Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Sponzorované príbehy – ako za málo peňazí získať veľa Facebook fanúšikov

Určite každý z vás už počul, prípadne využil možnosti PPC reklamy na Facebooku. Trápite sa s nízkym počtom nových fanúšikov, nepribúdajú vám? Tomu už je koniec! Využite nákup fanúšikov cez sponzorované príbehy! Denne stovky nových fanúšikov…

Facebook spustil sponzorované príbehy. Začiatkom januára 2012 sa táto forma reklamy na Facebooku presunula do hlavného Feedu používateľov ako tzv. Sponzorované príbehy. Sponzorované príbehy sa stávajú jednou z najpreferovanejších foriem reklamy.

Princíp fungovania sponzorovaných príbehov

facebook sponzorované príbehy

Princíp je obdobný ako klasická reklama na Facebooku. Rozdiel spočíva v tom, že reklamné odkazy nemusíte písať, odkazy sa automaticky vytvoria z aktivity fanúšikov stránky. Jedná sa o bežné príspevky, ktoré s vami zdieľajú vaši priatelia, alebo stránky, ktoré sa vám páčia.

Príklad: Ak kliknem na nejakej stránke, ktorá ma spustenú kampaň cez sponzorované príbehy, na tlačidlo „like“, mojim kamarátom sa táto aktivita zobrazí na stene a ešte aj na mieste, kde sa nachádza Facebook reklama. Ako prvé sa zobrazia sponzorované príbehy a nižšie PPC Facebook reklama.

Z akých aktivít sa môžu stať sponzorované príbehy?

  • Keď sa niekomu páči nejaká stránka.
  • Keď sa niekomu páči príspevok alebo komentár na stránke.
  • Keď niekto zareaguje na pozvánku alebo udalosť stránky.
  • Keď niekto oznámi polohu z nejakého miesta.
  • Keď niekto hrá hru alebo používa aplikáciu.
  • Keď sa niekomu páči webová stránka alebo ju zdieľa.

 

Výhody sponzorovaných príbehov

  • tento typ reklamy je rádovo lacnejší ako bežná PPC reklama na Facebooku,
  • sponzorované príbehy sa týkajú aktivity vašich priateľov a stránok Facebooku,
  • reklamný text a grafika sú automaticky generované z príspevkov používateľov,
  • miera konverzie na fanúšika je oveľa vyššia.

Nastavenie kampane

Nastavenie sponzorovaných príbehov je veľmi jednoduché. Ak už máte skúsenosti s klasickými reklamami na Facebooku, bude to pre vás hračka. Stačí ak pôjdete na stránku Facebook Advertising a kliknete na Vytvoriť reklamu. Následne si vyberte destináciu, kam chcete „fanúšikov“ posielať ( stránka, podujatie, aplikácia, miesto). Typ reklamy vyberte Sponzorované príbehy.

facebook sponzorované príbehy

Cielenie facebook Sponzorované príbehy

Cielenie v tomto prípade reklamy je veľmi zaujímavé. Môžete využiť rôzne možnosti ako napr. Cieliť na krajinu, vek, pohlavie, záujmy a  najzaujímavejším je cielenie na okruh používateľov.

Môžete si vybrať z možnosti cieliť na používateľov, ktorí nie sú fanúšikovia vašej stránky a naopak. Prípadne pokročilé cielenie na okruhy používateľov.

ppc reklama, reklama na facebooku, facebook sponzorované príbehy

Cena a plánovanie Facebook reklamy  Sponzorované príbehy

Výška rozpočtu je podľa vášho uváženia. Výhodou je denný rozpočet, časový plán a odporúčaná cena za klik. V prípade, že máte odsledované, v akom časovom období je zvýšená návševnosť a konverzný pomer vašej stránky, odporúčam využiť časové plánovanie reklám. Pri rozsiahlejších kampaniach sa zverte do rúk odborníkov, ktorí vám efektívne nastavia PPC reklamu na Facebooku, prípadne poradia pri tvorbe Facebook stránky.

sponzorované príbehy na facebooku, zvýšenie fanúšikov na facebooku

Záverečný krok 🙂

Posledným krom je už len sumarizácia nastavení reklamy. Pomocou sponzorovaných príbehov dokážete jednoduchým nastavením a cielením reklamy osloviť svojich priateľov, existujúcich fanúšikov stránky či používateľov aplikácií. Ak už teda máte vytvorenú stránku s istým počtom fanúšikov, tu je návod, ako zvýšiť váš úspech.

sponzorované príbehy, sponzorované príbehy na facebooku, facebook fanúšikovia

 

Praktický význam nákupu fanúšikov

Pred spustením nákupu fanúšikov pre nášho klienta bola obava – bude mať nákup fanúšikov význam? Nakúpime množstvo fanúšikov, ktorí nebudú mať ďalší záujem o klientovu stránku, nezvýši sa konverzný pomer a dosah Facebook stránky sa nijako nezvýši…

Praktická ukážka:

Štatistiky - Sponzorované odkazy

Prirodzený dosah vzrástol z priemerného oslovenia 400 fanúšikov denne na 1200 fanúšikov denne (+300%). Virálny dosah vzrástol z 250 oslovených fanúšikov až na 2600 fanúšikov denne (+1040%). Počet fanúšikov vzrástol vďaka reklame o 55%. Samozrejme, je potrebné na nástenku Facebook stránky denne uverejňovať kvalitnejší obsah. V našom prípade klient iba pokračoval v uverejňovaní podobného obsahu ako pred spustením nákupu fanúšikov.

Klientovi v prvých dňoch výrazne narástol počet oslovených fanúšikov vo vekovej kategórii 13-17 rokov. Fanúšikovia v tejto vekovej kategórii sa stávajú fanúšikmi akejkoľvek stránky, a preto nepovažujem túto vekovú skupinu za potrebnú. Z uvedeného dôvodu som ihneď nastavila cielenie od veku 18 rokov. Po tomto nastavení sa mi väčšina fanúšikov javila 18 + 🙂

Odporúčam vám stanoviť ciele a vekové zameranie . Prírastku nových fanúšikov pod 18 rokov vekové obmedzenie úplne nezabráni, ale aspoň obmedzí. Avšak nepovažujem to za zásadný problém.

Naše obavy sa nenaplnili,  dosah sa zvýšil niekoľkonásobne a neklesol ani pri stopnutí reklamnej kampane. Ak aj vy potrebuje zvýšiť návštevnosť, získať nových fanúšikov, sme tu pre vás. Kontaktujte nás!

Viac článkov o tom, ako využiť Facebook vo váš prospech

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - je najmladšou členkou teamu "BiznisWebákov". Zastáva funkciu PPC a SEO odborníka, radí klientom, ako vytvoriť úspešný web a svedomito spravuje ich reklamné kampane v Google, Sezname, Zozname aj na Facebooku. Je držiteľkou certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis.

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať