Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

20 benefitov firemného blogovania

blogMožno si kladiete otázku, či má vôbec význam zakladať firemný blog. Z hľadiska SEO je blog významná publikačná platforma, ktorá vám prináša nových potenciálnych zákazníkov. Viac informácií o význame blogu pre SEO nájdete v našom newsletteri.

Ak je súčasťou vašej RSS čítačky portál SocialMediaToday, určite ste postrehli článok informujúci o výhodách prevádzkovania firemného blogu na základe infografiky z FeldmanCreative.com.

Predstavme si teda najväčšie výhody firemného blogu:

  1. komunikácia so zákazníkmi – na blogu zverejňujete najaktuálnejšie informácie z vašej oblasti podnikania – najnovšie výskumy, prieskumy, novinky, spotrebiteľské testy, rozhovory s poprednými osobnosťami z vašej branže a pod.
  2. komunikácia s odborníkmi a partnermi – pomôže rozšíriť vaše podnikanie aj do iných sfér, napr. vaši partneri môžu odkazovať na váš blog v rámci akéhosi „blogového affiliate“ systému
  3. zvýšenie návštevnosti vašich www stránok a e-shopov – ak v rámci blogpostov používate aj relevantné kľúčové slová, na štatistikách pocítite nárast návštevnosti vašich domovských webov
  4. v rámci obsahového marketingu sa jedná o budovanie online autority 
  5. zo štatistík HubSpot vyplýva, že 60% podnikateľov prevádzkujúcich firemný blog získalo vďaka blogu viac nových zákazníkov
  6. viac spätných odkazov aj zo sociálnych sietí – chce to len pravidelne blogovať a zverejňovať blogposty na profiloch a stránkach na jednotlivých sociálnych sieťach
  7. zvýšenie dosahu – šírením obsahu z vášho blogu získavate denne nových čitateľov, ktorí ho šíria ďalej
  8. získavanie e-mailových adries – ak zaujmete čitateľov vášho blogu, pravdepodobne sa prihlásia k odberu noviniek mailom, aby získavali cenné informácie aj naďalej
  9. máte možnosť vyjadriť sa – keďže sa jedná o váš blog, máte možnosť prezentovať vaše názory a postoje či už k okolitému dianiu, odbornej problematike alebo jednoducho k čomukoľvek
  10. personalizácia spoločnosti – ak napr. blogujú viacerí vaši zamestnanci, je vhodné, ak každý z nich vystupuje pod svojim menom, vaša spoločnosť tak získa ľudskú tvár a vaši zákazníci sa radi stotožnia s názorom alebo radou od skutočného človeka
  11. priestor pre diskusiu – na blogu máte jedinečnú možnosť vyzvať vašich zákazníkov k vyjadreniu vlastných názorov na vaše produkty, nebojte sa aj negatívneho hodnotenia! (negatívne komentáre k diskusii patria, aspoň jej dodávajú dojem, že komentujú skutoční ľudia, ktorí produkt testovali, navyše vy získate spätnú väzbu a viete odstrániť prípadné nedostatky)
  12. vďaka blogu spoznávate vašich zákazníkov – ich potreby, vyjadrovanie (synonymá a  výrazy, ktoré používajú v súvislosti s vašimi produktmi, môžete zakomponovať do vašich reklamných kampaní)
  13. zvyšovanie produktivity – blogovanie si vyžaduje stanovenie a dodržovanie konkrétnych cieľov
  14. publicita – najvhodnejším nástrojom pre získanie publicity sú napr. rozhovory s renomovanými odborníkmi, testovanie produktov známymi osobnosťami a pod.
  15. prezentovanie hodnôt, názorov a samotnej spoločnosti – prezentujte vaše priestory, sieť kamenných obchodov a pod.
  16. nové informácie zo štatistík  – vďaka firemnému blogu získavate ďalší kanál, z ktorého môžete čerpať informácie o efektívnych kľúčových slovách, kde môžete testovať vaše hypotézy atď.
  17. nová forma učenia – spoznávate správanie vašich čitateľov a potenciálnych zákazníkov, učíte sa, aké podnety na nich zaberajú, ako reagujú na vaše vyjadrenia …
  18. zdroj inšpirácie – inšpiráciu môžete čerpať napríklad aj z diskusných príspevkov alebo vyjadrení odbornej verejnosti
  19. zábava – ideálny prípad spokojného firemného bloggera je, ak ho blogovanie baví a blogposty píše s entuziazmom 🙂
  20. nízke prevádzkove náklady v porovnaní so získanou hodnotou

Ak patríte medzi tých, ktorí len potrebujú zvýšiť návštevnosť na blogu, inšpirácie nájdete v našom článku na blogu o podnikaní na internete.

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

Tvorba www stránky

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať