Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

PINTEREST – nástenka, ktorá Vám privedie nových návštevníkov na www stránky / e-shop

pinterest, nová sociálna sieť pinterestSociálna sieť Pinterest má veľké šance na prevalcovanie Facebooku, Twitteru, Google Plus a ďalších… Touto cestou sa však uberať nechce – s najväčšími sociálnymi sieťami (s Facebookom a Twitterom) sa rozhodol nadviazať spoluprácu. Možno aj to prispelo k tomu, že začiatkom marca 2012 dosiahol počet aktívnych používateľov 12 miliónov.

Pinterest je sociálna sieť, ktorá spája ľudí s rovnakým vkusom. Použivatelia si vytvárajú tématické kolekcie obrázkov alebo videí, ktoré propagujú prostredníctvom nástenky.

Pre koho je Pinterest určený?

Ako každá sociálna sieť – pre široké portfólium používateľov. Momentálne však až 58% návštevníčok tvoria ženy, z toho až 59% vo veku 25 – 44 rokov. Preto, ak predávate typicky ženský sortiment – ako je napríklad kozmetika, oblečenie, doplnky, dekorácie … alebo, ak blogujete o lifestyle, neváhajte a PINUJTE!

Najmasovejšie využitie zaznamenává Pinterest zo strany bloggerov, ktorým Pinterest privádza vyšší počet čitateľov ako Twitter.

Popularita stále rastie

Od septembra  2011 do decembra 2011 zaznamenal Pinterest až 400% nárast unikátnych používateľov.

Od začiatku roka 2012 narástol počet používateľov o 145%.

Aj mužská komunita zareagovala na fenomén ženskej sociálnej siete a vytvorila Gentlemint – Pinterest len pre mužov :D

Pinterest sa momentálne využíva aj ako Affiliate marketing – objednám si produkt, “opinujem” a moji followeri a priatelia na Facebooku aktivitu uvidia.

Princíp by sa dal prirovnať k Sponzorovaným príbehom na Facebooku s tým rozdielom, že je zadarmo.

Pochúťky od nástenkára

Pinterest nahráva do karát nielen e-shopom, ktoré prostredníctvom nástenky propagujú svoje produkty, ale aj obyčajným www stránkam ponúkajúcim len služby.

Preferuje zdieľanie obrázkov a videa, teda nie primárne textového obsahu ako Facebook či Twitter.

Ak chcete rýchlejšie zdieľať obrázky, vložíte si do lišty prehliadača tlačítko PIN IT.

Nemusíte nič kopírovať, stačí, ak budete postupovať podľa návodu.

Pinterest má vlastný RSS kanál v tvare https://pinterest.com/username/feed.rss

 

Ak si neprajete, aby Vaše obrázky a videá zdieľali iní používatelia, využijete funkciu NOPIN.

Navyše, ak máte Timeline na Facebooku, automaticky sa Vám priamo pod zoznam priateľov vloží sekcia posledných aktivít na Pintereste, vytvorených boardov a sledovaných Pinnerov:

timeline a pinterest

 Ako na to?

Ak nemáte pozvánku na Pinterest, zašlite nám na info@biznisweb.sk Váš e-mail so žiadosťou o pozvánku.

Vytvoriť nástenku na Pinterest.com si následne môžete aj tu.

Účet je ihneď aktívny a môžete začať s tvorbou nástenky. Kliknite na Add:

pinterest, add pin, tvorba nástenky pinterest

 

 

Následne vyberte, či chcete len niečo “prišpendliť” – Add a Pin, alebo nahrať externý súbor či video  – Upload a Pin, alebo vytvoriť novú nástenku  – Create a Board:

pinterest, add pin

Napojenie Vašej www stránky na nástenku na Pintereste umožňujú “Follow Buttons“.

 Jedno “malé” mínus

Pinterest označujú kritici za ilegálnu šťuku internetu, nakoľko používatelia zdieľajú obrázky a videá bez toho, aby rešpektovali zákon o autorských právach.

Nenechajme sa však odradiť! Vaše www stránky a e-shopy vďaka Pinterestu získajú nových návštevníkov.

 Pinterest a interentový marketing

Výhodou pre Vaše www stránky alebo e-shopy je, že Pinterest generuje webom, na ktoré sa odkazuje, oveľa väčší traffic ako Youtube.com, Google + a LinkedIn.

Pinterest sa preto môže považovať za súčasť Linkbuildingu.

Keďže fantázii sa medze nekladú, záleží len na Vás, akým spôsobom pripravíte oku lahodiacu nástenku. Dovolím si prirovnať k zostavovaniu výkladov na portáli SAShE.sk.

Nezáleží na tom, či ponúkate služby – napr. interiérového / exteriérového designéra alebo designové vychytávky, alebo konkrétne produkty – napr. zaujímavé elektrospotrebiče … ich fotky by na Pinterest-e nemali určite chýbať.

Pinterest Vám pomôže získať feedback od potenciálnych zákazníkov a zistiť, aký je záujem o Vaše služby. Vaše marketingové výdavky teda môžete smerovať na PPC reklamné kampane a pod.

Ak neviete, čo by ste na nástenku na Pinterest vložili, inšpirujte sa našim profilom:

biznisweb.sk na Pinterest, pinterest

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku