Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Čo prinesie 2013 pre SEO a internetový marketing?

novinky v online marketingu pre rok 2013, novinky v seo 2013Aké trendy online marketingu a SEO budú populárne na budúci rok 2013?

Čo nás čaká a možno minie a možno nie?

Rozhodli sme sa spísať pre Vás prehľad NAJ trendov, ktoré možno v rámci Vašej online marketingovej kampane využijete.

Princíp SO-LO-MO má čo povedať aj v roku 2013. Do popredia sa však s najväčšou pravdepodobnosťou dostane práve Local Marketing v kombinácii s digitálnym marketingom.

Socializácia obsahu stále IN

Nezanevrite na sociálne siete ani v roku 2013.

Ak ste ešte nezačali používať plánovač zverejnenia príspevkov na sociálnych sieťach Hootsuite, je najvyšší čas začať.

Mať profil na sociálnej sieti sa oplatí aj preto, že zákazníci môžu svoje hodnotenia zverejňovať priamo na nich (napr. na Google Places):

Ďalším prvkom socializácie je prepojenie Vašich www stránok s profilom alebo stránkou na sociálnej sieti.

Ak máte web stránku či eshop vytvorený v BiznisWeb.sk, v bloku články a produkty môžete využiť AddThis. Umožnite svojim zákazníkom zdieľať produkty alebo zaujímavé články na sociálnych sieťach aj v roku 2013!

V roku 2013, už aj v roku 2012 to bolo zbytočné, neskúšajte spustiť eshop na Facebooku. Tento predajný kanál je vysoko neefektívny.

Na sociálnych sieťach sa snažte komunikovať primárne prostredníctvom obrázkov – ku každému textovému príspevku pridajte výstižný obrázok. Napr., ak propagujete svoje produkty, určite by na sociálnej sieti nemal chýbať album s ich fotkami.

Lokalizujte svoj biznis

Prezentujte svoju firmu v spojitosti s mestom, v ktorom podnikáte. Ideálne, ak ponúkate služby – napr. advokát Trenčín, účtovníctvo Bratislava ale aj konkrétne produkty – predajňa krmiva pre psov Poprad. Byť Local má obrovskú výhodu aj v rámci získavania recenzií na internete – ak máte napr. pozitívny feedback od zákazníkov v komentároch, diskusných fórach, pri vyhľadávaní na internete môžu pomôcť rozhodnúť sa ďalším potenciálnym zákazníkom:

Zaregistrujte svoju firmu taktiež v Google mapách. Odkaz na mapu sa zobrazí napr. aj pod PPC reklamným inzerátom:

 

„Mobilizácia“ nadovšetko

Podľa mobilThinking predstavuje nárast prehliadaných stránok cez mobilné zariadenia oproti desktopom len v Európe 2,4 % (porovnanie obdobia máj 2011 – máj 2012). Mobilné zariadenia už zaberajú 10% celkového webového trafficu, čo je oproti minulému roku nárast až o 35%.

Aj preto náš nový redakčný systém Flox 2.0 ponúka napr. možnosť optimalizovať design aj pre mobilné zariadenia a čoskoro aj vlastnú mobilnú verziu (zatiaľ prebieha ẞ-testovanie), ako aj vlastnú aplikáciu dostupnú v AppStore.

 

Content is King

Platí nielen pre obsah na www stránke alebo e-shope, ale aj pre blogy a podporné stránky. Rovnako aj pre obsah na firemnej stránke na Facebooku či na profiloch na sociálnych sieťach.

Buďte kreatívni a snažte sa návštevníkov svojich stránok zaujať a ponúknuť im zároveň vyčerpávajúci obsah (detto v prípade sociálnych sietí).

Tak isto, ako je potrebné zamerať sa na tvorbu kvalitného obsahu, je potrebné uvedomiť si, že prirodzené výsledky vyhľadávania sú stále (a v roku 2013 pravdepodobne stále budú) zdrojom najväčšej návštevnosti väčšiny www stránok a internetových obchodov.

Či je to aj Váš prípad zistíte porovnaním návštevnosti v štatistikách Google Analytics.

V rámci optimalizácie obsahu www stránky alebo e-shopu nezabudnite na slang a odborné výrazy napr.:

návrh kľúčových slov

Buďte v strehu, Google ešte neskončil!

Strážci priorít vysokej kvality www stránky a internetového obchodu – Google Panda a Google Penguin budú mať svojich nasledovníkov.

Ak ste zatiaľ nevenovali pozornosť tomu, aký vplyv mali uvedené algoritmy na návštevnosť Vašej www stránky alebo internetového obchodu, môžete využiť nástroj Panguin od britskej internetovej agentúry Barracuda.

 

Merajte efektivitu Vašich kampaní aj naďalej

Staré dobré Google Analytics štatistiky, príp. URL builder môžete využívať aj naďalej.

Ak chcete skúsiť niečo nové, doporučujeme Foretaster.

Nezabúdajte ani na monitorovanie dát na sociálnych sieťach – sledujte napr. aj štatistiky na Facebooku, Youtube …

 

Top 3 digitálne taktiky pre rok 2013

Podľa mikro štúdie Balihoo, ktorej sa zúčastnilo takmer 400 popredných amerických spoločností, medzi top 3 digitálne taktiky pre rok 2013 budú patriť:

  • orientácia na mobilné zariadenia, smartphony, iPhony a iPady
  • propagácia www stránky alebo e-shopu ako Local biznisu – Local Marketing
  • získavanie online hodnotení od zákazníkov, ktoré ovplyvnia ZMOT (Zero Moment of Truth)

V roku 2012 dominovali predovšetkým:

  • sociálne médiá
  • Facebook
  • SEO (optimalizácia pre vyhľadávače)

digitálne taktiky pre rok 2013

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať