Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Wait marketing – trend reklamy pre rok 2012

wait marketing, reklama, marketing

Už ste si naplánovali marketingové aktivity pre podporu predaja na Vašom webe alebo e-shope na rok 2012?

Ak ste si v rámci novoročných predsavzatí dali záväzok, že tento rok získate väčší počet objednávok, prinášame Vám informácie o novom spôsobe reklamy.

Wait marketing predstavuje nový komunikačný kanál, ktorého potenciál je vo využití čakania.

“Za málo peňazí veľa muziky“

Šetrí sa všade – v štátnom rozpočte, v rozpočtoch miest a obcí, vo firmách …

Preto počítajte s tým, že každá marketingová kampaň niečo stojí – PPC reklama, reklama na Facebooku, PPC kampaň v porovnávačoch tovaru a i.

Ak radi experimentujete a ste otvorení novinkám zo sveta marketingu, práve pre Vás je tu nový trend reklamy zo západu.

Stále na niečo čakáme

Čakáme na autobusy, vlaky, čakáme u lekára, čakáme v supermarketoch, na povianočné výpredaje … každý deň na niečo čakáme.

Práve preto vznikol nový termín označujúci marketingové využitie čakania – wait marketing (voľný preklad – reklama pri čakaní).
Z výskumov trhu v Európe a v USA vyplýva, že pri čakaní intenzívnejšie vnímame marketingové posolstvá.

Človek hľadá akýkoľvek podnet, ktorý mu pomôže „zabiť čas“.

Ľudský mozog je naprogramovaný na vyhľadávanie potešenia

Preto, ak niekde čakáme, sme vďační za akýkoľvek letáčik, LCD obrazovku alebo plagát na stene.

Pri čakaní je náš mozog 2-3krát vnímavejší ako pri sledovaní televízie. Zdroj

Wait marketing

Wait marketing označuje marketing, ktorý upútava našu pozornosť počas čakania.

Priekopníčkou wait marketingu je Prof. Diana Derval, MBA z Holandska.

Prof. Derval, MBA navrhla rozšírenie Kotlerových 5M v marketingovej komunikácii o šieste M:

  1. Mission – poslanie reklamy
  2. Money – peniaze, rozpočet
  3. Message – posolstvo, správa, ktorú má reklama šíriť
  4. Media – médiá, ktoré sa dajú na šírenie reklamy použiť
  5. Measurement – účinok, ktorý sa očakáva
  6. Moment – moment, kedy je človek k reklame najvnímavejší

Efektivita wait marketingu

Obrovskou výhodou wait marketingu je, že oslovuje spotrebiteľa vo chvíli, keď nie je v kontakte s iným médiom.

Komunikácia v správny čas a na správnom mieste deklaruje rešpekt inzerenta voči spotrebiteľovi.

V lyžiarskom stredisku inzerujeme napríklad lyžiarske potreby a nie letné plavky.

Na Slovensku zažíva wait marketing momentálne boom v zdravotníctve. Nenásilnou formou podsúva inzerent odborné informácie čakajúcemu pacientovi, ktorý má následne možnosť konzultovať ich so svojim lekárom.

Umiestnenie reklamy v priestore, kde potenciálny zákazník strávi čakaním istý čas, je výrazne lacnejšie a omnoho efektívnejšie ako iná reklamná kampaň.

Presné zacielenie na Vašu cieľovú skupinu dokáže ušetriť až 30 – 70% z marketingového rozpočtu. Preto je vhodné konzultovať realizáciu reklamnej kampane prostredníctvom wait marketingu s odborníkmi.

Vaša reklama prostredníctvom wait marketingu nezaberie ihneď.

Ľudia potrebujú určitý čas na absorbovanie informácií. Napríklad aj televízna reklama – ak má mať naozaj úspech, musí ju divák vidieť minimálne 3x za sebou.

Wait marketing má veľké predpoklady masívneho využitia na miestach, kde sa pri čakaní vystrieda obrovské množstvo ľudí.

Reklama pri čakaní má preto vhodné predpoklady priviesť Vám kvantá nových zákazníkov.

Jej úspech závisí len od správnej realizácie a zacielenia na konkrétnu cieľovú skupinu.

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku