Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Analýza web stránky s Google Analytics – druhá časť

google analytics, analytics meranie, meranie návštevnosti

Naučte sa s nami, ako správne merať výkonnosť Vašej web stránky. Pripravili sme pre Vás návody, ako meranie kľúčových slov, meranie sociálnych sietí či používanie Seo prehľadov.

Optimalizujte svoje webové stránky už dnes!

Čo všetko potrebujete vedieť o meraní web stránky sa dozviete v nasledujúcich riadkoch…

Meranie kľúčových slov

Ste zvedaví, vďaka ktorým kľúčovým slovám sa návštevnici dostávajú na Váš web? Zoznam kľúčových slov nájdete v prehľade Zdroje návštevnosti – Zdroje – Vyhľadávanie – Prehľad a zvolíte Primárna dimenzia – Kľúčové slovo.

Nevýhodou je, že Google zásadne obmedzil zobrazenie kľúčových slov – o väčšine slov sa už nedozviete. Môže za to Googlom zavedená ochrana https. Ak vyhľadávate a ste prihlásení do Google účtu, alebo vyhľadávate cez prehliadač Google Chrome, do Analytics sa už kľúčové slová nedostanú.  Netreba však vešať hlavu, už z tohto krátkeho prehľadu viete konkrétny problém analyzovať a zaujať tak nápravné stanovisko. Nehovoriac o Seo optimalizácii.

meranie kľúčových slov, optimalizácia kľúčových slov, kľúčové slová na webe

Meranie sociálnych sietí

Určite aj Vy so svojim webom patríte medzi tých, ktorí figurujú minimálne na jednej sociálnej sieti. Tu sa opäť naskytne otázka, prečo nemerať interakcie zo sociálnych sietí? Nastavenie v Analytics je veľmi jednoduché: Na karte Správca – Nastavenie sociálnych reklám si zadáte predponu URL adresy sociálneho obsahu.

Tu je zaujímavé označovať odkazy na Facebooku, Twitteri pomocou URL builderu. Tak nestratíte informácie v priamych prístupoch. Ak máte spustenú kampaň na Facebooku, pekne vidíte rozdiel medzi platenými a neplatenými prístupmi. Viac o využití URL buildera sa dočítate na našom blogu.

Ďalej môžete napríklad porovnať počet kliknutí na tlačítko “Páči sa mi to” napr. s tlačítkom Google +1 na Vašej stránke. Porovnať tak celkový počet interakcií na Twitteri s Facebookom a tak viete, ktoré tlačítka by určite nemali chýbať na Vašom webe. Tieto informácie Vám môžu pomôcť porozumieť, ktorý obsah je najviac virálny, aj pomocou ktorých sociálnych sietí sa šíri.

Pozor, pokiaľ chcete merať interakcie medzi jednotlivými sieťami, je potrebné upraviť meriací kód pomocou Pluginu sociálnych sietí. Ak využívate novú verziu BiznisWebu (Flox 2), plugin sociálnych sietí je automaticky integrovaný. Stačí si len prepojiť web stránku s Google Analytics podľa návodu.

sociálne site, meranie sociálnych sietí, seo prehľady v google analytics

Používanie SEO prehľadov

Problematika a potreba optimalizácie pre vyhľadávače je nám všetkým veľmi dobre známa. Bez SEO to jednoducho nejde :-). Práve pomocou Google Anayltics viete merať výkonnosť Vášho webu zo SEO hľadiska. Pomocou prepojenia Google Analytics s nástrojom správcu webu – Webmaster Tools, ktoré spolu spolupracujú, môžete identifikovať slabé a silné stránky Vášho webu.

SEO METRIKY

Prehľady Optimalizácie pre vyhľadávače využívajú tieto metriky špecifické pre Seo:

  • Zobrazenia – počet zobrazení Vašej web stránky vyhľadávanej používateľom
  • Kliknutia – počet kliknutí všetkých URL adries na Vašom webe
  • Priemerná pozícia – priemerné hodnotenie Vašich URL adries pre všetky dopyty. Chcem zdôrazniť, že Priemerná pozícia je v tomto prípade veľmi nepresná a neodporúčam ju sledovať. Na sledovanie priemerných pozícií prosím využite presnejší nástroj - Collabim.
  • Miera prekliku –  vypočítaná ako počet kliknutí /  počet zobrazení * 100
  • Geografické zobrazenie podľa krajiny
  • Prehľad dopytov Seo – zobrazuje dopyty v rámci vyhľadávania Google, ktoré generujú najviac zobrazení Vašich URL adries.
seo metriky, seo optimalizácia, prehľad seo, seo v google analytics

Skutočný dopyt zadaný používateľom hľadaním v Google

Vytvorenie vlastného prehľadu

Aby Vám to Google Analytics už úplne uľahčil, poskytuje možnosť vlastných prehľadov. Kde si jednoducho navolíte svoju kartu prehľadov, ktoré sú pre Vás najdôležitejšie.

google analytics, vlastné prehľady v google analytics, nastavenie google analytics

 

Analýza na stránke a vyhľadávanie na Vašom webe

Nástroj Google Analytics poskytuje naozaj nespočetné množstvo funkcií, dát, čísiel či analýz. Medzi ne patrí aj Vyhľadávanie na Vašej stránke a Analýza na stránke.

Ak máte na svojom webe možnosť vyhľadávanie, potom si viete v Google Analytics hravo pozrieť, čo zákazníci hľadajú v rámci webu. Tu môžete zistiť napr. aké produkty ľudia najviac vyhľadávajú, o aké služby je najväčší záujem a pod. Následne tak viete urobiť opatrenia pre zvýšenie relevantnosti Vášho webu.

Prehľad nájdete na karte Zdroje návštevnosti – Obsah – Vyhľadávanie v rámci webovej lokality. Aby to ale nebolo také jednoduché, toto meranie je potrebné nastaviť.

Opäť veľmi jednoducho na karte Správca – Nastavenia profilu:

vyhľadávanie na webe, meranie web stránky, meranie web stránky v google analytics

Ak používate Flox 2, v časti Nastavenie služby Site Search v riadku “Parametr v URL” dopíšte “word”. Ak používate Flox 1, napíšte len “q”.

ANALÝZA NA STRÁNKE

Analýza na stránke je dostupná v sekcii Obsah – Obsah stránky – Analýza na stránke. Táto analýza nám veľmi podareným vizuálnym spôsobom zobrazuje interakcie používateľov na Vašom webe. Prostredníctvom tohto prehľadu viete posúdiť:

  • na ktoré odkazy používatelia najviac klikajú
  • či sú vaše výzvy na akciu dostatočne motivujúce
  • či používatelia nachádzajú na stránke to, čo hľadajú
  • či je rozloženie Vášho webu optimálne

analýza na stránke, analýza na stránke v google analytics, analýza web stránky

 Výhody Google Analytics

Ešte mi nedá nevypichnúť zopár výhod tohto  efektívneho nástroja :-)

Výhody:

  • Jednoduché prepojenie s Google Adwords
  • Je bez poplatkov!
  • Možnosť spravovať viacero účtov naraz
  • Veľmi prehľadné štatistiky
  • Vytváranie vlastných prehľadov
  • Jednoduché exporty do PDF, XML, CSV…
  • Na základe štatistík – výrazné Seo opatrenia
  • Sledovanie všetkých reklamných kampaní

Pevne verím tomu, že sledovanie týchto pár krokov Vám zaručí úspech s Vašou web stránkou.

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - je najmladšou členkou teamu "BiznisWebákov". Zastáva funkciu PPC a SEO odborníka, radí klientom, ako vytvoriť úspešný web a svedomito spravuje ich reklamné kampane v Google, Sezname, Zozname aj na Facebooku. Je držiteľkou certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis.

Diskusia k článku