Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Poznáte tých, čo klikajú na reklamné bannery?

reklamný banner, reklamné banneryPrestige Marketing zverejnili na svojom blogu interesantnú infografiku pod názvom Who Looks At Banner Ads.

Grafické bannery sa ako reklamný formát začali používať v roku 1994.

Dnes nevidí reklamné bannery len ten, kto si do prehliadača nainštaluje Ad Blocker :). Ukážka, ako Ad Blocker funguje.

Keby také niečo bolo aj na televízne reklamy :)

Reklama hýbe svetom!  – tým internetovým momentálne obzvlášť.


Kto kliká najviac?

ppc reklama, ppc, reklamný inzerát, reklamný banner

Viac ako 50% “vďačných” respondentov sú ľudia vo veku 55 a viac rokov. Nepodceňujte preto túto skupinu potenciálnych zákazníkov.

Aj keď pracovný trh ľudí v tomto veku veľakrát diskriminuje, je zrejmé, že práca s internetom im nie je cudzia.

Ďalšou cieľovou skupinou, kt. má v obľube “klikanie na bannery” je skupina respondentov vo veku 15 – 24 rokov (58%).

Priemerné CTR grafických reklamných bannerov je 2,1%.

Aj celý biznis Marka Zuckerberga je založený na reklamných banneroch.

Prečo vôbec klikáme na reklamné bannery?

reklamný banner, ppc, ppc reklama, ppc reklamy, bannery

39% respondentov uviedlo, že na bannery kliklo, pretože:

  • mali o produkt uvedený na banneri záujem – v tomto prípade sa mohlo jednať o remarketingové bannery
  • v nich vzbudili záujem o daný produkt

Priemerná cena za klik v USA sa pohybuje od 0,25 po 0,55 USD.

A prečo ľudia neklikajú?

Dôvodov je hneď niekoľko:

reklamný banner, ppc reklamaNemajú náladu alebo ich aktuálne psychické rozpoloženie nie je práve najvhodnejšie pre klikanie na reklamné bannery – ako uviedlo 31% opýtaných.

 

ppc, reklamný banner, ppc banner, remarketingový bannerObávajú sa, že po kliknutí na reklamu budú sledovaní – nejedná sa len o subjektívny stihomam, ale o skutočnosť, že niekto v rámci reklamnej kampane sleduje, čo hľadáte, aby Vám ponúkol svoje produkty (o5 remarketing), resp. sleduje, kde ste klikli pred objednávkou, za aký čas ste sa k objednávke vrátili a pod.

 

vyskakovacie okná, pop-upU 46% je postrachom vyskakovacie okno, kt. by prekrylo celú obrazovku. Vyskakovacie okná (pop-up okná) bývajú u väčšiny používateľov blokované na úrovni internetového prehliadača.

 

54% účastníkov prieskumu uviedlo, že online bannerom jednoducho neverí.

 

 

55% respondentov nekliká na bannery, pretože sa obáva, že si do PC stiahnu vírus alebo malware. Po tom, čo naposledy predviedol spam v mene ČSOB sa ani nedivím.

 

57% sa obáva následného spamovania v podobe newsletterov s aktuálnymi ponukami.

 

58% nepovažuje online bannery za podstatné, jednoducho majú iné priority.

 

61% respondentov nechce byť pri surfovaní na internete vyrušovaných, preto sa od nich kliku nedočkáte.

Väčšina dôvodov má síce frustračný podtext, ale zahodiť kvôli depresiám a fóbiám možnosť zarobiť na “klikajúcej populácii” sa mi vidí nerozumné.

 

V čom tkvie úspech reklamných bannerov?

Napríklad v tom, že ponúkajú podrobné štatistiky miery preklikov.

Ak správne nastavíte svoju kampaň, Vaša reklama sprevádza klienta prakticky stále (ostáva len dúfať, že potenciálny klient  netrpí rôznymi obavami či dokonca fóbiami).

Popri zdĺhavej SEO optimalizácii je kampaň s bannermi príjemným relaxom s okamžitým efektom.

Ako zvýšiť efektivitu Vašich online bannerov?

  1. snažte sa zaujať potenciálneho klienta na prvý pohľad – banner musí byť stručný, jednoduchý a výstižný, nezmyselné omáčky si preto odpustite
  2. starostlivo si vyberajte umiestnenie pre svoj banner – vyberajte si z jednotlivých ponúk a zvážte, kt. miesto bude najvhodnejšie vzhľadom na posolstvo bannera
  3. použite jednoduché animácieanimácia dokáže zvýšiť počet kliknutí na reklamu až o 25%
  4. premýšľajte nad URL adresou, kam chcete návštevníka dostať – malo by sa jednať o stránku sekcie, na kt. inzerujete, ak sa jedná o banner podporujúci povedomie o Vašej značke, smerujte návštevnosť na titulnú stránku, nie do kontaktu
  5. testujte rôzne varianty bannerov – veľkosť a umiestnenie má na efekt bannerovej reklamy značný vplyv, ak si nie ste istí, skúste A-B testovanie
  6. bannerovú reklamu doplňte o ďalšie kampane – napr. mailingovú alebo kampaň na Facebooku (napr. sponzorované príbehy)
tvorba www stránky, tvorba eshopu

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Mgr. Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku