Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

3 najčastejšie chyby pri internetovom marketingu

najčastejšie chyby pri internetovom marketingu, podnikanie na internetePodnikanie na internete nie je med lízať. Aby ste sa presadili, treba veľa pracovať na marketingu. Ktoré 3 najčastejšie chyby robia internetoví podnikatelia pri marketingu?

1. Nedostatok odvahy skúšať nové veci

Nefunguje Vám reklama v Google? Treba skúsiť inú reklamu – remarketing, reklamu cielenú na záujmy, začať pracovať s newslettrami … jednoducho skúšať, skúšať a skúšať.

Ak nové formy internetovej reklamy nevyskúšate Vy, vyskúša ich Vaša konkurencia a predbehne Vás.

skúšajte nové veci, ako na internetový marketingKlienti sa ma skoro denne pýtajú – a mám to skúsiť? Toto je zlý prístup k podnikaniu na internete. Ak chcete rásť, skúšanie nových vecí musí byť automatické. Nepýtajte sa, či to máte skúsiť, skúste to! Denne sa sami seba pýtajte – čo nové by som mohol vyskúšať? Ak sa niečo nepodarí, nebuďte sklamaní, je to normálne, treba skúsiť inú reklamu.

Nespoliehajte sa len na jednu marketingovú aktivitu. Keď si založíte web stránky alebo internetový obchod, je dôležité neustále skúšať nové marketingové aktivity, ktoré Vám budú zarábať. Získavanie nových zdrojov návštevnosti internetoví podnikatelia podceňujú a často sa to končí krachom v podnikaní. Samozrejme, nevyhadzujte peniaze na očividne drahú/neefektívnu reklamu. A marketing urobte, až keď máte ako-tak dobre pripravený web alebo eshop.

2. Podcenenie rozpočtu na marketing

rozpočet na reklamnú kampaňOd začiatku počítajte, že napr. 20% výdavkov musí ísť na marketing, alebo si vyčleňte mesačný rozpočet.

S denným rozpočtom 5 € dieru do sveta neurobíte. Začnite pomaly a postupne pridávajte.

3. Klientovi sa treba počas nákupného procesu neustále pripomínať viacerými marketingovými aktivitami

remarketingKedysi možno stačilo mať jeden silný zdroj návštevnosti, napr. mať dobre urobené SEO. Klient prišiel cez SEO, bol rád, že našiel, čo chcel a rýchlo nakúpil.

Doba sa zmenila. Klient sa často rozhoduje dlhší čas, viac hľadá a využíva rôzne druhy reklamy. Klient môže prísť v prvý deň rozhodovania cez Google, ale na druhý deň ide hľadať cez porovnávače cien, potom si prečíta články k problematike, uvidí banner, na 10-ty deň znova hľadá cez Google a kliká na platenú reklamu, osloví ho newsletter a klient nakúpi až o 20 dní.

Internetoví podnikatelia ignorujú fakt, že sa musia klientovi počas celej doby rozhodovania pripomínať. A využívať viac marketingových aktivít naraz.

Kombinujte! Medzi najefektívnejšie platené marketingové aktivity patrí PPC reklama vo vyhľadávaní Google, remarketing, porovnávače cien, pravidelné newslettre, SEO, textová a bannerová PPC reklama cielená na záujmy v kontextovej sieti.

 

Na budúci týždeň si zhrnieme všetky možné marketingové aktivity, ktoré Vám pomôžu pri podnikaní na internete.

Nezabudnite navštíviť náš blog o podnikaní aj o týždeň!

avatar
Autor: Peter Polakovič Peter Polakovič je konateľom spoločnosti IRISOFT, s.r.o. a IRISOFT SYSTEMS, s.r.o. Svoje bohaté skúsenosti a znalosti z oblasti tvorby e-shopov a webstránok, internetovej reklamy a správy reklamných kampaní neustále rozširuje. V teame zastáva aj úlohu hlavného zdroja pozitívnej energie, kt. z neho srší aj mimo "prevádzkových hodín" :D Baterky si o.i. dobíja paradoxne štúdiom, manželkou Jankou a 2 synmi.

Diskusia k článku