Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Novinka na Facebooku – Odpovedajte na konkrétne komentáre

Facebook stránky majú zase o jednu novinku viac. Už ste ju na Vašich Facebook Pages zaevidovali? Jedná sa o možnosť odpovedať na konkrétne komentáre, ktoré Facebook sfunkčnil 25.marca 2013. V priebehu júla 2013 aktivuje Facebook funkciu všetkým používateľom.

 

Ako to funguje?

Doteraz bolo možné odpovedať konkrétnemu používateľovi tak, že ste napísali na začiatok Vášho komentára jeho meno:

odpovede na komentáre v minulosti

odpoveď na komentár - minulosť

Rozsiahlejšia komunikácia však bola veľmi neprehľadná.

Preto sa Facebook rozhodol zaviesť tzv. štrukturované komentáre.

Zatiaľ sú k dispozícii len na klasickej, desktopovej verzii Facebooku, no časom sa snáď dočkáme inovácie aj v rámci mobilných aplikácií.

Funkcia je k dispozícii ako voliteľná a môžete ju zaktivovať nasledovným spôsobom:

facebook komentáre, facebook odpovede na komentáre

facebook komentáre

odpovedene na facebook komentáre

Dvojsečná zbraň?

Na internete sa začali zobrazovať rôzne reakcie.

Niektorí sú zmenou nadšení, iní sa na ňu dívajú aj z tej horšej stránky.

V každom prípade štrukturované komentáre prinášajú inováciu.

Umožňujú:

  • sprehľadniť rozsiahlejšiu komunikáciu
  • zobraziť tie najaktívnejšie príspevky na začiatku komunikácie
Hlavná nevýhoda je, že ak už ste raz na komentár reagovali, na Vašu reakciu sa už odpovede nedočkáte:
štrukturované komentáre
Ale to sa možno časom tiež zmení :).

 

Ak je odpovedí viac, je potrebné ich rozbaliť:

A čo ďalšie chystá Facebook?

4.4.2013 si naplánoval tlačovú konferenciu s názvom Come See Our New Home on Android.
Nakoniec sa však pravdepodobne bude jednať o Home Screen aplikáciu, ktorá bude zatiaľ prednastavená na pripravovanom telefóne HTC s kódovým označením MYSTUL.
  

Momentálne Facebook testuje využitie hashtagov. Facebook sa chce čoraz viac a viac podobať na Twitter.

Hashtagy majú samozrejme rovnakú funkciu ako na Twitteri a navyše ovplyvňujú výsledky vyhľadávania.

Ak postnete informáciu o tom, že ste fanúšikom Justina Biebera 😀 vo formáte #justinbieberrules a Vaši priatelia budú vyhľadávať napr. obľúbených interpretov medzi priateľmi, Justin sa vo výsledkoch vyhľadávania objaví.

Funkcia bude využiteľná aj v rámci prezentácie Vašej firmy alebo e-shopu.

 

Ďalšia featura, ktorú má Facebook v zálohe, je inovácia pri vkladaní hypertextového odkazu do príspevku.

Ak sme doteraz vkladali príspevok a Facebook v rámci Rich Snippets zobrazil aj kúsok článku alebo fotografiu a pod., v budúcnosti Facebook umožní stať sa priamo fanúšikom tejto konkrétnej stránky kliknutím na button LIKE:

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

Tvorba www stránky, tvorba eshopu

 

 

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať