Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako pomocou obsahového marketingu navrhnúť úspešnú landing page?

landing pageLanding page (cieľová stránka) predstavuje špeciálnu podstránku, ktorá zvyšuje efektivitu reklamných kampaní. Ak potenciálny návštevník klikne na reklamný banner, odkaz v newsletteri alebo PPC inzerát, zobrazí sa mu práve landing page s relevantným obsahom a odpovedajúcou výzvou k akcii.

 

Titulka vs. Landing page

Vo väčšine prípadov zastáva úlohu landing page titulná stránka. To však nie je práve najšťastnejšie riešenie, nakoľko titulná stránka má inú úlohu – je dôležitá v rámci SEO (poskytuje vyhľadávačom meta tagy a  kľúčové slová) a taktiež presviedča návštevníka, že práve Váš web je ten, ktorý hľadá.

Preto by cieľová stránka v rámci reklamnej kampane mala byť napr. konkrétna podstránka s produktom, na ktorý inzerujete alebo službou, ktorú sa snažíte spropagovať.

Úlohou landing page je zaistiť konverziu, teda napr.  prekonvertovať prichádzajúceho návštevníka na zákazníka, presvedčiť návštevníka k vyplneniu formulára, k zaregistrovaniu na Váš web a pod.

Cieľová stránka musí vždy nadväzovať na reklamný inzerát alebo odkaz vo vyhľadávači. Musí byť preto vždy unikátna. Landing page môže byť aj podstránka Vášho podporného webu, nie je pravidlom, že landing page musí byť súčasťou hlavnej firemnej www stránky.

Portál www.marketingwise.ca zverejnil zaujímavú infografiku o tom, ako využit obsahový marketing pri tvorbe úspešnej titulnej stránky.

10 bodov, na ktoré je potrebné myslieť pri tvorbe landing page

Starostlivo zvážte základné orientačné body a výzvy na Landing Page

Nezabudnite na prehľadnosť a usporiadanie obsahu cieľovej stránky. Pamätajte na to, že Landing page by mala obsahovo nadväzovať na reklamný text v inzeráte, banneri … Cieľová stránka by mala byť graficky zosúladená s celkovým designom danej www stránky alebo internetového obchodu.

Pôsobivo vyzvite k akcii

Zabudnite na otrepané “Zaregistrujte sa tu!”, skúste niečo odvážnejšie – napr. “Nepremeškajte jedinečnú šancu a k registrácii získajte darček v hodnote XY!”
Ubezpečte sa, že ponuka Landing Page je špecifická.
V rámci landing page vyzvite návštevníkov len k jednej akcii, o ktorú Vám predovšetkým ide. Ak zvolíte viacero Call to Action, návštevníci môžu byť zmätení, lebo nevedia, kam majú kliknúť skôr. Každá unikátna reklamná zostava by mala mať svoju unikátnu landing page.
 
Testujte a  vyhodnocujte

Skúste pomocou A/B testovania (nástroj pre A/B testovanie ponúka aj Google Analytics) preveriť, ako zaberajú jednotlivé slová na Landing Page. Získate viac akcií prostredníctvom slova X alebo slova Y? V rámci štatistík sledujte aj to, kam chodia potenciálni návštevníci z Vašej cieľovej stránky.Ak odchádzajú z webu preč alebo vyhľadávajú cez fulltext, Vaša landing page nie je pravdepodobne efektívne navrhnutá.

Poznajte svoj cieľ

Landing page by mala vždy zasiahnuť špecifické publikum. Ak cielite Vašu kampaň na viacero skupín, každej skupine ponúknite cieľovú stránku s odlišným obsahom. 

Správne si načasujte Vašu kampaň

Vhodné načasovanie Vašej kampane je gro úspechu.
Ak viete, že počas konkrétnych mesiacov nemáte šancu na úspech v predaji konkrétneho produktu, nezachráni Vás ani perfektné grafické spracovanie landing page. Ideálne je, ak si vediete štatistiky sezónnych predajov. Nezabúdajte ani na Google Analytics štatistiky predajnosti, ktoré Vám k správnemu načasovaniu kampane môžu pomôcť.

Nehanbite sa za svoje hodnoty

Každý biznis je svojim spôsobom súťaž. Snažíte sa získať potenciálneho zákazníka na svoju stranu. Ak ste svoje podnikanie založili na určitých hodnotách, prezentujte ich aj navonok. Samozrejme, že nemáme na mysli zverejnenie vyhlásení o tom, že “my sme tá pravá firma pre Vás” na cieľovej stránke. Na landing page prezentujte svoje úspechy, ambície do budúcnosti a pod. Ak už zákazník raz klikol na reklamný inzerát, je na dobrej ceste a nie je potrebné presviedčať ho sladkými omáčkami.

Využite multimédiá

Nebojte sa na cieľovej stránke použiť napríklad aj video. V rámci výzvy k akcii môžete návštevníkov vyzvať, aby si pozreli Vaše produktové video. Videá na landing page dokážu zdvihnúť konverzie (zrealizovanie akcie) až o 80%.

Testom motivujte k nákupu

Ak napríklad predávate online software alebo produkty, ktoré dokážete ponúknuť aj na test (vzorky krmív pre domácich mazlíčkov, kozmetika,  …), informujte Vašich potenciálnych zákazníkov o tejto možnosti. Staré dobré príslovie – lepší vrabec v hrsti ako holub na streche sa zúročí aj v online marketingu.

Ľudia obsah na webe nečítajú online, oni ho scanujú

Používajte preto odrážky, kotvy, tzv. biele miesta (relaxačné pauzy pre oči), podnadpisy, drobkovú navigáciu, prehľadné menu … Ak je súčasťou landing page napr. formulár, bolo by vhodné, aby ste niektoré jeho polia predvyplnili – napr. emailovú adresu (vložte aspoň @).

 

Ak aj Vy plánujete inovovať alebo vytvoriť k reklamnej kampani landing page, inšpirujte sa uvedenými bodmi. 

 

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku