Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Facebook marketing – dosť bolo zanedbávania, začnite sa mu venovať!

facebook, facebook marketingSociálna sieť Facebook je nám neustále v pätách. Majiteľov smartphonov sprevádza na každom kroku. Do konca marca 2012 má počet používateľov Facebooku dosiahnuť hranicu 900 miliónov. Aj napriek tomu však stále prichádzame do styku s klientami, ktorí na Facebooku nemajú vytvorený ani firemný či osobný profil.

Ako založiť firemný profil na Facebooku?

Ak s Facebookom nemáte doposiaľ žiadne skúsenosti, doporučujeme najprv vytvoriť si osobný profil. Potom založíte firemnú Fan stránku: http://www.facebook.com/pages/create.php

firemný profil na facebooku, fan page na facebook

10 tipov, ako zvládnuť Facebook marketing

  1. Fan stránka na Facebooku by mala obsahovať všetky “BIO” údaje – názov firmy, www stránku, kontakt, popis činnosti… V prípade, že ponúkate aj konkrétne produkty alebo služby, založte si tzv. produktové fotogalérie a k obrázkom doplňte aj konkrétne popisky. Inšpirujte sa Vašou priamou konkurenciou – o čom sú ich statusy, aké fotografie majú úspech u fanúšikov, ktoré statusy majú najviac “lajkov” …
  2. Prepojte Vašu Fan stránku na Facebooku s www stránkou alebo e-shopom – využite tzv. sociálne pluginy alebo like boxy, resp. like buttony.
  3. Vhodné je umožniť návštevníkom web stránky “lajkovať” Vaše produkty priamo na stránke – v detaile produktu alebo v článku.
  4. Ak máte viacero jazykových verzií na www stránke, vytvorte si samostatnú  Fan stránku pre každú z nich.
  5. Optimálne dni na pridávanie statusov na Facebook sú nedeľa a štvrtok. Počítajte s tým, že Vaši fanúšikovia sa väčšinou na Facebook pripoja vo večerných hodinách. Ak nemáte možnosť byť online v čase ako Vaši fanúšikovia, príspevky zverejnite na konci pracovnej doby. Status si ich nájde.
  6. Informujte fanúšikov o súťaži prebiehajúcej na Vašom webe! – Facebook ponúka rôzne aplikácie na súťaže. Pravidlá súťaží na Facebooku nájdete tu. V pravidlách súťaží sa dočítate aj to, že používanie tlačítka “Páči sa mi” v súťaži alebo registrácia fanúšikov “za odmenu” sú zakázané. Súťaž zaregistrujte aj na súťažné portály.
  7. Prezentujte akcie, výpredaje a novinky aj s využitím hyperlinky na konkrétnu sekciu na webe – vytvárate tak backlinky na Váš web / eshop.
  8. Okrem toho, že je Facebook vhodným miestom na bezplatnú propagáciu Vašej firmy, www stránky alebo e-shopu, ponúka aj platenú PPC reklamu.
  9. Ak máte možnosť, organizujte eventy – pokiaľ máte napr. kamennú predajňu, kaviareň, reštauráciu, bar … zorganizujte akciu, v rámci ktorej všetci zúčastnení získajú bonus k nákupu alebo zľavu na nákup.
  10. Tagujte (označte) na fotkách svoj tím pracovníkov, seba a event. aj svojich fanúšikov.

 

Neočakávajte od Facebooku zázraky. Počet fanúšikov bude rásť pozvoľna (existuje aj možnosť  zakúpenia databázy  ”fanúšikov”). Reciprocita v sociálnych sieťach nefunguje. Častokrát platí, že čím viac dáte, tým menej dostanete, resp. reakcie fanúšikov sú negatívne.

 

Ak považujete marketing na Facebooku za možnosť merať sociálne vzťahy, budete zrejme sklamaní. Sociálne vzťahy sa merať nedajú.
Počítajte s tým, že sa na Vašej Fan stránke objavia aj negatívne reakcie. Neznamená to ale, že marketing na Facebooku robíte zle. Na potenciálnych zákazníkov alebo návštevníkov Vašej Fan stránky lepšie vplýva, ak vidia, že na stene máte 9 pozitívnych a 1 negatívnu reakciu, ako len samé pozitívne. Negatívne reakcie Vás vykresľujú v reálnom svetle. Nikto nie je dokonalý a o to presne na sociálnych sieťach ide – nehrať sa na bohov, ale byť prirodzený.

facbeook marketing, marketing na facebookuPrečo mať  Fan stránku na Facebooku?

        • podnikať na internete a nebyť On-line je absurdné
        • Facebook je skvelým miestom na komunikáciu s fanúšikmi
        • prostredníctvom sociálnej siete Facebook sa o Vás širia referencie, potenciálnym klientom často pomôžu v rozhodovaní pri nákupe produktu
        • ďalší kvalitný spätný odkaz na Váš web
        • výzva k akcii na Fan stránke dokáže strojnásobiť počet lajkov pri produkte, statuse …

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Jana Polakovičová Ing. Jana Polakovičová pracuje v IRISOFT, s.r.o. od roku 2006. Venuje sa internetovému marketingu (najmä SEO optimalizácia), zákazníckej podpore, školeniam a popri inom si nájde čas aj na testovanie systému na tvorbu web stránok a eshopov BiznisWeb.sk

Diskusia k článku