Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Využitie sociálnych sietí a mobilných zariadení v online marketingu

Význam sociálnych sietí a mobilných zariadení pre vaše webstránky a internetové obchody

Na konferencii Internet je sexy, vďaka ktorej vám pravidelne ponúkame najnovšie trendy zo sveta online marketingu, odznela aj prednáška na tému  SO – LO – MO.

sociálne siete a marketing, mobily a marketingSociálne siete a mobily ako online marketingové nástroje pre podnikanie na internete.

Čo má americký pojem SO – LO – MO spoločné s internetovým podnikaním na Slovensku?

Dokáže pre naše e-shopy získať nových zákazníkov a spropagovať naše produkty?

Názov SO-LO-MO označuje trend online marketingu – SOCIAL – LOCAL – MOBILE.

 

Stotožnenie sa s touto skratkou znamená zamerať sa vo Vašom online podnikaní na:

1. sociálne siete a základňu fanúšikov (SOCIAL)

2. mesto, okolie a krajinu, v ktorej pôsobíte (LOCAL)

3. mobilné zariadenia a masívny nárast ich používania (MOBILE)

 

Kto nie je na Facebooku, nežije

Úlohu Facebook podporných stránok, Google + pre firmy, resp. iných sociálnych sietí už nepochybne poznáte.

O tom, že na Facebooku vás od hocikoho na svete delia v priemere 4 priatelia ste možno počuli.

Ak nie ste sociálni a nepropagujete svoj biznis na sociálnych sieťach, je čas, aby ste tak urobili.

Byť sociálny v online marketingu znamená:

  1. uspokojiť jednu zo základných ľudských potrieb – začleniť sa do sociálnej skupiny alebo spoločenstva a nebyť sám
  2. zaregistrovať svoju firmu na Facebook, Google +, Twitter, Youtube.com
  3. byť aktívny na sociálnej sieti (získavať nových fanúšikov, zdieľať obsah, komunikovať s fanúšikmi a pravideľne prispievať hodnotnými statusmi…)
  4. rozšíriť svoje reklamné kampane aj na sociálne siete – napr. PPC na Facebooku

Vaše web stránky alebo e-shop sú sociálne, ak:

Ako mať LOKÁL vo svojom LOCAL

google mapsVýskumy z Nielsen Research poukazujú na fakt, že človek sa cíti socializovaný a komfortne  v okruhu cca 1 km od miesta trvalého bydliska, zamestnania alebo obľúbeného podniku.

Ak máte kamennú predajňu a internetový obchod, určite chcete, aby ich zákazníci navštevovali. Propagácia Vašej predajne nie je len o tom, aby bol nápis na dverách dobre viditeľný, treba sa zamerať aj na propagáciu sídla firmy či adresy kamennej predajne na internete.

Ako mať LOCAL biznis?

  1. v prvom rade vyplňte korektne sekciu KONTAKT na Vašom webe – zadajte reálnu adresu sídla, aktuálne telefónne čísla a kontaktné maily
  2. doplňte Google mapu na web
  3. ak sa v priebehu podnikania zmení adresa vášho sídla alebo adresa obchodu, nezabudnite údaje aktualizovať aj vo  vyhľadávačoch a porovnávačoch tovaru
  4. pokúste sa získať recenzie na váš podnik, predajňu, e-shop priamo od zákazníkov (ak sa vám to nepodarí, využite blogerov) – recenzie propagujte na sociálnych sieťach

Ak máš mobil, si zaručene MOBILE

iphone, smartphonePOZOR! Nie je mobil, ako mobil!

V pojme SOCIAL – LOCAL – MOBILE označuje mobile prídavné meno mobilný. Mobilný znamená mať všade prístup, mať mobilný internet, používať a sťahovať mobilné aplikácie, mať cez mobil prepojenie na sociálne siete … to všetko je súčasťou smartphonov.

Na Slovensku je momentálne 1 milión používateľov smartphonov, z ktorých 60% sa denne pripojí na internet. Predpokladá sa, že do roku 2014 bude počet prístupov na internet zo smartphonov vyšší ako z klasických počítačov alebo notebookov.

Až 50% lokálneho vyhľadávania pochádza zo smartphonov, 70% používateľov sťahuje rôzne aplikácie (napr. Gowalla, RunKeeper, Stamped.com a ďalšie), 91% prístupov z mobilného internetu tvoria prístupy na sociálne siete.

Ako mať mobilné web stránky, e-shop?

Na Slovensku je momentálne mobilnosť www stránky ponímaná v rámci reklamnej kampane zameranej na mobilné zariadenia –  Google AdMob.

Preto, ak uvažujete váš online biznis rozšíriť aj pre neustále narastajúcu skupinu používateľov smartphonov, uberajte sa minimálne touto cestou.

O pár rokov k nám preniknú ďalšie možnosti aplikácie SOCIAL – LOCAL – MOBILE a budeme sa môcť inšpirovať napríklad americkým predajcom chovateľských potrieb, ktorý zverejnil na svojich fan stránkach informácie o akcii, vďaka ktorej psíčkari mohli dostať psie pochúťky zdarma.

Podmienkou bolo „checknúť sa“ (označiť prostredníctvom aplikácie) pred obchodom s chovateľskými potrebami na prechádzke so psom.

Vynikajúci prípad spojenia všetkých 3 atribútov – v rámci SOCIAL využili sociálne siete ako informačné médium, v rámci LOCAL označenie pred predajňou a MOBILE zastúpili iPhony.

Aplikácia SOCIAL – LOCAL – MOBILE do podnikania na Slovensku

Ak máte predajňu či reštauráciu, ponúknite zákazníkom zľavu na váš tovar alebo jedlo. Jedinou podmienkou je, že pred platbou vykonajú zákazníci cez mobil akciu na sociálnej sieti:

  • stanú sa fanúšikom vašej FB stránky
  • dajú Like
  • zdieľajú vašu FB stránku
  • checknú sa prostredníctvom geolokalizačnej služby (Foursquare, Google Places…)
  • 1-2 vetami napíšu referenciu na produkt alebo jedlo

Týmto spôsobom získate perfektnú reklamu – osobné doporučenie je totiž ten najlepší spôsob propagácie.

 

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať