Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Newsletter – Ako na úspešný content marketing

Nezobrazuje sa Vám tento newsletter korektne? – kliknite sem.

Obsahový marketing (content marketing) je akýkoľvek marketingový formát, ktorý zahŕňa tvorbu a zdieľanie obsahu za jediným účelom – získať zákazníka.

Prostredníctvom content marketingu sa snažíme prispôsobiť prirodzeným zmenám správania online používateľov. Tí si v dnešnej dobe vyberajú, čomu venujú svoju pozornosť.

V rámci obsahového marketingu sa snažíme udržať si stálych zákazníkov, resp. fanúšikov na sociálnych sieťach. Taktiež aj osloviť nové publikum a prostredníctvom zaujímavého obsahu ho prekonvertovať na zákazníkov.

Primárne sa však nezameriava na online predaj, naopak – jeho cieľom je komunikácia s existujúcimi zákazníkmi a fanúšikmi.

Medzi hlavné dôvody, prečo sa oplatí zaoberať sa obsahovým marketingom, ak podnikáte na internete, podľa DemandMetrics patria:

  • získanie pozornosti zákazníka
  • zlepšenie vernosti značke
  • zvýšenie priameho predaja

7 krokov, ako uspieť v obsahovom marketingu

Z infografiky zverejnenej na SocialmediaToday vyplýva, že základom úspechu je

1. definícia cieľov podnikania na internete

  • základom úspechu je mať jasno v tom, čo chcete dosiahnuť – chcete rozbehnúť vlastný biznis alebo sa stať affiliate partnerom?, chcete prezentovať produkty, ktoré sami vyrábate? …

2. výskum, prieskum, poznávanie vašej cieľovej skupiny

  • kľúčové slová, ktoré potenciálni zákazníci vyhľadávajú
  • aké stratégie vyhľadávania preferujú
  • aké formáty oslovia vašu cieľovú skupinu …

3. plánujte, riaďte a optimalizujte

  • vytvorte si napr. kalendár, aby ste vedeli ktoré aktivity a kedy nasledujú

4. buďte kreatívni a tvoriví

  • váš obsah musí uspokojiť potreby potenciálnych zákazníkov, musí byť užitočný
  • pripravte si viacero alternatív, ktoré oslovia rôzne vekové skupiny
  • vytvorený obsah nezabudnite optimalizovať a pravidelne vyhodnocovať jeho efektivitu

5. publikujte

  • na vašich www stránkach alebo e-shope, blogu, profiloch a stránkach na sociálnych sieťach, na youtube a všetkých dostupných kanáloch, kde predpokladáte (alebo máte dôkazy o tom), že sa nachádzajú vaši potenciálni alebo existujúci zákazníci

6. šírte váš obsah

  • úzko súvisí s bodom č. 5, ale využite napr. aj bookmarking – vybrali.sme.sk
  • sledujte spätnú väzbu

7. analyzujte!

  • výkonnosť kampane
  • sledujte štatistiky

ako  na úspešný content marketing, obsahový marketing


Aktuálne novinky o CMS Flox 2.0 nájdete na našich stránkach.

Novinky zo sveta internetového marketingu, SEO, PPC nájdete na našom blogu o podnikaní na internete.

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Tvorba webstránky a e-shopu s moderným a responzívnym dizajnom vo vlastnom redakčnom systéme Flox 3. Vytvorte si web či eshop zdarma.

Diskusia k článku