Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Audio branding – budujte povedomie o značke prostredníctvom sluchových vnemov

audio brandingPočuli ste už o audio brandingu? Rovnako, ako vizuálny branding, pomáha audio branding vytvárať povedomie o značke.

Zvukový branding (audio branding, hudobný branding alebo akustický branding) označuje využitie zvuku k posilneniu identity značky.

Na základe štúdie zverejnenej na portáli StatisticBrain.com je jasné, že naša pozornosť a koncentrácia prudko upadá. Kým v roku 2000 bolo priemerné rozpätie pozornosti 12 sekúnd, v roku 2013 len 8 sekúnd.

Z uvedeného dôvodu je nutné atakovať všetky zmysly vašich potenciálnych zákazníkov. Len v tom prípade získavate konkurenčnú výhodu.

Audio branding nie je o backgroud-e

Zabudnite na to, že budete nasilu prehrávať návštevníkom vašich www stránok a e-shopov vami vybraný playlist!

Audio branding zďaleka presahuje využívanie reklamných zvučiek, jedná sa o disciplínu, ktorá prostredníctvom patentovaného zvuku a hudby pomáha budovať zvukovú identitu značky. Dotvára hodnoty, ktoré daná značka alebo firma prezentuje.

Napríklad ako v tomto videu – pozrite si video najprv bez zvuku a následne so zvukom:

Tak ako, pocítili ste ako melódia pridáva reklamnému posolstvu význam? :D

Ďalšie príklady audio brandingu nájdete v nasledujúcom videu:

Audio branding – využitie v praxi

V našich podmienkach je audio branding využívaný predovšetkým veľkými spoločnosťami – bankami, telefónnymi operátormi, fast foodmi …

Azda aj vám utkvel v pamäti jingel T-mobilu:

Aj keď už T-Mobile zmenil názov a angažuje Evu Mázikovú a podobné celebrity, ak započujete túto zvučku, automaticky sa vám vybaví logo spoločnosti a jej názov.

Výskumy jasne dokazujú, že medzi poslucháčom a hudbou (zástupcom firmy alebo spoločnosti) je silná emocionálna a psychická väzba. Nehovoriac  o tom, že vďaka hudbe sa eliminujú aj jazykové bariéry.

Napr. zo štúdie z roku 2008 z Leicester-skej Univerzity v Británii vyplýva, že 24% zákazníkov rado nakúpi v obchode, kde sa hrá ich obľubená hudba.

V USA Dr. James Kellaris dokonca udomácnil termín “EARWORM“, poznáte tie chytľavé popevky, ktoré celý deň nemôžete dostať z hlavy.

Ako vyplýva z rozhovoru s  Dr. Corneliusom Ringe-om, senior partnerom Audio Branding Academy sa audio branding v rámci online marketingu využíva predovšetkým v Európe a USA. A ako vidieť, vôbec nestagnuje, práve naopak. Audio Branding Academy pracuje na beta verzii databázy obsahujúcej audio logá rôznych spoločností - audiologo-database.com.

 Tipy, ako na audio branding

1. Podporte zvukom zmyslové vnímanie vašich produktov – charakteristický obal, originálna chuť, vôňa, hebkosť materiálu na dotyk.

Napr. ako Coca-Cola:

2. Charakteristický firemný zvuk využite napr. aj ako zvučku informujúcu o prichádzajúcich návštevníkoch do predajne.

3. Ak chystáte uvedenie novej značky alebo kolekcie produktov, oslovte skúseného DJ-ja, kt. dodá vášmu eventu tie správne grády.

4. Pokiaľ prevádzkujete akýkoľvek kamenný obchod, prispôsobte playlist vašej cieľovej skupine, event. sa snažte, aby sa vaši zákazníci u vás cítili príjemne – púšťajte napr. vo vašej kaviarni či čajovni chill out alebo lounge music a pod.

5. Ak sa rozhodnete, že si firemné zvučky nahráte sami, možno oceníte program Audacity. Umožní vám nahrať napr. samých seba, zároveň poslúži aj ako mixážny pult, takže si celú nahrávku zostriháte, upravíte … ako potrebujete. Na konvertovanie Audacity súborov do MP3 formátu budete potrebovať  Lame plugin.

6. V prípade, že sa rozhodnete audio branding podporiť formou vlastného internetového rádia, skúste napr. www.blogtalkradio.com/careercommunique.

7. Existujú aj aplikácie, napr. audioboo.fm, ktoré vám umožnia zaznamenať si hlasové poznámky a tie následne môžete zverejniť na vašich Facebook stránkach či na Twitteri.

Zdroj: 

http://www.marketingprofs.com/opinions/2014/24649/does-your-company-need-audio-branding

http://www.statisticbrain.com/attention-span-statistics/

http://www.inc.com/guides/201104/how-to-add-sonic-branding-to-your-business.html

http://www.designmusical.com/interview-professionnel-audio-branding/2014/rencontre-avec-dr-cornelius-ringe-85119/

http://annemariecross.com/build-your-brand-with-audio-podcasts/

 

Banner pre tvorbu web stránky

Tvorba web stránky, tvorba eshopu banner

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku