Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Má registrácia do vyhľadávačov stále význam? Do ktorých vyhľadávačov by ste sa určite mali registrovať?

má registrácia do katalógov významRegistrácia do katalógov bola donedávna súčasťou takmer každého linkbuildingu. Názory odborníkov sa však už dlhšiu dobu rôznia. Môžu za to predovšetkým updaty a zmeny vo vyhľadávačoch.

Jedni tvrdia, že sú to zbytočne vyhodené peniaze (v prípade, že registráciu nerealizujete vlastnoručne, ale využijete doplnkové služby alebo ak objednáte tzv. hromadnú registráciu do katalógov, kde sa jedná o niekoľko stovák zbytočných odkazov). Schvaľujú len registráciu do vyhľadávačov.

Navyše, vyhľadávače preferujú, ak odkazy na vaše weby vznikajú “prirodzenou cestou” – napr. referencie zo sociálnych sietí alebo recenzie na odborných blogoch a pod.

Druhá skupina pokladá registráciu do internetových katalógov za prínosný krok aj napriek tomu, že hodnota odkazu z katalógu nie je vysoká. Dôležité však je registrovať vašu doménu len do najlepších katalógov. Takto dokážete za pomerne krátky čas získať množstvo spätných odkazov na vaše www stránky a internetové obchody.

Určite ste sa už v praxi stretli s dvoma pojmami – katalóg a vyhľadávač.

Vyhľadávač, presnejšie fulltextový vyhľadávač, ako napr. Google alebo Seznam.cz postupne prechádza a do svojej pamäti ukladá obsah jednotlivých www stránok, e-shopov, ich URL adresy, nadpisy, názvy a popisy stránok.

Internetový katalóg predstavuje databázu firiem, resp. kategorizovaných www stránok, ktorá sa o vašich www stránkach alebo e-shope sama od seba nedozvie. Schválenie registrácie sa realizuje často manuálne, preto je na jej schválenie potrebné čakať niekoľko dní, príp. aj týždňov.

Registrácia do katalógov a vyhľadávačov je stratégia budovania odkazového profilu. Odkazový profil predstavuje zoznam a charakteristiku všetkých odkazov smerujúcich na vaše www stránky a internetové obchody.

Budovať odkazový profil znamená:

  • zaistiť spätné odkazy z kvalitných a uznávaných zdrojov
  • z tématicky príbuzných www stránok
  • nezaoberať sa hodnotou rankov, naopak, orientovať sa môžete podľa veku domény, jej návštevnosti

Kvalitný odkazový profil získate, ak odkazy na vaše weby pochádzajú z rôznych zdrojov – rôznych typov stránok (weby, fóra, komentáre, blogy, sociálne siete, a samozrejme aj vyhľadávače …).

Ako spoznať kvalitný internetový katalóg?

Kvalitný katalóg by mal v prvom rade plniť svoj účel – ponúkať používateľom zoznam odkazov na kvalitné a overené www stránky a internetové obchody.

Ďalej je dôležité, aby obsahoval členenie podľa kategórií podnikania (ak má katalóg len veľmi všeobecné sekcie, v ktorých sa navyše odkazy duplikujú, vo vašom odkazovom profile nemá čo hľadať).

 Do ktorých internetových katalógov zaregistrovať www stránky?

  1. Zoznam.sk
  2. Zobraz.sk
  3. Centrum.sk  (= Atlas.sk)
  4. Najdi.Hladas.sk
  5. Surf.sk
  6. Eshopmonitor.sk
  7. Dmoz.org
  8. Zambu.sk
  9. Azet.sk
  10. Hladat.sk
  11. Ciara.sk
  12. Best.sk
  13. Davaj.sk
  14. Katalogfiriem.sk
  15. Kdeje.sk
  16. Kontakty.SME.sk
  17. Bookmark.sk
  18. Katalog.Fmg.sk
  19. Webstranka.sk
  20. Kecso.net
  21. Artisys.sk
  22. Inet-Zone.sk
  23. Topindex.sk
  24. Vsetko.com
  25. Dunco.sk
  26. Webonline.sk
  27. Xsite.sk
  28. MegaPortal.sk
  29. Smog.sk
  30. Pozri.sk
  31. OnlineDodavatel.sk
  32. Starting.sk
  33. E-Katalog.sk
  34. Google.sk/addurl
  35. Zoohoo.sk
  36. Jyxo.sk

Váš internetový obchod zaregistrujte aj do tzv. eshopových katalógov:

  1. Eshopy.sk
  2. eshopMonitor.sk
  3. Jahoda.sk
  4. Jumbo.sk
  5. Shop-mania.sk

Ak prevádzkujete e-shop, doporučujeme využiť aj registráciu v porovnávačoch tovaru, ktoré sú zdrojom cielených  návštev a zákazníkov. Porovnávače tovaru, resp. cien sú čoraz využívanejším predajným kanálom, nakoľko okrem výhodných cien často ponúkajú aj hodnotenie produktov – napr. Overené zákazníkmi od Heureka.sk.

Jediné, čo potrebujete k registrácii internetového obchodu do porovnávačov je tzv. XML feed. XML feed  (Extensible Markup Language) je štandardizovaný dátový súbor, ktorý umožňuje vytvárať konkrétne aplikácie a rôzne typy dát pre rôzne účely.

Kľúčovým faktorom úspešnej registrácie e-shopu v porovnávačoch je:

  • zrozumiteľné pomenovanie produktov
  • využitie kľúčových slov v názvoch produktov a tzv. krátkych popisoch produktov
  • každý produkt musí mať pridelený unikátny produktový kód, ktorý je nemenný v čase
  • bezchybné zobrazovanie produktových obrázkov – v našom porovnávači produktov MojeObchody.sk sme sa stretli s e-shopmi napojenými na XML feed od dodávateľa, v rámci ktorého neboli funkčné URL adresy k úložisku produktových obrázkov.

Na Slovensku sa oplatí registrovať e-shop do nasledovných porovnávačov:

  1. Pricemania.sk
  2. Heureka.sk
  3. MojeObchody.sk
  4. E-nakupovanie.sk
  5. Najnakup.sk
  6. Tovar.sk
  7. Zoznamtovaru.sk

Čo je dôležité pri registrácii?

Registrácia do katalógov a vyhľadávačov by mala ísť ruka v ruke so SEO. Preto popracujte na kvalitnom title a popisku. Do oboch zakomponujte kľúčové slová, resp. výrazy. Popis by mal byť koncipovaný v rozmedzí väčšinou do 250 znakov.

Váš web zaregistrujte do konkrétnej kategórie, kam patrí – napr. dom/byt/záhrada a pod.

Ak máte na www stránkach aj jazykovú verziu, napr. českú a smeruje na ňu samostatná doména s koncovkou .CZ, ideálne je, aby ste ju zaregistrovali aj do českých porovnávačov tovaru – napr. heureka.cz, zbozi.cz, pricemania.cz, event. google.cz/shopping.

V prípade, že prevádzkujete lokálny biznis – kaviareň, hotel, autoservis a pod., registrácia do miestnych katalógov by mala byť samozrejmosťou.

Prípadne doporučujeme aj https://www.google.com/business/placesforbusiness/.

Pri registrácii máte väčšinou na výber medzi registráciou zdarma a platenou registráciou, kedy bude odkaz na vaše www stránky a e-shopy umiestnený prednostne na prvej stránke daného katalógu.

Niektoré z katalógov od vás budú požadovať umiestniť spätný odkaz na vaše web stránky – často vyžadujú umiestnenie práve na titulnú stránku. Našim klientom však doporučujeme spätné odkazy vkladať na podstránku, napr. v sekcii Kontakt alebo Partneri.

Výhody registrácie do internetových katalógov

Pokiaľ je registrácia realizovaná kvalitne, zabezpečí vám:

  1. prezentáciu firmy v lokálnych katalógoch a odborných podkategóriách
  2. zvýšenie návštevnosti, event. počtu objednávok v prípade e-shopov
  3. tvorbu spätných odkazov a zvýšenie ich počtu
  4. v prípade novej  www stránky získanie zákazníkov.

V minulosti sa za jednu z hlavných výhod registrácie do katalógov považovalo zvýšenie PageRanku www stránky, v súčasnosti však jeho hodnota nie je smerodatná.

V našej praxi registráciu do katalógov jednoznačne doporučujeme, rovnako aj registráciu e-shopov do porovnávačov cien.

O jej efektivite sa klient ľahko presvedčí prostredníctvom štatistík Google Analytics, príp. z MajesticSEO alebo iných zdrojov.

Našim klientom rovnako doporučujeme, aby v prípade, že aktualizujú www stránky, pomohli GoogleBotovi reindexovať ich web prostredníctvom Google Webmaster Tools (GWT) a Sitemapy vygenerovanej v rámci účtu na GWT.

Zdroj:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Extensible_Markup_Language

http://reklama.biznisweb.sk/post/aktualizacia-www-stranky-vo-vyhladavacoch-105/?p=60

http://www.biznisweb.sk/a/361

http://www.biznisweb.sk/a/113

http://www.biznisweb.sk/a/120

 

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

Tvorba www stránky

Pozn.: článok bol publikovaný v mesačníku Zisk Manažment

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku