Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Aké formáty obrázkov zvoliť pre vašu mailingovú kampaň?

1393985822_email_refreshPoviete si, že vložiť obrázok do emailu je základom úspechu. Stačí vybrať obrázok vystihujúci kontext e-mailu a máte vyhrané.

Aký formát však zvoliť? BMP, EPS, JPEG, PNG, GIF alebo iný?

Ten istý obrázok má v jednotlivých formátoch rozdieľnu veľkosť, líši sa taktiež kompresia a kvalita. Taktiež je potrebné počítať s tým, že rôzni adresáti využívajú rôznych poštových klientov.

Pozrime sa preto bližšie na to, aké sú výhody a nevýhody troch najpopulárnejších formátov obrázkových súborov – JPEG, GIF a PNG podľa Litmus.com.

JPEG (JPG)

Obrázky vo formáte JPEG ( Joint Photographic Experts Group), teda plnofarebné obrázky, vyžadujú minimálne 24 bitov pamäte na každý použitý pixel.

Aj napriek tomu, že sa v rámci komprimácie veľkosti súboru snažíte zachovať všetky informácie o farbách, dochádza k selektívnej strate dát i kvality.

strata-kvality-kompresiou-jpg

výsledok kompresie JPEG – strata dát sa prejaví šedými škvrnami

Výhody JPEG

Prostredníctvom JPEG formátu dokážete využiť až 16 miliónov farieb.

Je vhodný predovšetkým pre prácu s fotografiami a obrázkami, v ktorých sa využíva viac ako 256 farieb.

Najviac sa JPEG formát osvedčil pre menšie rozmery.

Nevýhody JPEG

  • nie je príliš vhodný pre masívnejšiu kompresiu
  • nepodporuje priehľadnosť
  • nie je možné vytvoriť animáciu
  • nevhodný pre prácu s obrázkami, na ktorých je potrebné zakomponovanie písma alebo majú ostré rohy

 GIF

GIF (Graphics Interchange Format) dokáže zobraziť maximálne 256 farieb. Využíva sa napr. v HTML dokumentoch, jednoduchých ilustráciách, blokov farieb alebo pre logá a ikony.

Výhody GIF

  • podporuje transparentnosť
  • obrázky môžu byť animované, čo je v súčasnosti veľmi obľúbené v rámci emailových kampaní
  • vhodné pre výkresy a klipy
  • taktiež vhodné pre obrázky, ktoré vyžadujú doprovodný text

Nevýhody GIF

  • podporuje len 256 farieb
  • nevhodné pre fotografie a detailnejšie obrazy
príklad využitie animovaného GIF v e-mailovej kampani

príklad využitia animovaného GIF v e-mailovej kampani

PNG

PNG (Portable Network Graphics) ponúka širokú škálu zaujímavých funkcií – napr. celý rad farebných hĺbok, podporu transparentnosti obrazu, lepšie previazanie a automatické opravy pre zobrazenie monitora.

Do PNG obrázkov môžete vložiť krátky textový popis, čo uľahčuje vyhľadávačom indexáciu obsahu.

Existujú dva typy formátov PNG:

  • PNG-8 je podobný formátu GIF, nakoľko je limitovaný maximálnym počtom zobrazených farieb (256)
  • PNG-24  je schopný zobraziť milióny farieb, samozrejme pri väčšej veľkosti súboru.

Výhody PNG

  • vysoká podpora transparentnosti
  • vhodné pre obrázky vyžadujúce doplnkovú textovú informáciu
  • vhodné pre logá

Nevýhody PNG

  • nevhodné pre väčšie obrázky
  • nepodporuje možnosť animácie
  • zastaralé webové prehliadače ich zobrazujú chybne

nezobrazujuce-sa-png

Aké sú vaše skúsenosti? Ktoré formáty využívate napr. vo vašich newsletteroch?

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

Tvorba www stránky

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku