Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Horúca novinka od Google – nový porovnávač cien!

To, že je Google reklama jedna z najefektívnejších reklám na trhu, už dávno vieme. Vieme aj to, že vďaka tejto reklame môžete:

– byť okamžite medzi prvými vo výsledkoch vyhľadávania

– zvýšiť návštevnosť svojej web stránky

– získať nových zákazníkov a fanúšikov

– zvýšiť obrat Vašej web stránky

 

Prečo ale nevyužiť všetok potenciál z reklamy, ktorý nám Google AdWords ponúka? Poďme sa preto spolu pozrieť, aké vymoženosti pre nás Google opäť pripravil.

 

Čo sú to Google nákupy?

Google nedávno spustil nový porovnávač cien pre produkty na Google.cz/nakupy. Jedná sa o reklamy, ktoré obsahujú produktové informácie.

Pozor, ide však len o novinku na českom trhu, ale myslím si, že táto novinka nás v dohľadnej dobe čaká aj na Slovensku a potrápi slovenské porovnávače cien.

V Spojených štátoch bol tento model reklamy spustený 17. mája 2012, kde zaznamenal okamžitý úspech.

Zákazníkom má tento model pomôcť vyhľadať produkty, porovnávať ich – následne sa spojiť s predajcom a uskutočniť nákup. Myslím, že konečne je tu perfektná možnosť pre veľké eshopy, ako spropagovať svoje produkty. Okrem iného to prinúti obchodníkov pravidelne aktualizovať info o produktoch. Zvýšia sa tak informácie o dostupnosti produktov, cenách či  prebiehajúcich akciách, čiže aj my potencionálni zákazníci si prídeme na svoje 🙂

Kde všade svoje produkty uvidím?

Na adrese Google.cz/Nakupy. Zaradenie do porovnávača cien je zatiaľ bezplatné. Na zvýraznenie Vašich produktov ale Google predstavil nové reklamné formáty.

Momentálne sú spustené v Google AdWords 2 nové platené formáty reklamy:
1. Prvá možnosť je pridanie informácií o produkte v textovej reklame – Rozšírená reklama o produkt. Reklama je dostupná v bežnom vyhľadávaní na Google.cz.

2. Druhou novinkou sú samostatné reklamy na všetky Vaše produkty v službe Google nákupy – Reklamy s produktovými informáciami. Reklama je dostupná v bežnom vyhľadávaní na Google.cz a aj na Google.cz/Nakupy.

Pri bežnom vyhľadávaní v Google môžete oba formáty kombinovať a môžu byť spustené spolu. Máte tak 2 reklamné plochy. Poďme si oba nové reklamné formáty viac rozobrať:

1. Rozšírená reklama o produkt

Ako to funguje?

Reklama s rozšírením o produkt sa zobrazuje na základe vyhľadávaných produktov, ktoré sú zhodné s produktami obsiahnutými v účte Google Merchant Center.

Ak účet Google Merchant Center obsahuje produktktorý je relevantný k Vášmu vyhľadávanému produktu, v takom prípade Google pri textovej reklame zobrazí aj možnosť o rozšírenie o produkt. Google tak pri tejto reklame môže zobraziť obrázky produktov, ceny a názvy. Po kliknutí na produkt budete presmerovaní  na cieľovú stránku pre konkrétny produkt.

Výkon reklamy rozšírenej o produkt môžete sledovať na karte Rozšírenie reklám v účte Adwords. Odporúčame sledovať ako často sa reklama s rozšírením o produkt zobrazuje a sledovať tak výkon reklám bez rozšírenia a s rozšírením.

Rozšírená reklama o produkt by sa mala zobraziť v bežnom vyhľadávaní Google pri Vašej PPC textovej reklame:

Google Nákupy reklama

Po kliku na produkt sa dostanete do detailu produktu v službe Google Nákupy:

Ako nastaviť rozšírenú reklamu o produkt?

Podmienkou na vytvorenie tohto typu reklamy je mať založené konto Google Merchant Center. V tomto účte je potrebné mať nahodené produkty z Vášho e-shopu. Nahodíte ich tak, že do Merchant Centra zadáte link na XML export Vašich produktov. Export pre Google Nákupy je už súčasťou novej verzie BiznisWebu a link na XML feed  nájdete tu.

Následne je potrebné prepojiť účty Merchant Center a Google Adwords. Vytvorenie kampane v Google AdWords je veľmi jednoduché. Svoje aktuálne kampane musíte mať prihlásené do vyhľadávacej siete. Následne na karte nastavení nájdete možnosť Rozšírenie reklám – Rozšírenie o produkt. V Google AdWords to vyzerá takto:

Rozšírené reklamy o produkt v Google AdWords

2. Reklamy s produktovými informáciami

Zatiaľ je model postavený na  spolupráci s veľkými obchodníkmi ako je Mall, Alza, Electro World a iné. To samozrejme neznamená, že netreba byť pripravený! Reklama s produktovými informáciami sa objaví na Google.cz alebo google.cz/nakupy, keď používateľ vyhľadá informácie týkajúce sa konkrétneho produktu. Google následne zobrazí obrázok produktu, jeho cenu, unikátne vlastnosti i dostupnosť produktu. Vďaka tomu oveľa rýchlejšie nájdete to, čo hľadáte.  

Tento typ reklamy nevyžaduje žiadne kľúčové slová alebo ďalšie nové texty reklamy. Kedykoľvek si zadáme do Google požiadavku, ktorá je zhodná s  položkami v účte  Google Merchant Center, Google automaticky zobrazí najrelevantnejšie produkty s obrázkom, cenou a názvom. Opäť bude vyhľadávanie na Google pohodlnejšie a efektívnejšie.

Začíname s produktovou reklamou

Produktová reklama sa spúšťa klasicky cez Google AdWords. Pokiaľ chcete inzerovať celú ponuku Vašich produktov v e-shope, je potrebné mať založený účet Merchant Center a zadaný link na XML export Vašich produktov.

Aby ste mohli produktové reklamy zobrazovať, je potrebné prepojiť účty Merchant Center a Google Adwords.  Ďalej môžete reklamy spravovať cez Google Adwords, len údaje o produktoch prostredníctvom účtu Google Merchant Center. Reklamy s produktovými informáciami sa zobrazujú vo vyhľadávaní Google, oddelené od klasických textových reklám plus na karte Google Nákupy.

Postup pre vytvorenie produktovej reklamy

Postup je veľmi jednoduchý. V účte AdWords kliknite na možnosť Nová kampaň – iba vyhľadávacia sieť. Táto forma reklamy je totiž k dispozícii iba vo vyhľadávacej sieti Googlu  a Google Nákupy.

 

Tu je veľmi dôležité mať účet prepojený so službou Merchant Center. Na základe uvedených informácií v zdrojoch produktoch, Google zobrazí reklamu. Tu je výnimka: Google nezobrazuje reklamu na základe kľúčových slov, ale len na základe informácií obsiahnutých v zdroji produktov. Preto odporúčame informácie o produktoch pravidelne aktualizovať.

U produktov sa zobrazí cena, obrázok produktu a názov predajcu. Reklama s produktovými informáciami sa zobrazuje v samostatnom poli, je oddelená od štandartných reklám. Zaujímavosťou však je, že sa môže zobrazovať spolu s textovými reklamami. Takže môžete dosiahnuť to, že sa Vám bude súčasne zobrazovať textová reklama s rozšírením o produkt, plus reklama s produktovými informáciami. To už skutočne stojí za to, aby ste zvýšili pozornosť pri vytváraní reklamných kampaní 🙂

Výhody produktových reklám

V našom novom redakčnom systéme Flox 2.0 ponúkame priame prepojenie web stránky s Google nákupmi. Ako pozitíva vidím:

  • Vyššia návštevnosť a viac potencionálnych zákazníkov. Podľa najnovších informácií inzerujúci zaznamenali dvoj i trojnásobné zvýšenie miery prekliku.
  • Relevantnejší potencionálni zákazníci. Vďaka aktuálnym informáciám  dávate zákazníkovi maximálny podnet, aby uskutočnil nákup práve na Vašom webe.
  • Jednoduché nastavenie  a export produktov. Jednoduchá správa kampane.
  • Širší zásah. Vaša reklama sa pri zadávaní nejakej požiadavky môže zobraziť aj 2-krát. Raz ako produktová reklama a raz ako klasická textová reklama. Samozrejme za predpokladu, že hľadaný výraz je relevantný s reklamou.
  • Aktualizácia produktov kampane. Odporúčame automatické zasielanie zoznamu nových a ukončených produktov vo Vašom e-shope. Týmto zabezpečíte aktuálnosť kampane. Pri väčšom počte položiek v e-shope vám prácu uľahčí program Google Adwords API.

Na záver by som dodala len toľko, že by bola obrovská škoda nevyužiť všetok potencionál, ktorý Google PPC reklama prináša. Do budúcnosti vidím túto formu reklamy za vysoko efektívnu formu predaja produktov.

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

 

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - je najmladšou členkou teamu "BiznisWebákov". Zastáva funkciu PPC a SEO odborníka, radí klientom, ako vytvoriť úspešný web a svedomito spravuje ich reklamné kampane v Google, Sezname, Zozname aj na Facebooku. Je držiteľkou certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis.

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať