Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Techtle-mechtle v sociálnych sieťach

Možno ste v rámci sviatočného leňošenia postrehli zmenu Pravidiel používania, ktorú Instagram pripravil svojim používateľom ako skorý vianočný darček.

Nie! Instagram nekončí, ani Vás nemieni okradnúť, ani zneužiť Vaše fotky, ani nič podobné!

Ak ste doteraz Instagram využívali napr. v rámci marketingu na sociálnych sieťach, môžete pokračovať aj naďalej.

Vzhľadom k faktu, že Facebook Instagram odkúpil v apríli 2012, však počítajte s tým, že Facebook skôr či neskôr začne masívnejšie rozbiehať reklamy aj na Instagrame.

Za všetko mohol jeden odstavec

Krátky odsek v pravidlách používania Instagramu (v sekcii Rights, bod č.2):

Some or all of the Service may be supported by advertising revenue. To help us deliver interesting paid or sponsored content or promotions, you agree that a business or other entity may pay us to display your username, likeness, photos (along with any associated metadata), and/or actions you take, in connection with paid or sponsored content or promotions, without any compensation to you. If you are under the age of eighteen (18), or under any other applicable age of majority, you represent that at least one of your parents or legal guardians has also agreed to this provision (and the use of your name, likeness, username, and/or photos (along with any associated metadata)) on your behalf,

pobúril masy používateľov.

2 dni po tom, ako Instagram updatoval svoje Všeobecné obchodné podmienky, klesol počet aktívnych denných používateľov zo 16,4 miliónov na 12,4 miliónov (vyplýva z prieskumov spoločnosti AppData).

Údaje však nereflektovali kompletný počet používateľov Instagramu, nakoľko AppData sledovala len používateľov, ktorí majú prepojený Instagram účet s Facebookom.

O čo vlastne išlo?

Celá bublina vznikla nesprávnou interpretáciou podmienok používania Instagramu.

Instagram chcel upozorniť, že od 19.1.2013 začnú zobrazované reklamy a propagačné materiály spájať s obsahom daného používateľa.

Rozhodli sa ísť overenou cestou Sponzorovaných príbehov. Ako Sponzorované príbehy fungujú sa dočítate v našom článku. Produkt podobný Sponzorovaným príbehom však neskôr zavrhli, jeho podoba by mala byť údajne odlišná.

Používatelia sa však mylne domnievali, že ich osobné fotky môžu byť predané tretej strane bez akéhokoľvek upozornenia a výsledkom by napríklad bolo, že odvážne fotky adolescentiek by zneužili na webe ponúkajúcom eskortné služby a pod.

Všetko sa na pravú mieru pokúsil uviesť spoluzakladateľ Instagramu – Kevin Systrom.

V súčasnosti je uvedený bod v tomto znení:

Some of the Service is supported by advertising revenue and may display advertisements and promotions, and you hereby agree that Instagram may place such advertising and promotions on the Service or on, about, or in conjunction with your Content. The manner, mode and extent of such advertising and promotions are subject to change without specific notice to you.

Niečo nové na Facebooku?

Portál AllFacebook.com zverejnil na Silvestra 2012 blogpost, v ktorom prezentuje názory Mika Onghaia, zakladateľa sociálnej marketingovej platformy AppAddictive.

p. Onghai vidí potenciál reklamy na Facebooku v snahe prekonvertovať fanúšika zo sociálnej siete na zákazníka. Tento trend podľa neho bude podstatou kampaní na sociálnych sieťach väčších spoločností v roku 2013. Samozrejmosťou je presné cielenie reklamnej kampane, ktoré Vám umožní ušetriť značnú časť z finančného rozpočtu.

Ďalším, podľa p. Onghaidiho úspešným trendom v oblasti marketingu na sociálnych sieťach, budú mobilné kampane.

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

 

 

 

 

 

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať