Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Newsletter – Ako typografia ovplyňuje konverzie na vašom webe

Nezobrazuje sa Vám tento newsletter korektne? – kliknite sem.

typografia a jej význam pre konverzie na www stránkePojem typografia označuje vedu, resp. umenie zaoberajúce sa písmom, jeho použitím, sadzbou a výberom tak, aby bol konečný výsledok dobre čitateľný.

Presnú definíciu nájdete tu.

Skladá sa z dvoch gréckych slov:

- typus – znak

  – grafó – píšem

Cieľom typografie je prezentovať nám konkrétnu správu – stručne, jasne, výstižne :) Cieľom typografie na www stránkach je uľahčiť kognitívne procesy súvisiace s pochopením, spracovaním a zapamätaním textu.

V súvislosti s podnikaním na internete je preto výber vhodného písma jedným z kľúčových faktorov úspechu.

Z uvedeného dôvodu je nutné členiť text, boldovať kľúčové slová, call-to-action prvky navrhnovať výraznejšieTypografia pomáha budovať vizuálnu hierarchiu.

Na portáli KISSmetrics nájdete článok o tom, ako napr. font písma dokáže zvýšiť alebo znížiť počet objednávok na vašom e-shope.

V júli roku 2012 uskutočnil Errol Morris v New York Times experiment s názvom “Ste optimista alebo pesimista?”

V experimente sa použili fonty - Baskerville, Helvetica, Comic Sans, Computer Modern, Georgia a Trebuchet.

Po analýze odpovedí 40 000 respondentov vyplynulo, že s fontom Comic Sans a Helvetica sa viaže najviac negatívnych odpovedí. Uvedené fonty nepôsobili na účastníkov vierohodne.

Naopak, najvierohodnejšie z experimentu vyšiel font Baskerville.

Čo sa týka veľkosti písma, KISSmetrics odkazuje na ďalší prieskum, ktorého sa síce zúčastnilo len 60 respondentov, no výsledky sú vcelku inšpiratívne.

Porovnávali sa fonty:

- Courier New , Georgia , Arial , Century Schoolbook , Times New Roman , Comic Sans , Tahoma a Verdana vo veľkosti 10,12 a 14.

Verdana , Arial a Comic Sans boli najviac preferované vo  všetkých veľkostiach bodu.

Pričom najrýchlejšie čítané boli texty písané v Times New Roman a Arial.

Rovnako, ako v predchádzajúcom výskume, aj tu vyšiel Comic Sans ako najmenej čitateľný font.

Existuje aj štúdia, ktorá sa zaoberá vplyvom typografie na náladu a kognitívny výkon.

Ako vybrať ten správny font písma pre zvýšenie konverzií?

V prvom rade si uvedomte, že zložito členené písmená síce vyzerajú zaujímavo, no zle sa čítajú.

Opäť vám pri rozhodovaní pomôže A/B testovanie, príp. používateľské testy.

Principiálne sa jedná o to, že po prečítaní textu sa návštevník musí zaoberať myšlienkami na realizáciu požadovaného úkonu – odoslanie objednávky, formulárov a pod.

Existuje tzv. princíp korešpondencie a kontrastu:

  • princíp korešpondencie – môžete spárovať dva typy písma, ktoré sú dostatočne podobné, aby ste eliminovali podvedomé porovnávanie fontov, napr. Helvetica a Arial
  • princíp kontrastu – môžete spárovať dva typy písma, ktoré sú odlišné a kontrastné vo väčšine aspektov, ale napriek tomu sa vzájomne dopĺňajú a majú spoločný aspoň jeden rys .

Aktuálne novinky o CMS Flox 2.0 nájdete na našich stránkach.

Novinky zo sveta internetového marketingu, SEO, PPC nájdete na našom blogu o podnikaní na internete.

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Tvorba webstránky a e-shopu s moderným a responzívnym dizajnom vo vlastnom redakčnom systéme Flox 3. Vytvorte si web či eshop zdarma.

Diskusia k článku