Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

TOP 5 dôvodov, prečo ľudia odchádzajú z Vašich stránok

Prečo potenciálni zákazníci opúšťajú Vaše web stránky? Ako zatraktívniť svoj web tak, aby ste udržali návštevníkov? Ktoré stránky majú najväčšiu “odchodovosť”?

Miera odchodov z www stránky sa nazýva bounce rate. Udáva percento návštevníkov, ktorí ihneď po vstupe (na titulnú stránku alebo landing page) web opustili.

Medzi hlavné príčiny vysokého Bounce Rate patria nerelevantnosť, nezaujímavosť alebo neprehľadnosť www stránky alebo internetového obchodu. Resp. fakt, že návštevník našiel to, čo hľadal a ďalej ho Váš obsah nezaujímal.

Dôvod č. 1 – Obsah na Vašom webe je nudný

Už niekoľkokrát sme Vám prízvukovali, že tvoríte obsah predovšetkým pre ľudí, nie pre vyhľadávače. Preto žiadne siahodlhé ódy popretkávané nespočetným množstvom kľúčových slov a spätných odkazov nie sú na mieste.

Návštevníka zaujmete nielen precíznou grafikou, ale aj prehľadným obsahom.

Tvorte kvalitné texty s hodnotným obsahom, nezabúdajte používať obrázky, prepojenie na sociálne siete.

Nezabudnite ani na kvalitnú navigáciu na webe – môžete využiť aj tzv. Drobky chleba.

Dôvod č.2 – Váš web nie je pravidelne aktualizovaný

Ruku na srdce, nakúpili by ste na webe, na ktorom figuruje stará taxa DPH? Alebo, v rámci noviniek, nájdete 3 články z roku 2011? To všetko si dnešní zákazníci všímajú a podľa toho Vás hodnotia. Ak si zakladáte na dobrom mene, mali by ste podobné nedostatky čo najskôr odstrániť.

Ďalšou najčastejšou chybou sú neexistujúce spätné odkazy.

Ak na webe realizujete akékoľvek úpravy, nezabudnite preveriť, či nedošlo k zmene URL adresy, na ktorú smerujete vo Vašich reklamných kampaniach ale aj v rámci odkazov v prirodzených výsledkoch vyhľadávania.

Dostať sa pri vyhľadávaní na chybovú stránku 404  nie je práve tým najmotivujúcejším faktorom prezerať si ďalej web.

Dôvod č.3 – Vaše www stránky sú 100 rokov za opicami

Teraz nemám na mysli design webu, ale skôr nekorektné zobrazovanie v rôznych verziách internetových prehliadačov. Absenciu mobilnej verzie alebo používanie zastaralého redakčného systému na tvorbu www stránky alebo eshopu.

Ak už raz prevádzkujete internetový obchod alebo ponúkate svoje služby na internete, mali by ste sledovať aktuálne trendy. Napríklad aj sledovaním rôznych blogov o podnikaní na internete, účasťou na konferenciách a pod.

Samozrejmosťou je aj adekvátna rýchlosť načítania www stránky. Nepreplňujte preto svoj web zbytočnosťami (napr. online počasím či meninami, live streamom z predajne, výsledkami zápasov a pod.).

100 rokov za opicami je Váš web aj v prípade, že k hypertextovým odkazom smerujúcim mimo Vášho webu nastavujete otváranie v aktuálnom okne prehliadača. Dajte si tú námahu a nastavte otváranie hyperlinky v novom okne:

ukážka nastavenia hypertextového odkazu v novom okne - CMS FLOX 2.0

Dôvod č.4 – Váš web neponúka informácie, ktoré zákazníci hľadajú

Ak je Vašou titulnou stránkou vyskakovacie okno s informáciou o tom, že máte 20% výpredaj na sortiment XY a návštevník vyhľadáva sortiment XX, mali by ste zvážiť deaktiváciu pop-up okna a nahradiť ho vhodnejšou stránkou.

V rámci ZMOT (Zero Moment of Truth) počítajte s tým, že zákazníci pred samotnou kúpou vyhľadávajú informácie na internete.

Ak sa s Vašim produktom bude spájať aj šikovné video alebo hodnotenie zákazníka zo sociálnej siete, napr.:

znížite tak mieru odchodov z Vášho webu.

Využite preto všetky dostupné možnosti a informácie o svojich produktoch na nich zverejnite.

Na samotnom webe, pokračujte sociálnymi sieťami a v neposlednej rade využívajte všetky benefity porovnávačov tovaru – napr. Overené zákazníkmi od Heureka.sk.

Dôvod č.5 – Nesmerujete zákazníkov z PPC kampaní na relevantné stránky

Nedávno sme Vás informovali o tom, ako navrhnúť úspešnú landing page. Nie je na škodu, ak si priznáte, že smerovať návštevníkov vyhľadávajúcich konkrétne produkty na Vašu titulnú stránku sa Vám nevypláca. Je čas to napraviť.

Prejdite si preto nastavenia Vašich reklamných kampaní a overte si URL adresy, na kt. potenciálneho zákazníka po kliknutí na banner presmerujete.

Ak inzerujete na letné pneumatiky, odkazujte priamo na sekciu – napr. www.moja-domena.sk/letne-pneumatiky. Táto jednoduchá úprava Vám podľa portálu webova-analytika.robertnemec.com dokáže Bounce Rate znížiť až o 40%.

 

Kde nájdem prehľad odchodov z mojich web stránok?

V Google Analytics v časti Prehľady, ak vyberiete Miera okamžitého opustenia:

bounce rate, odchodovosť z web stránky, miera opustení webu, miera odchodov z webu

Zoraďte si stránky podľa miery odchodov, postupne lokalizujte príčiny a eliminujte percento návštevníkov, ktorí z webu odchádzajú.

Nesledujte Mieru odchodov celého webu, ale Mieru odchodov jednotlivých podstránok. Celkovú hodnotu Miery odchodov Vám môže kaziť 5-10 podstránok. Napr. prístupy z reklamnej kampane majú zvyčajne vysoký Bounce Rate, naopak prístupy z prirodzených výsledkov vyhľadávania majú nízky Bounce Rate.

Miera odchodov Vás sprevádza po celom Google Analytics. Veľmi zaujímavé je pozrieť si prehľad Zdroje návštevnosti (Prehľady – Zdroje návštevnosti – Zdroje – Všetka návštevnosť). Tu zístíte, akú veľkú mieru odchodov majú jednotlivé zdroje návštevnosti. Viete sa tak zamerať na zdroj s najväčším % miery odchodov a zlepšiť výsledky Vášho webu.

Bounce Rate Google Analytics

 

 

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku