Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

O reklame trochu inak

Telecommunication and media technologies concept

V reklame, ďaleko viac ako v ktoromkoľvek inom nástroji marketingovej komunikácie platí, že všetko už raz bolo vymyslené. Preto potrebujú reklamné agentúry viac kreativity, aby priniesli niečo nové. Aj preto sa snažíme neustále zvyšovať svoje vedomosti a kreativitu, aby sme pre vás tvorili efektívne reklamy

V každom prípade sa snažíme vytvárať marketing, ktorý vedie ľudí k tomu, aby si povedali: „Tento produkt chcem!“ a nie „Táto reklama sa mi páči.“

Ako robiť úspešnú reklamu?

Aj napriek tomu, že je trh zaplavený čoraz väčším množstvom reklamy a reklamných komunikátov, na scénu prichádzajú stále nové spôsoby, voči ktorým nemá zákazník ešte vybudovanú „imunitu“. Treba rátať s tým, že vzdelanosť a nadobudnuté skúsenosti spotrebiteľov v tomto smere budú rásť a je stále ťažšie ich úspešne osloviť. Denne sa zväčšuje priestor pre umiestnenie reklamy, a teda sa môže stať, že ľudia sa jej budú čoraz viac vyhýbať. Hoci sa zdá, že mnoho informácií sa prehliada, stále je tu určité percento, ktoré sa ukladá do podvedomia. Vyjadrenie, že ľudia nevenujú pozornosť reklamám, je klamlivé. Jedná sa však len o selektívne vnímanie. Ľudské vedomie absorbuje len také reklamy, ktoré sa mu páčia, a ktoré sú v súlade s jeho postojmi a presvedčeniami.

A práve to sa snažíme využiť pri platenej reklame. Samozrejme len v medziach platnej legislatívy :-)

Tlak reklamy

Pri vysielaní audiovizuálneho diela (okrem seriálu, série, zábavnej relácie a dokumentárneho filmu), ktorého dĺžka presahuje 45 minút, sa povoľuje jedno prerušenie zaradením reklamy alebo telenákupu na každý 45-minútový časový úsek. 

Do jednej reklamnej prestávky tak spadá 16 reklamných spotov nezahŕňajúc upútavky. Divák je tak atakovaný takmer 50 reklamami v priebehu hodiny

Samozrejme, pod reklamou si netreba predstavovať iba televíznu reklamu, hoci stále platí, že televízia je nasledovanejším médiom, a preto so sebou nesie najväčšie nebezpečenstvo manipulácie.

Zasadzovanie výrobku do pozitívneho kontextu sa nazýva product placement. Jeho úlohou je poukazovať na to, že jeho používanie je bežnou súčasťou života hrdinu. Prvýkrát bol aplikovaný v roku 1982 vo filme E.T. Mimozemšťan, v ktorom sa objavili sladkosti značky Reese’s. Po uvedení filmu sa zvýšil jeho predaj o 65%. 

orazok2

Odvtedy možno product placement zaznamenávať takmer ako prirodzenú súčasť filmu. IKEA prišla s úžasným nápadom, keď počas premietania v kine poslala dobrovoľníkov, aby nasvecovali jednotlivé produkty značky IKEA (nože, nábytok, doplnky…) spolu s ich cenami. Po skončení premietania rozdávali návštevníkom katalógy s aktuálnymi produktami IKEA. 

obrazok 3

V priebehu niekoľkých rokov sa dá predpokladať, že väčšina televízneho vysielania bude prebiehať cez internet. Niektoré firmy už dnes vyvíjajú systém hypertextových reklamných odkazov. Budú fungovať tak, že divák televízneho vysielania cez internet si bude môcť počas sledovania filmu kliknúť na produkt, ktorý je v tomto filme použitý a zistiť o ňom požadované informácie. Tak bude môcť napríklad zistiť, šaty akej značky má oblečené postava z obľúbeného seriálu, kde sa dajú kúpiť a koľko stoja. Nie je to bomba? 

Prečo investovať do reklamy?

Reklama už tapetuje každý roh ulice, miesta poznačené históriou, námestia, zastávky autobusov, metro, letiská, stanice, kaviarne, lekárne, predajne tabaku, zapaľovače, telefónne karty, športovcov, šatstvo a dokonca aj odtlačky podrážok našich topánok. Slovom, ovláda celý náš svet. Nemôžeme urobiť ani krok, aby sme na ňu nenarazili. Je to náš Veľký Brat!

Reklama je však dôležitý informačný kanál, ktorý má aj pozitívnu funkciu. Keby vymizla, znížil by sa konkurenčný tlak. Malo by to negatívny dopad na obchod, znížilo by to snahu o neustálu obnovu ponuky a vývoj nových produktov, čiže by sa spomalil vedecko-technický rozvoj. Konzumentovi by to v konečnom dôsledku ublížilo. Reklama nám dokonca prináša úspory. Zrýchľuje obrat tovaru na strane distribúcie, tým umožňuje nižšie maloobchodné marže a pomocou veľkoobchodnej produkcie na strane výroby možno znížiť výrobné náklady.

Reklamné PPC systémy

Nebojte sa investovať do reklamy, ktorá je v dnešnej dobe alfou omegou pre správny rozvoj a propagáciu vašej web stránky. PPC reklama pomôže naštartovať predaj a návštevnosť Vašej novej www stránky alebo ju môžete využiť v rámci podpory predaja nového tovaru.

O možnostiach PPC reklamy a presných návodoch ako si nastaviť správne PPC reklamu sme si už kadečo popísali. Preto si len v skratke ukážeme najpreferovanejšie PPC reklamné systémy na Slovensku:

www.AdWords.Google.com

www.eTarget.sk

V Českej republike:

www.AdWords.Google.com

www.Sklik.cz

www.AdFox.cz

www.eTarget.cz

Na záver naša obľúbená veta: “Internetová reklama označovaná ako pay-per-click (PPC) je najlepšia forma ako získať na webové stránky cielených a potenciálnych zákazníkov!”

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

Tvorba www stránky

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - je najmladšou členkou teamu "BiznisWebákov". Zastáva funkciu PPC a SEO odborníka, radí klientom, ako vytvoriť úspešný web a svedomito spravuje ich reklamné kampane v Google, Sezname, Zozname aj na Facebooku. Je držiteľkou certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis.

Diskusia k článku