Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Keek, Viddy, SocialCam a Vimeo – ďalšie kanály pre zdieľanie vašich videí

keek- nová možnosť udieľania vašich videí

O tom, ako si vytvoriť video na vaše www stránky alebo internetové obchody sme vás informovali nedávno.

Dnes máme pre vás tip na 4 aplikácie, prostredníctvom ktorých zapracujete na vašom video marketingu.

Okrem Youtube  máte k dispozícii tieto platformy, ktoré umožňujú zdieľať vaše videá a lepšie osloviť vašu cieľovú skupinu.

Keek

Aj  napriek tomu, že aplikácia Keek vznikla už v roku 2011, v našich zemepisných šírkach ste asi nemali možnosť o nej počuť. Je dostupná pre iPhony, Androidy, BlackBerry či Windows Phone.

Zakladateľom a CEO je Isaac Raichyk, ktorému na trhu chýbala appka umožňujúca čo najrýchlejšie nahranie videí v kombinácii so sociálnou sieťou.

Preto v sebe Keek kombinuje funkcionalitu Twitteru, Facebooku a Youtubu. Je určený predovšetkým pre teenagerov vo veku od 13-25 rokov.

Ak je vek vašej cieľovej skupiny rovnaký, nemali by ste váhať ani chvíľu. Keek čaká zrejme podobný osud ako Pinterest :)

Video pridáte do vášho Keek účtu veľmi jednoducho. Stačí sa prihlásiť prostredníctvom Facebooku alebo Twitteru, príp. vytvoriť nový účet.

Následne v sekcii My content pridáte nový Keek – nahráte cez webkameru alebo naimportujete z externého disku či mobilného zariadenia.

pridanie videa na keek, ako nahrať video na keek

Samozrejmosťou sú štatistiky, prostredníctvom ktorých sa dozviete, odkiaľ prišli návštevníci vášho keek profilu – z akej www stránky a z akej krajiny pochádzajú, aký je počet videní vašich “keek-ov”. Rovnako vám štatistiky ukážu, koľko máte followerov a koľko odberateľov vašich príspevkov.

Viddy

Prihlásenie na Viddy.com cez Facebook, Twitter alebo novovytvorený účet.

Aplikácia je dostupná pre vaše iPhony, iPady alebo Androidy.

Ihneď po prihlásení si vyberiete oblasti alebo osoby, ktoré chcete sledovať (ako napr. na Pintereste). Videá nahrávate cez kameru alebo z vášho telefónu cez rôzne filtre. K dispozícii sú tri varianty:

  • klasický, prostredníctvom ktorého získate akýsi zrnitý, resp. old-time vzhľad
  • čierno-biely
  • trblietavý

Viddy umožňuje nahrať video kratšie ako 15 sekúnd. Na trh bola aplikácia uvedená pred necelými štyrmi rokmi a snažila sa presadiť v čase Vine od Twitteru a Instagram Videa pod taktovkou Facebooku. Zakladateľom Viddy je JJ Aguhob.

viddy

SocialCam

socialcamAplikácia pre iPhone a Android z dielne tvorcov Justin.tv (aplikácie pre tvorbu a zdieľanie live videí) vznikla v roku 2011.

Zakladateľom a CEO je Michael Seibel.

Editor SocialCam ponúka taktiež možnosť úpravy videa v retro štýle alebo vám umožní pridať vlastné titulky, či hudobný podmaz.

Usporiadanie je veľmi podobné Instagramu. Limit pre nahranie videa nie je stanovený, čo je v porovnaní s vyššie uvedenými aplikáciami obrovskou výhodou.

SocialCam je pre šírenie vašich produktových alebo prezentačných videí azda najvhodnejší.

Vimeo

vimeoĎalším, pomerne rozšíreným, nástrojom pre váš video marketing by mohlo byť aj Vimeo. Po prihlásení si môžete vybrať z 3 verzií – zdarma, Vimeo Plus alebo Vimeo Pro. K dispozícii máte 500MB priestor. Vaše videá môžete prostredníctvom Vimeo obohatiť o legálnu hudbu z rôznych žánrov, video si rýchlo zmixujete a zvoliť si môžete aj z viacerých grafických efektov.

Navyše, ak vyberiete Vimeo Plus, získate prístup k štatistikám.

5 video marketingových tipov na záver

Video marketing by mal byť súčasťou vášho marketingu bez ohľadu na odvetvie, v ktorom podnikáte. Vďaka nemu dokážete rovnako dobre komunikovať s vašimi zákazníkmi, fanúšikmi alebo followermi ako ktoroukoľvek inou formou marketingu.

  1. Personalizujte sa! – nemusí sa nevyhnutne jednať o suchárske videá, kedy speaker stojí pred bielou stenou a nasilu vás presviedča o výhodách daného produktu. Vyberte sa kľudne aj do terénu a natočte spokojných zákazníkov, ktorí používajú váš produkt. Pozrite si napríklad toto video.
  2. Stanovte si redakčný plán zverejnenia sériových videí – ruku na srdce, kto nemiluje seriály či iné pravidelne sa opakujúce programy? Vašich fanúšikov a followerov určite zaujmú na seba nadväzujúce prezentácie napr. o tom, ako využiť či kombinovať vaše produkty. Povedzme, že predávate keramický riad, pripravte si pár krátkych videí so šikovnými a rýchlymi receptami na večeru.
  3. Natáčajte tutorial videá – kto by dnes čítal návod na použitie :). Najlepšie je vidieť manipuláciu s produktom v praxi. Tak, ako na predajni.
  4. Oslovte deti vašich zákazníkov – rovnako, ako televízne reklamy pre deti útočia na vaše peňaženky a kreditky, snažte sa aj vy presvedčiť vašich zákazníkov, že kúpou vášho produktu prospejú aj svojim deťom. Vezmime si napr. takú smart TV. Pohybová aktivita našich detí klesá, vysedávajú dlhé hodiny na Facebooku alebo hrajú PSP. Ak si zákazník kúpi vašu smart TV (za bezkonkurenčne najlepšiu cenu), jeho dieťa pri nej môže cvičiť cviky od trenéra, s ktorým ste natočili krátke videá :)
  5. Získavajte odozvu od vašich zákazníkov, fanúšikov a followerov k vašim videám – word of mouth funguje aj v tomto prípade.
vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

Tvorba www stránky

Zdroj:

http://www.forbes.com/sites/michaelhumphrey/2012/08/20/a-chat-with-ceo-of-keek-a-micro-video-site-betting-on-youth-full-engagement/

http://mashable.com/2014/01/02/keek/

http://www.marketingprofs.com/articles/2013/10928/five-killer-video-marketing-tips

 

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku