Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

10 Call to Action tipov, ktoré generujú návštevnosť

tvorba call to action buttonov, call to action, výzva k akcii na webeCall to Action je marketingová metóda, prostredníctvom ktorej „podstrčíte“ návštevníkovi www stránky alebo e-shopu nástroj na zrealizovanie vami požadovanej akcie.

Buttony vyzývajúce k akcii by preto mali mať výrazný design, aby používateľa k akcii priamo nabádali.

Jedná sa napríklad o formulár, registráciu do newsletteru alebo samotného webu, stiahnutie aplikácie, button odoslania objednávky a podobne.

V praxi sme sa stretli s www stránkami, ktorých administrátori akosi pozabudli na uvedenie kontaktných údajov (napr. telefónneho čísla či emailovej adresy) a po výzve k akcii na ich webe nebolo ani chýru ani slychu.

Inšpirujte sa a čítajte ďalej, ako tvoriť call to action efektívne.

Na portáli contentmarketininstitute.com sme našli odkaz na zaujímavú štúdiu realizovanú na malých podnikateľoch a ich B2B www stránkach.

Zarážajúce je, že až 96% respondentov (amerických malých podnikateľov) uviedlo, že na titulnej stránke nemá žiadne navigačné prvky!

70 % nevyužilo na úvodnej stránke odkaz na rýchly kontakt alebo telefónne číslo. A až u 27% chýba telefónne číslo na titulnej stránke a u 70% nie je telefónne číslo uvedené na dobre viditeľnom mieste. U 68% respondentov chýba odkaz na emailovú adresu na titulke. 38% podnikateľov zverejnilo odkaz na email na webe, ale „zapatrošili“ ho v patičke.

72% podnikateľov akosi pozabudlo aj na využitie call to action na jednotlivých podstránkach.

Ďalšie katastrofálne zistenie je, že až 82% amerických malo-podnikateľov nezverejnilo na svojich weboch odkazy na profily alebo stránky na sociálnych sieťach.

Mám pocit, že v našich zemepisných šírkach sme v tomto smere o poriadny kročisko vpred :D.

Call to Action, ktoré funguje

  1. Buďte inovatívni, vymyslite niečo kreatívne, zvučné – propagujte napríklad výhody vašich produktov a nezabudnite uviesť kľúčové slová, na ktoré ste danú stránku optimalizovali.
  2. Kontrastné farby  a plasticita buttonov – výzva je výzva, a preto by mali buttony vyčnievať nad obsah, priam magicky priťahovať oko návštevníka ( pozor však na nechutne blikajúce nápisy pripomínajúce Las Vegas alebo tuctovú lotériu). Ideálne je, ak sa v tomto prípade zveríte do rúk skúseného grafika alebo grafického teamu, ktorí vám v logo manuáli presne zadefinujú vhodné kontrasty.
  3. Priorita určuje poradie – ak na niektorej z podstránok potrebujete viacero výziev, určite si, ktorá z nich je pre vás dôležitejšia,  tá má samozrejme prednosť.
  4. Ponúknite benefit! – napr. 10% zľavu na ďalší nákup pre registrovaných zákazníkov (alebo fanúšikov na Facebooku) alebo k nákupu fitness oblečenia DVD s pilates zadarmo.
  5. Bombardujte otázkami – ak napríklad ponúkate dovolenkové pobyty, môžete „zahrať na city“ – „Máte posledné 3 dni dovolenky? Neviete, ako ich využiť? Wellness pobyt v XY vám to ukáže“
  6. Sledujte efektivitu buttonov! – využite napr. URL Builder, ktorý vám pomôže vyhodnotiť návštevnosť alebo zárobok.
  7. Ujasnite si, čo všetko potrebujú návštevníci k dokončeniu akcie – potrebujú vás pri objednávaní kontaktovať s doplňujúcimi otázkami, sú nerozhodní a potrebujú poradiť? V tom prípade im ponúknite napr. aj online chat alebo skype pre uskutočnenie hovoru.
  8. Nezabudnite na biele miesto, ktoré oddeľuje call to action od ostatného obsahu.
  9. K akcii vyzývajte na každej podstránke webu.
  10. Využite akčné slová – ktoré napovedajú, čo sa stane po kliknutí:
    • kúpte
    • darujte
    • zavolajte
    • zaregistrujte …
TIP:
Ak potrebujete vytvoriť buttony vyzývajúce k akcii a nemáte možnosť zaplatiť si grafický návrh, využit môžete aj online nástroje:

 

ZDROJ: http://contentmarketinginstitute.com/2013/09/small-businesses-website-content-calls-to-action/

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

Tvorba www stránky

 

 

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať