkom nákupný proces – ponúknite online chat, telefonické konzultácie, mailové poradenstvo, e-mailový spravodaj či iné „maličkosti“, ktoré majú na spokojnosť vašich zákazníkov výrazný vplyv.

Aké sú inbound marketingové trendy roku 2014?

1. SEO

Podľa ExactTarget 73% respondentov využíva SEO/SEM v rámci ich online marketingovej stratégie. Aj napriek zanietenosti niektorých odborníkov a zástancov PPC reklamných kampaní, SEO je stále aktuálne a má význam.

2. Kvalitný obsah

Je a asi aj bude naďalej kráľom :). Venujte preto dostatok času tvorbe kvalitných textov obsahujúcich relevantné kľúčové slová.  Kvalitný obsah samozrejme patrí aj na sociálne siete a blogy.

3. Buďte aktívni tam, kde sa pohybuje vaša cieľová skupina

To logicky vyžaduje, aby ste dokonale poznali vašu cieľovú skupinu. Vychádzajte z údajov štatistík návštevnosti na jednotlivých sociálnych sieťach, ale napr. i priamo z Google Analytics.

4. Buďte mobilní

Mobilná verzia www stránky či e-shopu je v dnešnej dobe nevyhnutnosťou. Poskytuje možnosť nakupovať vaše produkty alebo prehliadať vaše stránky majiteľom mobilných zariadení, ktorí tvoria narastajúcu platformu zákazníkov.

5. Zamerajte sa na miestne vyhľadávanie

Ak ste tak ešte neurobili, optimalizujte vaše stránky aj na kľúčové slová súvisiace s mestom alebo krajom, v ktorom podnikáte. Zostavu vašich kľúčových slov rozšírte o pojmy obsahujúce názov mesta nielen na samotnom webe, ale aj v porovnávačoch produktov, v popisoch na sociálnych sieťach a pod.

6. Nezatracujte e-mail marketing

Podľa štúdie ExactTarget vykazuje mailingová kampaň stabilný rast. V súvislosti s bodom č.4 však nezabudnite na  bezproblémové zobrazenie newsletterov na mobilných zariadeniach.

Zdroj:

http://www.hubspot.com/inbound-marketing

http://www.slideshare.net/KurtisBohrnstedt/2014-inbound-trends

http://moz.com/blog/2014-inbound-marketing-trends

 http://content.exacttarget.com/en/StateOfMarketing2014?ls=Website&lss=StateofMarketing2014&lssm=Corporate&camp=701A0000000g98RIAQ

 

Banner pre tvorbu web stránky

Tvorba web stránky, tvorba eshopu banner

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať