Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Majú kampane na Facebooku význam?

kampane na facebooku, kampaň na sociálnej sieti facebook, ppc kampaň, ppcIng. Adam Pardel, Executive Manager z Kremsa Digital, s.r.o., Slovensko prezentoval na konferencii Marketing Live 2012 svoju  prednášku na tému – Kampane na Facebooku nemajú význam. Míňate vaše budgety na online efektívne?

Často zisťujeme, že naši klienti, ktorí si PPC reklamu spravujú sami, nesledujú efektivitu jednotlivých kampaní, kľúčové slová pravidelne neaktualizujú a nesledujú vývoj na trhu (konkurenciu).

 

Rovnako je to aj s reklamnými kampaňami na sociálnych sieťach – Facebook alebo Youtube.com.

Ako vyzerá úspešná kampaň?

  1. má správne KPI (Key Performance Indicators – kľúčový ukazovateľ výkonnosti), je správne začlenená do marketingovej komunikácie a akceptuje využitie sociálnych sietí, kvantita nejde na úkor kvality, má jasne stanovený cieľ
  2. má adekvátny budget – ktorý sa podľa potreby rozdelí aj na iné médiá podporujúce reklamnú kampaň
  3. zákazník by mal dôverovať odborníkom – ak si reklamnú kampaň nechávate spravovať odborníkom alebo agentúrou, mali by ste akceptovať návrhy na rozčlenenie finančných prostriedkov
  4. využíva vždy individuálne a kreatívne nápady – snaha zopakovať úspech kampane konkurenta sa vám môže vypomstiť, jediné, čo získate bude znudená platforma fanúšikov; pozor na spamovanie používateľov prostredníctvom vašich aplikácií
  5. rešpektuje pravidlá – napríklad pravidlá súťaží a aplikácií na Facebooku, súťaže na Facebooku sa v minulosti hojne realizovali prostredníctvom LIKE buttonu „Kto dá lajk, môže vyhrať…“, táto forma sa dá veľmi dobre hacknúť  a podobné nerešpektovania pravidiel môže viesť k zakázaniu Facebook stránky

Príklady úspešných online kampaní a online komunikácie s fanúšikmi

Fidorka a vykotúľané šibalstvo

fidorka, vykotúľané šibalstvo

Príklad aktívnej komunikácie s fanúšikmi nájdeme u značky Slovakia Chips

slovakia chips - komunikácia s fanúšikmi

Komunikácia so zákazníkmi v zahraničí

V zahraničí platí, že komunikácia so zákazníkmi (aj potenciálnymi) by sa mala niesť v duchu posolstva značky. Až 80% contentu (obsahu) tvoria informácie, ktoré zaujímajú zákazníkov a potenciálnych zákazníkov. Príkladom je značka ROXY:

roxy

alebo BMW a ich pôžitok z jazdy:

bmw

Ako realizovať úspešnú online kampaň?

Ing. Pardel radí:

  1. nastavte si zmysluplné ciele – napríklad získať zákazníkov, fanúšikov, emailové adresy; môžete si vytýčiť jeden hlavný cieľ a zopár sekundárnych
  2. pozerajte sa na celkovú mozaiku – nesústreďte sa len na jednotlivé časti kampane, ale pristupujte ku kampani ako k celku
  3. komunikujte – so správcom kampane, kreatívcami, ostatnými zainteresovanými účastníkmi kampane
  4. vystúpte z davu – snažte sa odlíšiť od konkurencie inovatívnym nápadom, neopakujte po druhých
  5. rebelujte na správnom mieste – vašu reklamnú kampaň nezabudnite zverejniť na sociálne siete, rozvírte konkurenčné vody a ukážte, že  ste leadrom vo svojej oblasti podnikania!

Je tiež potrebné uvedomiť si:

  • čo chcete propagovať – nový produkt?, vaše služby?
  • kde to chcete propagovať – miesto pre vašu reklamu je nemenej dôležité
  • prostredníctvom akého média – online (bannery, PPC kampaň v Google AdWords, Etarget, Sklik) a offline média (rozhlas a televízia, printové médiá, outdoor)
  • akou formou chcete predmet kampane propagovať – bannerovou a kontextovou reklamou, reklamou na sociálnych sieťach, direct mailingom, PR správou a pod.

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať