Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako zbohatnúť pri podnikaní na internete?

ako zbohatnúť, podnikanie na interneteAko začať podnikať? Ktoré 4 kľúčové faktory považujem za dôležité pre dosiahnutie úspechu v internetovom podnikaní?

Na internete nájdete veľa článkov so zaručenými návodmi, ako začať podnikať. Áno, treba robiť všetko podstatné, čo sa píše v týchto článkoch o úspešnom podnikaní. Treba veľa veľa pracovať, tráviť čas efektívne, odlišovať sa, zbytočne nemínať financie, mať dobrý podnikateľský zámer, … a tak ďalej :-). Sú to určite dobré rady, ktorých sa treba držať. Štastie praje pripraveným.

Sú ale ešte významnejšie faktory, ktoré ovplyvňujú úspech, a bez ktorých to nejde.

Nepíšem tu o založení živnosti, alebo o jednoosobovej sročke. Som presvedčený, že ak ste inteligentní, snaživí a poctiví, určite sa Vám bude dariť. Píšem o väčšom internetovom podnikaní, ktoré musí zarobiť na viac výplat.

Čo považujem za kľúčové faktory k úspechu v začiatkoch internetového podnikania?
1. Spustenie firmy v pravý čas
2. Náhodu
3. Kvalitu služieb
4. Marketing
… tieto štyri faktory úzko súvisia.

Príklady úspešných internetových firiem

Podnikám už vyše 9 rokov a vidím, že šancu na úspech mali najmä tie firmy, ktoré spustili podnikanie na internete v pravý čas – keď rástol celý trh. Často náhoda pomohla k zviditeľneniu, posilneniu značky a vyšším predajom. Následne firmy zlepšenou kvalitou služieb a marketingom pomohli k vyššiemu rastu, alebo zabetónovali svoje pozície. Zopár príkladov:

podnikanie na internete, ako začať podnikať

My :) BiznisWeb.sk- na slovenskom trhu sme ako prví priniesli automatický systém na tvorbu www stránok a tvorbu e-shopova boli sme druhí v Českej republike. Začali sme podnikať v čase, keď ešte zďaleka nemali všetky firmy vytvorenú www stránku a už tobôž nie internetový obchod. Nápad na podnikanie prišiel v pravý čas :) .

Za náhodu považujem krízu – prišla kríza a veľké uvedomenie podnikateľov, že je nutné rozšíriť predajné kanály. A aký je najlacnejší a najefektívnejší predajný kanál? Internet – tvorba www stránok, internetové obchody, web stránky. V čase, keď média búrili, že je veľká kríza, sme získavali najväčší počet klientov.

Teraz je už sotva možné zopakovať taký nárast počtu zákazníkov. Na trhu medzičasom pribudlo veľa dobrej, ale aj všelijakej inej :) konkurencie. Tí najlepší vyladili marketing, obsadili najefektívnejšie predajné kanály a okamžite nasadzujú najnovšie formy marketingu. Trh už veľmi nerastie, skôr sa čistí. Dovolím si pousmiať nad tým že napr. Azet spustil systém na tvorbu www stránok … 6 rokov po funuse :)

Websupport.sk – boli sme jedni z prvých klientov tejto webhostingovej firmy. Znova platí, že začali podnikať v čase, keď ešte nemal každý web stránky (hoc už na trhu existovali počtom zákazníkov veľké webhostingové firmy). Trh ale veľmi rástol.

Náhoda bola zhabanie serverov Websupportu políciou pri hacku NBU (známe heslo “nbusr123″). Websupport získal množstvo publicity, každý krútil hlavou nad nezmyselným konaním polície, ale zapamätal si značku Websupport. Takýchto náhod bolo viac, naposledy žaloba Penty na Websupport za to, že hosťovali prepis spisu Gorilla. Keď sa darí, tak sa darí :).

Ani veľké firmy, ako bol Websupport, sa nemusia hanbiť za to, že v skorých začiatkoch nevedeli, čo je to externé zálohovanie diskov. V rokoch, kedy sme prišli na trh my, bolo úplne bežné, že servery padali ako hnilé hrušky. Postupne Websupport riadne zlepšil kvalitu služieb, vrátane vymakaného zálohovania a zaistenia v 2 rôznych serverovniach.

A na marketingu zamakali ako nikto iný. Zatiaľ, čo konkurencia sa zmohla akurát tak na pár sponzoringov a PR článkov, či zasielanie newslettrov, Websupport bolo vidno všade a neustále pridávali nové predajné kanály.

Pricemania.sk – šéf porovnávača cien prišiel z pobytu v USA, kde si zvykol porovnávať ceny. A nápad na podnikanie bol na svete. Spustil produkt v čase, keď ešte nebol tak obsadený trh, v pravý čas. Pricemania síce nie je jednotkou na trhu, ale keď pozeráme u klientov BiznisWebu efektivitu, prináša klientom zvyčajne práve Pricemania.sk najviac konverzií – najviac zákazníkov nakúpi práve vďaka tomuto porovnávaču.

Pri tomto príklade ma náhoda nenapadá. Ale vidím cieľavedome vybudovaný kvalitný produkt a výborný marketing, ktorý Pricemanii získava množstvo publicity.

Takto by sa dalo písať o viacerých firmách, napr. o Martinus, Quality Unit, Pelicantravel … . Čo sa mi páči, že tieto firmy boli vybudované bez pomoci cudzieho kapitálu, prirodzenou cestou. Napríklad všetci významnejší konkurenti BiznisWebu majú cudzí kapitál.

Takže nezostáva nič iné, ako neustále sledovať trendy a mať oči otvorené. A skúšať.

3 rady zo života pre úspešné internetové podnikanie:

ako byť úspešný, podnikanie na interneteInovujte. Neustále. Buďte nastavení tak, že chcete veci zlepšovať. Neustále treba mať na pamäti, že veci treba zlepšovať a úlohy, ktoré trvajú kratšie riešte a zlepšujte okamžite. Iné veci si zapíšte a 2-3 denne poriešte.

ako byť úspešný, podnikanie na interneteChyby nie su problém. Každý deň sa robia chyby, na niečo sa zabudne, je to normálne. Na chyby by sa malo rýchlo reagovať a vyriešiť ich. Podstatný je trend – či sa snažíte, či veci zlepšujete.

ako byť úspešný, internetové podnikanieKaždú chvíľu venujte vzdelávaniu. Ak chcete byť v niečom dobrí, venujte sa tomu. Často vidím, ako ľudia strácajú čas napríklad s politikou, sledovaním televíznych správ, ale pritom sa sťažujú, že chcú niečo v živote dosiahnuť. Ale nevzdelávajú sa v tom, po večeroch a víkendoch, namiesto toho sledujú priateľov na Facebooku. Ja Facebook používam najmä na sledovanie konkurencie a noviniek z oboru webdesignu, internet marketingu a sledovania inšpiratívnych ľudí, ktorí sa pohybujú okolo internetového biznisu, a nie na súkromné účely. Každý večer sa snažím aspoň hodinu čítať blogy a vstrebávať novinky z článkov.

 

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Peter Polakovič Peter Polakovič je konateľom spoločnosti IRISOFT, s.r.o. a IRISOFT SYSTEMS, s.r.o. Svoje bohaté skúsenosti a znalosti z oblasti tvorby e-shopov a webstránok, internetovej reklamy a správy reklamných kampaní neustále rozširuje. V teame zastáva aj úlohu hlavného zdroja pozitívnej energie, kt. z neho srší aj mimo "prevádzkových hodín" :D Baterky si o.i. dobíja paradoxne štúdiom, manželkou Jankou a 2 synmi.

Diskusia k článku