Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Virálny marketing – Prečo áno?

virálny obsah, virálny marketing, virálne videá
Nespočetne veľakrát sme písali o tom, prečo je dobré investovať do PPC reklamy, prečo sa treba venovať SEO, ako písať texty na webe, sociálne siete a pod… Všetky tieto ak
tivity si vyžadujú čas a peniaze!

 

Čo tak niečo vtipné a “zadarmo”, čo Vám zaručí úspech a vynesie Vás za hranice svetla? O čom je reč? Reč je o virálnych videách.

 

Virálny marketing

Pokiaľ chcete, aby sa o Vás dozvedelo čo najväčšie množstvo ľudí, nie je nič lepšie ako vymyslieť dobrý virál. Či už sa jedná o šírenie virálnych odkazov na webové stránky, vtipných e-mailov, multimediálnych správ, dokumentov a videí. Ľudia milujú vtipné správy či videá. Takýto obsah sa na internete potom  šíri rýchlosťou svetla. Jednoducho povedané: za málo peňazí = veľa muziky :-)

Nie jedna firma či osoba sa dostala do povedomia vďaka virálu. Prípadových štúdií a príkladov ako virál naozaj zafungoval, je nespočetné množstvo. Medzi originálny nápad by som spomenula napr. chlapcov z Autolakovne Expres, ktorý veľmi vtipným a nenásilným spôsobom vytvorili pomerne efektívny virálny obsah. Posúďte sami:

 

Ďalším zaujímavým príkladom virálneho marketingu je napr. reklama na mobilnú aplikáciu iDelirium :-)

 Šanca, ako uspieť s virálnym marketingom

Najpravdepodobnejšia šanca, ako uspieť, je vytvoriť taký virál, ktorý v sebe ukrýva skrytú reklamu. Počas sledovania ani netušíte, že ide o “skrytú” reklamu. Tu už stojí za úvahu, či neprenechať takúto formu reklamy na tím odborníkov, ktorí Vám takéto video vytvoria. Veľmi efektívnym spôsobom sa to podarilo chlapcom z ViralBrothers pre cestovnú agentúru…

 Pár tipov, ako uspieť vo svete virálneho marketingu

1. Buďte originálny

Áno vieme, donekonečna opakujeme, aby ste boli originálny pri tvorbe obsahu web stránok, originalita na  sociálnych sieťach a pod. To isté platí aj pri vytváraní virálu. Niekedy mám pocit, že už ma neprekvapí nič a predsa len sa nájdu nové, vtipnejšie, kreatívnejšie nápady ako dostať svoju firmu alebo službu do povedomia. Nie vždy platí, že video musí byť len extrémne vtipné a plné zábavy. Rovnako rýchlo sa šíria aj smutné správy. Avšak túžbu po zábave pociťuje snáď každý, preto odporúčam niečo na spestrenie, uvoľnenie a relax. Dajte ľuďom možnosť odreagovať sa bez zbytočného premýšlania :-).

2. Zapojte emócie

Charita, pomoc chorým, záchrana ľudských životov sú témy, ktoré sú nevyčerpateľné. Preto šírenie správy o podaní pomoci, výzvam k akciám ako: kúpa produktu, aktívna podpora, zdieľanie obsahu považujem za najrýchlejšie šírený obsah na internete!

3. Sexualita verzus deti

Chutné, malé, baculaté detičky máte chuť preposlať okamžite každému :-). Rovnako to platí aj pri pekných polonahých ženských či mužských telách, ktoré okamžite podnecujú k šíreniu ďalej a ďalej… Tu kreativita a vizualizácia nemá medze.

4. Akcie a výpredaje

Ľudia milujú akcie, výpredaje respektívne akékoľvek benefity, ktoré viete ponúknuť. Slovíčko ZADARMO robí zázraky!

5. Vierohodnosť

Tak isto je veľmi dôležité mať nielen kvalitný obsah, ale aj vierohodnosť správy či videa. Dajte si záležať na tom, aby Vaše video, či správa smerovala na kvalitný obsah. Konkrétne osoby sú oveľa vierohodnejšie ako samostatné firmy, preto klaďte dôraz nato, aby ste pôsobili maximálne profesionálne. So spracovaním vierohodného virálu Vám vie pomôcť nie jedna agentúra.

Výhody virálneho marketingu

výhody virálneho marketinguSamozrejme výhod virálu je nespočetné množstvo. Medzi naj patrí:

- okamžité oslovenie veľkého množstva potencionálnych zákazníkov

- posilnenie svojej značky a image

- rýchle šírenie za minimálne náklady – (bez tvorby cez agentúru)

- zvýšenie návštevnosti web stránky

- ovplyvnenie SEO – Spustenie virálnej správy, Vám hneď nezaručí prvé pozície na Google. Avšak Google do istej miery sleduje interakcie na sociálnych sieťach. Vďaka veľkej spätnej väzbe od používateľov, Google vyhodnotí stránku za “populárnu”. V každom prípade optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO) neodporúčam stavať na virálnom marketingu.

Pre zaujímavosť, ak by ste si chceli vytvoriť virálne video od profesionálnej agentúry, stretli sme sa s cenami od 8-10 tisíc € a vyššie.

Na vavrínoch sme nezaspali ani my BiznisWebáci. Nešlo nám o klasický virál, ale o prezentáciu našich služieb vtipnou formou a za nízke náklady. Pár ukážok našej tvorby:

Byť medzi prvými na Google:

Web stránky na 15 dní Zdarma:

Profesionálne web stránky v našich rukách:

Na záver…

Neexistuje nič lepšie ako vytvoriť virálny obsah, ktorý je do takej miery nákazlivý, že máte chuť sa s ním podeliť so všetkými svojimi priateľmi. Aj takto vtipne a jednoducho si viete okamžite získať srdcia nových potenciálnych zákazníkov :-)

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

Tvorba www stránky

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - je najmladšou členkou teamu "BiznisWebákov". Zastáva funkciu PPC a SEO odborníka, radí klientom, ako vytvoriť úspešný web a svedomito spravuje ich reklamné kampane v Google, Sezname, Zozname aj na Facebooku. Je držiteľkou certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis.

Diskusia k článku