Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Skutočná hodnota návštevnosti z mobilných zariadení

Mať spustenú reklamu alebo možnosť stiahnutia si aplikácie na mobilných zariadeniach dnes už nie je žiadna veda. Ako ale zistiť, do akej miery mobilný obsah ovplyvňuje Váš biznis? Merať výkonnosti aplikácií pre mobilné zariadenia môžete veľmi jednoducho prostredníctvom Google Analytics

Avšak priestor k zlepšovaniu meracích nástrojov je nekonečný. Google predstavil nové meranie skutočnej hodnoty mobilných zariadení, ktoré má samozrejme za úlohu pomôcť lepšie porozumieť vplyvu mobilných zariadení. Poďme si spolu predstaviť odhad skutočnej hodnoty mobilných zariadení prostredníctvom kalkulačky skutočnej hodnoty mobilných zariadení.

Kalkulačka skutočnej hodnoty mobilných zariadení

Za zmienku určite stojí fakt, že predaj osobných počítačov tento rok celosvetovo klesol o 14%. To znamená, že stále viac a viac sú žiadanejšie tablety a smartphony, ktoré vytláčajú z trhu klasické počítače. Ľudia stále viac využívajú na hľadanie, sťahovanie, nákup či získavanie informácií tablety a smartphony.

Nová kalkulačka skutočnej hodnoty mobilných zariadení má za úlohu poskytovať jednoduché údaje a zrovnania. Na základe týchto výpočtov viete dedukovať, do akej miery prinášajú mobilné zariadenia hodnotu pre Vaše podnikanie. Či už je to prostredníctvom aplikácií, mobilnej web stránky, ponuky benefitu v kamennej predajni a pod.

V priebehu niekoľkých minút si môžete vypočítať napríklad hodnotu hovorov, stiahnuté aplikácie, nákupy či hodnotu mobilných stránok. Jednoduché rovnice poskytujú rýchly prehľad o tom, akú hodnotu majú pre Vás  mobilné zariadenia. Následne sa tak viete rozhodnúť či má pre Vás význam investovať do reklamy na mobilné zariadenia. Nové štúdie hovoria o tom, že až 3 z desiatich vyhľadávaní prostredníctvom mobilného zariadenia vedú k návšteve obchodu, nákupu alebo telefonátu.

Napríklad taký Adidas  na základe analýz veľmi rýchlo dospel k názoru, aký obrovský význam majú mobilné zariadenia. Viac informácií sa dozviete v prípadovej štúdií. „Nové“ správanie zákazníkov sa stáva akýmsi štandardom a čoskoro pre širšiu verejnosť  bežnou samozrejmosťou 🙂

Kalkulačka skutočnej hodnoty umožňuje nahrať aj údaje z Google Adwords a mobilnej web stránky. Pomocou tohto výpočtu sa rýchlo dozviete napríklad hodnotu za preklik, prípadne, ako sú efektívne Vaše ponuky CPA pre mobilné zariadenia.

Dáta stiahnete veľmi jednoducho z Vášho Adwords účtu. Pozor Však, súbor musíte stiahnuť iba v CSV súbore. Prehľad stiahnete na úrovni kampane.

Tento pomerne jednoduchý nástroj Vám pomôže lepšie pochopiť vplyv mobilných zariadení. Prípadne Vám môže poslúžiť  ako hlavný nástroj pri meraní hodnoty mobilných zariadení na internete.

Analýza aplikácií pre mobilné zariadenia

Pre ešte presnejšie a pokročilejšie meranie odporúčame merať mobilné aplikácie prostredníctvom Google Analytics. Momentálne je funkcia merania Google Mobile App Analytics v beta verzii. Pre jej sledovanie môžete požiadať o zapojenie do programu beta.

 

Nová funkcia merania aplikácií pre mobilné zariadenia Vám umožňuje sledovať:

  • počet vykonaných inštalácií
  • zariadenia, ktoré boli použité na prístup k aplikácii
  • geografickú polohu a jazyky návštevníkov
  • celkové hodnoty nákupov v aplikácii
  • sledovanie špeciálneho obsahu, napríklad videa
vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

Tvorba www stránky

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - je najmladšou členkou teamu "BiznisWebákov". Zastáva funkciu PPC a SEO odborníka, radí klientom, ako vytvoriť úspešný web a svedomito spravuje ich reklamné kampane v Google, Sezname, Zozname aj na Facebooku. Je držiteľkou certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis.

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať