Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

TOP 6 dôvodov, prečo ľudia opúšťajú nákupný košík v mobilnej verzii e-shopu

mobilná verzia www stránky, mobilná verzia e-shopuKto nie je MOBILE ani v roku 2014, prichádza o zákazníkov, resp. návštevníkov.

V prípade, že patríte medzi tých majiteľov www stránok a internetových obchodov, ktorí už mobilnú verziu prevádzkujú, gratulujeme.

No, ak vás však trápi nedostatočný počet konverzií práve z mobilnej verzie, na portáli Mobify.com nájdete 6 najčastejších dôvodov.

1. Rušivý design

„Mobilní zákazníci“ majú väčšinou tendenciu čo najrýchlejšie dokončiť nákup. No, ak sa im do cesty pripletie napr. zápätie stránok s nespočetným množstvom odkazov alebo iné rušivé vplyvy, zákazníka máte šancu prilákať späť už len prostredníctvom remarketingu. Reálna šanca, že sa druhýkrát vráti na váš web, je však minimálna.

2. Zbytočne dlhé formuláre

Sami to poznáte – vyplniť „lajstrá“ na dotykovej klávesnici je pekný zabíjač času. Preto je práve formulár, či registračný alebo samotný objednávkový, tým najobávanejším elementom zákazníkov preferujúcich mobilné zariadenia.

Prepnúť medzi klávesnicou a číslami, príp. pridať iné znaky vyžaduje istú dávku trpezlivosti (hoci existuje možnosť automatického dopĺňania políčok do formulárov, nie každý ju využíva). Aby ste však objednávkový proces mobilným zákazníkom uľahčili, eliminujte počet políčok vo formulári, žiadajte len to, čo skutočne potrebujete.

Rovnako rušivo pôsobí na zákazníka súhrn objednávky. Roluje doprava, potom nadol, a boh vás ochraňuj, ak od neho požadujete ešte aj zakliknutie súhlasu s obchodnými podmienkami :).

Tip: oboznámte mobilných návštevníkov vašich www stránok s výhodami registrácie, údaje, ktoré vyplnia v rámci registračného formulára sa následne (po prihlásení) prenesú do objednávkového formulára.

3. Nevnucujte registráciu násilím

Ak je vo vašom e-shope podmienená realizácia objednávky registráciou, mali by ste zvážiť radikálnu zmenu. Nákup s nutnosťou vyplnenia registračného formulára totiž drasticky podporuje pokles konverzií.

4. Pomenujte jednotlivé kroky objednávkového procesu

Ak vo vašom objednávkovom formulári nasleduje ďalší krok len prostredníctvom buttonu „Ďalej“ alebo „Pokračovať na ďalší krok“, mobilní zákazníci sa môžu cítiť neisto – nakoľko nevedia, čo ich ďalej čaká.

Oveľa efektívnejšie je, ak jednotlivé kroky samotnej objednávky pomenujete, platí to najmä v prípade, že objednávkový proces pozostáva z viacerých krokov – Možnosti dopravy, Možnosti platby, Súhrn objednávky. Túto možnosť uvádza Mobify.com ako najviac user friendly, nakoľko mobilní zákazníci získavajú lepší prehľad a umožňuje uložiť údaje vyplnené v jednotlivých krokoch.

Pokiaľ vyplnenie kontaktných údajov, spôsobov dopravy i platby nerozdeľujete, je vhodné konverzné cesty výrazne označiť.

 5. Niektorí zákazníci sa online transakcií stále obávajú

Veľmi ťažko im zaryté predstavy alebo vlastné skúsenosti vyvrátite. Či už sa do boja s veternými mlynmi pustíte, alebo nie, vaši mobilní zákazníci by mali vedieť, že vlastníte napr. SSL certifikát, ktorý bezpečný nákup podporuje.

6. Ak si chcete byť istí, že mobilná verzia bude správne fungovať, stavte na A/B testovanie

O A/B testovaní sa dozviete viac napr. aj v našom newsletteri. Práve A/B testovanie je v tomto prípade najúčinnejším spôsobom merania efektivity vašich konverzných ciest.

 

Ďalšie faktory, ktoré vplývajú na počet konverzií z mobilnej verzie vášho e-shopu nájdete prostredníctvom štatistík Google Analytics alebo napr. aj v nasledovnej ebook.

Ak patríte medzi našich zákazníkov využívajúcich redakčný systém Flox 2.0, automaticky máte k vašim www stránkam a e-shopom mobilnú verziu:

mobilná verzia www stránky v biznisweb.sk

Príklad zobrazenia mobilnej responzívnej verzie e-shopu vytvoreného prostredníctvom CMS Flox 2.0

 

Viac informácií o mobilnej verzii BiznisWeb.sk nájdete na našich stránkach.

 

Banner pre tvorbu web stránky

Tvorba web stránky, tvorba eshopu banner

 

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať