Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Vytuningujte si svoju PPC reklamu v Google

google reklma, ppc reklama, rozšírené kampane

Google si pre nás znovu pripravil niekoľko noviniek v PPC reklame. Dnes sa pozriem na zúbok povinnému upgrade na rozšírené kampane. Pozrieme sa aj najefektívnejšie rozšírenia reklám, ktoré výrazne zlepšia výkon Vašej reklamy.

 

Pojem PPC reklama netreba nijako extra vysvetľovať. Avšak nedá mi nepoužiť moju najobľúbenejšiu vetu, že PPC reklama je najefektívnejší typ online reklamy.
Efektívna preto – lebo ju vieme merať, zacieliť, spustiť prakticky okamžite a získať tak návštevníkov, ktorí majú reálne záujem o Vaše služby či produkty.

Avšak nič nie je večné, preto dopĺňanie informácií pri bežiacej kampani je v dnešnej rýchlej dobe plnej inovácií viac ako potrebné!

Aké vylepšenia nám Google Adwords prináša?

Vylepšenie reklamy pomocou upgrade

Dajte svojim zákazníkom ešte väčšiu príležitosť a možnosť, aby klikli práve na Vašu reklamu. Práve rozšírené kampane Vám umožňujú zasiahnuť používateľov na všetkých typoch zariadení. V rámci jednej kampane si viete veľmi jednoducho a komplexne vytvoriť ciele, ponuky a reklamy pre jednotlivé platformy ako sú mobily, tablety a stolné počítače.

Svoje existujúce kampane môžete upgradovať na rozšírené kampane. Rozšírené kampane by mali byť už prístupné vo Vašich kontách. Pri kampaniach sa Vám zobrazí tlačítko Upgrade. Pokiaľ si kampaň neupgradujete sami, Google všetky kampane upgraduje automaticky.

uprage ppc, upgrade adwords, upgrade kampaní

Nové kampane Vám pomôžu zjednodušiť si správu kampaní na jednom mieste. Môžete spravovať ponuky podľa zariadenia, oblasti, reklamy na mobilných zariadeniach. Plus meranie nových tipov konverzií, ako napr. stiahnutie mobilnej aplikácie.

uprade kampaní, novinka v adwords, ppc reklama, rozšírené kampane

Pozor však na to, ak už raz kampaň upgradujete, nie je možné nastavenie vrátiť späť.

Upgradované rozšírenie reklám

Nové rozšírenie so sebou samozrejme prináša väčšiu flexibilitu, kontrolu, plánovanie či podrobnejšie prehľady. Medzi naj výhody po upgrade rozšírenia kampaní sú:

  1. Podrobnejšie prehľady – to znamená, že si viete zobraziť údaje o výkone každého rozšírenia vrátane jednotlivých odkazov na podstránky. Na základe toho viete lepšie zhodnotiť výkon každého rozšírenia.
  2. Bez vymazania štatistík – konečne môžete bezpečne upravovať jednotlivé rozšírenia bez toho, aby sa Vám vymazali štatistiky. Kde oproti úpravám v nerozšírených kampaniach sú údaje zmazané a nahradené novými.
  3. Samostatné schvaľovanie – od teraz je už každé nové rozšírenie posudzované osobitne. Napríklad ak vytvoríte 5 odkazov na podstránky a z nich nebude jeden schválený, neznamená to, že sa nebude zobrazovať všetkých 5 odkazov. Len odkaz, ktorý nebol schválený.
  4. Rozšírenie o aplikáciu pre mobilné zariadenia – používateľov mobilných zariadení môžete vďaka tomuto rozšíreniu upozorniť na svoju ponuku. Toto rozšírenie skúšame a rozšírenie o mobilnú aplikáciu sa nám  zobrazuje len v smartphonoch, zásah teda nie je taký veľký.
  5. Plánovanie rozšírenia – teraz si už môžete aj načasovať, kedy sa bude váš odkaz zobrazovať, máte možnosť nastaviť konkrétne dni či hodiny.

Aké rozšírenia sú momentálne k dispozícii?

Aktuálne sú k dispozícii tieto rozšírenia:

upgrade kampaní, rozšírené kampane, adowrds, ppc, reklama adwords

Rozšírenie o odkazy na podstránky – sitelinky

Medzi najzaujímavejšie rozšírenie považujem rozšírenie odkazov na podstránky. Toto rozšírenie je pri zakladaní kampane skoro samozrejmosťou. Donedávna bola možnosť mať v jednej kampani pre všetky reklamy jednu sadu sitelinkov. Čo znamenalo „komplikácie“ pri vytváraní unikátnych sitelinkov pre konkrétnu reklamu. Tomu je už konečne koniec 🙂 Takto ste opäť o krok bližšie k zvýšeniu CTR a relevantnosti reklamy.

ppc reklama, rozšírenie reklamy o sitelinky, rozšírenie reklám

Samozrejme, že upgradované rozšírenie o odkazy je k dispozícií len v rozšírených kampaniach!

Časové naplánovanie sitelinkov

Aby toho nebolo málo, zobrazovanie odkazov si viete naplánovať na konkrétnu hodinu alebo deň v týždni. Výhodu vidím v tom, keď máte napr. v nejakom časovom období spustenú akciu, napr. akciové raňajkové menu alebo večernú prehliadku mestom…

odkazy na podstránky, sitelinky, ppc kampaň, ppc reklama

Pozor, aktuálne sitelinky môžu mať len 25 znakov z pôvodných 35 znakov.

Zlepšenie reklám vďaka rozšíreniam

Preraziť na internete len s klasickou textovou reklamou nie je až také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá. Dajte svojim potencionálnym zákaníkom ďalší podnet na to, aby klikli práve na Vašu reklamu. Doplnením informácií do svojich reklám tak dosiahnete nielen vyššiu relevantnosť reklamy, ale aj vyššiu šancu preklikovosti na Váš web.

Výber typu rozšírenia reklamy je teraz šitý na mieru pre Vaše podnikanie. Svojim potencionálnym zákazníkom, tak môžete poskytnúť všetky informácie, ktoré chcete propagovať. Či už je to rozšírenie o:

  • telefónne číslo – zákazník sa tak vie hneď dovolať do Vašej prevádzky
  • rozšírenie o lokalitu – kde zadáte adresu vašej firmy, čím Vás jednoduchšie nájdu
  • prepojenie na sociálne siete – priaznivcom stránky Google + dáte podnet na návštevu Vašej sociálnej stránky, kde potom ďalej viete „pracovať“ so svojimi fanúšikmi
  • rozšírenie o aplikáciu – viete hneď zákazníkov poslať do Vašej aplikácie pre mobily či tablety. Okrem iného aj sledovanie štatistík je oveľa podrobnejšie. Plus si viete naplánovať začiatok a ukončenie rozšírenia o aplikáciu. Pre mobilné zariadenia viete zobraziť až 4 sitelinky v mobiloch.
  • rozšírenie o ponuku – tu viete ponúknuť zákazníkom svoju napr. akciovú ponuku, špeciálne kupóny a pod. Žiaľ táto funkcia momentálne nie je dostupná na slovenskom trhu.
Sledovaním výkonu a analýzou údajov, tak zistíte ktoré konkrétne rozšírenie má najlepší výkon. Na základe toho viete ďalej rozšírenia optimalizovať.
vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

Tvorba www stránky

 

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - je najmladšou členkou teamu "BiznisWebákov". Zastáva funkciu PPC a SEO odborníka, radí klientom, ako vytvoriť úspešný web a svedomito spravuje ich reklamné kampane v Google, Sezname, Zozname aj na Facebooku. Je držiteľkou certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis.

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať