Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako znížiť mieru odchodov z vašich www stránok / e-shopov – Bounce Rate?

bounce rateNedávno sme vám priniesli prehľad 5 najčastejších dôvodov, prečo návštevníci opúšťajú vaše www stránky a internetové obchody. Ako ste sa mohli dočítať v článku, miera odchodov z vašich webov sa označuje pojmom Bounce Rate.

Podľa KISSmetrics medzi základné faktory zvyšujúce mieru odchodov z web stránok patria napr.:

  • vyskakovacie okná, hudobný “podmaz”, design landing page, nesprávne definovaný typ cieľovej skupiny, čas načítania webu alebo odkazy na cieľovej stránke a pod.

Dnes vám predstavíme spôsoby, ako Bounce Rate eliminovať.

Oživte obsah na vašich www stránkach a e-shopoch

Určite ste pri surfovaní na internete natrafili na odkazy na www stránky, ktorých obsah nebol už veľmi aktuálny. Ruku na srdce, čo ste si v prvej chvíli pomysleli? Aby vaši návštevníci nemali rovnaké negatívne pocity z výsledkov vyhľadávania, kedy im Google zobrazí vašu podstránku so zastaralými údajmi, je potrebné po akejkoľvek zmene na stránke, obsah aktualizovať. Ako na to sa dočítate v našom newsletteri.

Aké ďalšie kroky môžete podniknúť v rámci modernizácie vašich web stránok?

  • aktualizujte štatistiky – napr. aj  zoznam kľúčových slov, na ktoré ste stránky optimalizovali alebo na ktoré inzerujete
  • nájdite nové príklady využitia vašich produktov
  • pridajte prípadovú štúdiu, resp. referenciu spokojných zákazníkov, ktorí si produkt zakúpili a zaslali vám fotografie jeho využitia alebo manipulácie s ním
  • zakomponujte do obsahu najnovšie výsledky prieskumov, výskumov a vedeckých poznatkov – nezabudnite pridať link na zdroj

Zredukujte množstvo textu

Ak na vašich www stránkach alebo internetových obchodoch nedokážete niektoré textové pasáže zredukovať, snažte sa aspoň v každom odseku priniesť jednu konkrétnu myšlienku.
Väčšinu návštevníkov totiž vydesí predstava, že na koniec stránky sa musia “prerolovávať” niekoľko minút.

Odstavce oddeľujte bielymi miestami, aby si oči čitateľa oddýchli a ľahšie vstrebali ponúkané informácie.

Správnou voľbou sú v takomto prípade aj diagramy, grafy, obrázky či tabuľky.

Poznajte vaše slabé stránky

Samozrejme, ak chcete znížiť mieru odchodov z vašich www stránok, musíte vedieť, aká je jej hodnota. Portál KISSmetrics zverejnil vo svojej štatistike hodnoty Bounce Rate pre jednotlivé oblasti podnikania.

Na stránkach, ktoré ponúkajú výpredaje sa hodnota Bounce Rate pohybuje od 20-40%.

Na jednoduchých landing pages, ktoré obsahujú len jednu výzvu k akcii, napr. vložiť do košíka, dosahuje miera odchodov až 70-90%.

Stránky obsahujúce FAQ alebo ponúkajúce servis majú rozmedzie Bounce Rate 10-30%.

Webstránky, na ktorých inzerujete na irelevantné pojmy a stránky, ktoré sa vo vyhľadávačoch zobrazujú na popredných miestach dosahujú podľa prieskumu mieru odchodov 40-60%.

Tak či onak, Bounce Rate nie je jediným ukazovateľom vášho úspechu. Aj vaši úspešní konkurenti majú určitú mieru odchodov z www stránok či e-shopov.

 Obmieňajte kľúčové slová

Ak pravidelne sledujete štatistiky návštevnosti, viete si rýchlo zistiť aj efektivitu jednotlivých kľúčových pojmov, resp. zistiť, ktoré nové kľúčové slová zadávajú vaši zákazníci do vyhľadávačov.

Viete, že SEO je beh na dlhú trať, preto je potrebné neustále držať krok s trendmi a vašimi zákazníkmi.

Inšpirovať sa môžete aj online nástrojmi pre návrh kľúčových slov či Google Trends.

Ďalšie tipy, ako zredukovať mieru odchodov z vašich www stránok

  • dajte si záležať na prehľadnej navigácii / menu
  • odborné termíny vysvetlite na samostatnej stránke, na ktorú v texte odkazujte
  • fulltextové vyhľadávanie umiestnite na viditeľnom mieste – napr. v bočných stĺpcoch
  • zrýchlite načítanie vašej www stránky alebo e-shopu napr. pomocou Google PageSpeed Service
  • znížte počet externých hypertextových odkazov z vašich web stránok

ZDROJ: http://blog.crazyegg.com/2013/08/12/reduce-your-bounce-rate/

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

Tvorba www stránky

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku