Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Newsletter – Ako pomocou Flox 2 zlepšiť párovanie produktov na Heureka.sk?

Nezobrazuje sa Vám tento newsletter korektne? – kliknite sem.

Ak je Váš e-shop v platenom PPC režime, Heuréka sa snaží párovať Vaše produkty do príslušných kategórií a k príslušným produktom. V tomto návode si povieme o tom, ako docieliť vyššiu spárovanosť produktov.

Ak sa prihlásite do svojho účtu na Heureka.sk, nájdete tu prehľad zaradených produktov. Záložka PREHĽAD a odkaz PREHĽAD ZARADENÝCH PRODUKTOV (viď obrázok).

parsovanie produktov na heureka.sk

Heuréka Vám nikdy nebude garantovať 100% spárovanie (t.j. zaradenie všetkých produktov). To, že Váš produkt nie je zaradený však neznamená, že ho v Heuréke nie je možné nájsť. O tom si však povieme neskôr.

Takto vyzerá prehľad zaradených produktov:

parsovanie produktov na heureka.sk

Ako vidíte, pod tabuľkou s prehľadom zaradených produktov je informácia o tom, že všetky produkty sa na Heureka.sk zobrazujú, i keď nie všetky sú spárované. Nás najviac zaujíma kolónka NEZARADENÉ PRODUKTY.

Najskôr si však vysvetlíme, čo vlastne znamená párovanie produktov.

Pokiaľ je Váš produkt spárovaný do správnej kategórie a ku správnemu produktu, tak sa Vaša ponuka zobrazuje medzi ostatnými na najvyššom mieste. Ak nie je spárovaný, Vaša ponuka sa zobrazuje nižšie vo výpise ostatných produktov.

Vysvetlíme si to na príklade vysávača „Electrolux SuperCyclone ZSC 6920“. Ak si na Heureka.sk vyhľadáte uvedený názov produktu, dostanete tento výsledok vyhľadávania:

párovanie produktov na heureka.sk

Ak je Váš produkt spárovaný, je ponuka zaradená na prvom mieste. Na obrázku vyššie vidíte, že náš produkt – vysávač Electrolux, ponúka 36 obchodov. Ak Váš produkt nie je spárovaný, zobrazí sa pod čiarou „Našli sme tiež…“.

Určite je dobré mať produkty spárované, pretože veľké množstvo návštevníkov klikne priamo na ponuku v prvom riadku a ďalšími sa nezaoberá. Dôležité je tiež zaradenie do kategórie pre prípad, že zákazník hľadá produkt v kategórii a nevyhľadáva podľa názvu produktu. Ako teda môžeme pomôcť spárovaniu produktov?

Tu sú konkrétne kroky:

1. V administrácii Vašej webovej stránky vyplňte kategórie pre Heuréku. V sekcii PRODUKTY kliknite na kategóriu a otvorte VLASTNOSTI KATEGÓRIE, tu je treba zvoliť kategóriu z ponuky.

Kategória pre Heuréku sa pri produkte určuje podľa toho, v akej hlavnej kategórii je produkt zaradený. Pokiaľ má teda produkt hlavnú kategóriu „Letné topánky“, bude mať kategóriu pre Heuréku podľa toho, čo vyplníte vo vlastnostiach kategórie Letné topánky. I keď bude napríklad produkt umiestnený i v nižšej kategórii Letné topánky > Sandále. Je potrebné dbať na správnu voľbu hlavnej kategórie – odporúčame, aby to bola vždy tá najnižšia. V tomto prípade teda podkategória „Sandále“.

Ďalšie informácie o kategóriách pre Heuréku nájdete v návode: Kategorizácia produktov

párovanie produktov na heureka.sk

2. Párovaniu produktov výrazne napomáha i vyplnenie EAN kódu, teda čiarového kódu výrobku. Ale pozor, je možné vyplniť iba tzv. EAN13, teda čiarový kód. ktorý má 13 čísiel. Musí sa jednať o oficiálny kód výrobku! Viac o čiarovom kóde tu.

EAN sa vypĺňa pre každý produkt v jeho karte v administrácii:

párovanie produktov na heureka.sk

3. Veľmi dôležitá je tiež správna voľba názvu produktu. Hlavne, ak prvé dve rady párovaniu produktov nepomohli.

Pre názvy produktov platí jedno spoločné pravidlo. Výrobca musí byť uvedený na prvom mieste názvu produktu! Neuvádzajte teda „Červený fotoaparát XYZ Canon“, ale „Canon fotoaparát XYZ červený“. TU, v manuáli Heuréky nájdete informácie, aké je správne zloženie názvu produktu podľa toho, o aký tovar sa jedná.

Viac o tom, ako správne špecifikovať názov konkrétneho produktu, Vám prípadne poskytne Heureka.sk.


Aktuálne novinky o CMS Flox 2.0 nájdete na našich stránkach.

Novinky zo sveta internetového marketingu, SEO, PPC nájdete na našom blogu o podnikaní na internete.

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Tvorba webstránky a e-shopu s moderným a responzívnym dizajnom vo vlastnom redakčnom systéme Flox 3. Vytvorte si web či eshop zdarma.

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať