Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

NEPRERÁBAJTE NA SVOJICH WWW STRÁNKACH 2.časť

SEO optimalizácia, internetová reklama, PPC reklamaMinulý týždeň sme si čo to povedali o vyčlenení rozpočtu, úprave web stránok a postoju k podnikaniu.

Pevne verím, že ste popracovali na svojich web stránkach, a preto si dovolím pokračovať v ďalších zásadných krokoch!

1 . Správne nasadené kľúčové slová na www stránke

Ide ma poraziť, keď na web stránkach vidím nezmyslene porozhadzované kľúčové slová, pod ktorými vás nikto nikdy nenájde! 

Predávate „svadobné ozdoby“, ale na titulnej stránke ste napísali text „všetko o svadbe“ a motto stránky je „svadobný deň“? Chyba!

  • Nikto vás nebude hľadať pod pojmom „svadobný deň“ čiže takto vašu stránku nikto nenájde a nič si nekúpi. Ľudia skôr budú hľadať pojmy „svadobná výzdoba“, „výzdoba na svadbu“, „aranžérske potreby“, tieto hlavné kľúčové pojmy umiestnite viackrát na titulku, do motta stránky, do nadpisu stránky a všade, kde sa to hodí.
  • Na každej stránke vám odporúčam venovať sa najmä 2-3 kľúčovým pojmom. Pri ďalších podstránkach sa zamerajte na iné 2-3 kľúčové pojmy.

TIP: ako zistíte, ktoré klúčové slová sú v danom segmente vyhľadávané?

  • Používajte Google KeyWord Analyzer. Zadajte do Google toto spojenie a nájde vám odkaz.
    Pomocou tohto nástroja si môžete  vyselektovať najfrekventovanejšie hľadané slová  a  slovné spojenia.
  • Uvádzajte vyhľadávané kľúčové slová v textoch a obrázkoch!
  • V samotných textoch používajte dostatok kľúčových slov. Pozor však na správne zahustenie textu!

Príklad: Vytvorte si linkovaný text, ktorý obsahuje dôležité  kľúčové slovo. Linkujte napr. hlavné podkategórie obchodu. Návod na vytváranie hyperliniek.

2 . Registrujte sa do katalógov a porovnávačov produktov

Prostredníctvom registrácie vytvárate kvalitné spätné odkazy (hyperlinky smerujúce z iných webov na Váš web). Internetové katalógy sú dôležitým zdrojom odkazov na váš web.

  • Čím viac spätných odkazov bude mať vaša stránka, tým vyššie vo výsledkoch vyhľadávania sa môžete umiestniť.

Vedeli ste o tom, že porovnávače tovaru sú dôležitým zdrojom objednávok?

 3. SEO – optimalizácia stránky

Obrovským nárastom web stránok vznikla aj potreba optimalizácie webstránok na internete.

V najpoužívanejšom vyhľadávači na svete (Google) sa nachádza viac ako 21 miliárd zaindexovaných webových stránok. Preto uspieť a byť na prvých miestach v prirodzených výsledkoch vyhľadávania nie je jednoduché. Optimalizácia pre vyhľadávače – SEO, vám umožní dostať sa medzi prvé miesta vo vyhľadávačoch (Google) a tým vám zvýšiť návštevnosť vašej stránky a dlhú dobu vám privádzať návštevníkov priamo na váš web.

SEO je súbor praktík, pomocou ktorých sa vaše webstránky usporiadajú a prispôsobia štandardom! Jedná sa o analýzu kľúčových slov, úpravu on-page faktorov a textov (copywriting), vytváranie spätných odkazov (link building). Pre fajnšmekrov, ktorí majú záujem si SEO robiť sami, bez zverenia sa do rúk odborníkom 🙂 , odporúčam SEO analýzu a už len trpezlivo a svedomito neustále pracovať na SEO optimalizácii!

Ešte je dobré uvedomiť si, že prvé merateľné výsledky sa začnú ukazovať najskôr po mesiaci práce na webovej stránke. Z dlhodobého hľadiska je optimalizácia určite menej nákladná a mnohonásobne trvácnejšia ako platená reklama.

Ukážka SEO – vyhľadávané bolo slovo disky:

Ukážka PPC reklamy (hore) a ukážka prvej pozície v SERP pre Centrumkolies.sk vďaka dôslednej SEO optimalizácii

 4. PPC reklama

Hlavnou výhodou PPC reklamy je, že ste okamžite viditeľní a prvé výsledky sa dostavujú za pár hodín. Výhoda je, že môžete zarábať aj s neoptimalizovaným webom, lebo sa dostane na popredné sponzorované odkazy vo výsledkoch vyhľadávania (SERP). Jednoznačne však odporúčam kombináciu kvalitnej SEO optimalizácie a dobre zacielených PPC reklamných kampaní, až vtedy sa dostavia maximálne výsledky.

PPC je…

  • Najefektívnejšia forma inzercie v pomere cena/prínos, efektívnejšia ako akýkoľvek iný typ reklamy.
  • Rýchla, reklamná kampaň sa dá spustiť o niekoľko hodín
  • Reklama je merateľná. Reklamu v novinách, rádiu, televízií, prakticky neviete zmerať, ale efektivitu PPC kampane merať viete.
  • Na váš web prostredníctvom  Google prídu len návštevníci, ktorí majú záujem o core biznis Vášho podnikania.

Ak sa rozhodnete sami si spravovať PPC kampaň, jednoznačne odporúčam naštudovať si pár dobrých rád pre úspešné fungovanie kampane! Do popredia by som dala samostatný článok http://blog.biznisweb.sk/2011/10/najcastejsie-chyby-v-ppc-reklame-robite-ich-aj-vy/ , pomocou ktorého sa môžete vyhnúť fatálnym chybám v PPC.

 Ukážka PPC: 


5. Linkbuilding

Linkbuilding je jeden z off-page faktorov. Jednoducho to môžeme preložiť ako „budovanie odkazov“. Dostatok kvalitných spätných odkazov vám zaručí zvýšenie návštevnosti a zlepšenie pozície vo vyhľadávačoch. Ide v podstate o webovú obdobu public relations (PR). Kedysi neplatené aktivity, sú dnes čím ďalej viac platené. Linkbuilding má iné ciele ako reklama, predovšetkým práve vytváraním vzťahu s verejnosťou.

Linkbuilding môžeme rozdeliť do dvoch kategórií:

Pasívny: 

  • registrácia do katalógov
  • nepriamy link building
  • publikovanie kvalitných PR článkov

Aktívny:

  • nákup spätných odkazov. Sami žiadame majiteľov webstránok, aby si s nami vymenili odkaz.

Odborne realizovaný link building vám zabezpečí…

  • vyššiu cielenú návštevnosť zo stránok, ktorá zvyšuje váš predaj,
  •  tvorbu značky, povedomia a dôveryhodnosť vašich stránok,
  • zvýšenie hodnotenia web stránky (Page Rating),
  • zlepšenie pozícií vašich web stránok vo vyhľadávačoch

Získate tak dôveru vyhľadávačov, čo je základ úspešnej optimalizácie a vysokej návštevnosti pre vašu webstránku!

Dôležité je, aby odkaz na vašu webstránku obsahoval  kľúčové slová, napr.: „BiznisWeb.sktvorba www stránok„.

6 . Vytvárajte podporné stránky

Poslednou formou, ktorá je tu síce už dlhšie, ale nie je o nej moc počuť, sú tzv. podporné weby, alebo tiež microsites.

Čo je podstata pomocného webu?  Podporný web (microsites) je malý web, ktorý si kladie za cieľ propagovať určitý produkt alebo časť služieb. Vytvoriť pomocný web môžete tu.

Výhody podporného webu:

  • finančné náklady – podporný web môžete mať už za pár desiatok eur
  • malý rozsah – návštevník sa rýchlo dozvie informácie o produktoch na stránke
  • jednoduchá navigácia – návštevník sa na webe rýchlo zorientuje
  • priamy zásah klienta – podporné weby ide lepšie posilovať vo vyhľadávačoch na konkrétne slová
  • z podporného webu môžete odkazovať na hlavný web

Podporný web má výbornú efektivitu v pomere cena/ možný zisk. Predpokladom je, že sa na jedno – dve slová umiestnite na predných pozíciach vo vyhľadávačoch. Získate tak pravidelný prísun návštevníkov. Z podporného webu môžete zároveň odkazovať na vlastný web a tým posilujete vo vyhľadávačoch aj hlavné stránky!

7 . Využite vo váš prospech podpornú stránku na Facebooku / skupinu na Facebooku

Firemné stránky na Facebooku sú vítaným spestrením v komunikácii firmy so zákazníkmi a účinným nástrojom, ako od nich získať spätnú väzbu. Vlastná firemná stránka na Facebooku je tiež nevyhnutný predpoklad pre pôsobenie vašej firmy v rámci tejto sociálnej siete.

Zavedením Facebook stránky získate výborný spätný odkaz pre Google. Tento spätný odkaz sa zväčša rýchlo zaradí medzi top 3 spätné odkazy.

Propagujte svoju Facebook stránku

Firemné stránky na Facebooku sú vítaným spestrením v komunikácii firmy so zákazníkmi a účinným nástrojom, ako od nich získať spätnú väzbu.

  • umiestniťe na váš web ikonku Facebooku s textom „staňte sa fanúšikom!“ s hyperlinkou na vašu podpornú stránku, ikonku je najlepšie umiestniť na všetky podstránky
  • máte neobmedzené možnosti vyzvať kamarátov, aby vás odporučili ďalej svojim kamarátom
  • je možné zaplatiť si reklamu na Facebooku

Výhody reklamy na Facebooku

  • presné cielenie reklamy podľa vekovej kategórie, pohlavia, záujmov, jazykov, regiónu a vzdelania,
  • veľké množstvo zobrazení reklamy,
  • budovanie značky a image,
  • zvyšujúci sa počet používateľov na Facebooku. Facebook patrí medzi najväčšie sociálne siete na internete.

Facebook stránky a reklama je určená pre každého, kto by rád propagoval svoju firmu v rámci dnes najväčšej sociálnej siete Facebook!

Nezáleží na tom, o akú veľkú firmu sa jedná – dôležité je to, čo chcete svojim zákazníkom, či už existujúcim alebo potenciálnym, oznámiť.

PS: Nepremárnite svoj čas prejedaním sa vianočných koláčikov a povenujte sa optimalizovaniu svojich webstránok a e-shopov 🙂

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - je najmladšou členkou teamu "BiznisWebákov". Zastáva funkciu PPC a SEO odborníka, radí klientom, ako vytvoriť úspešný web a svedomito spravuje ich reklamné kampane v Google, Sezname, Zozname aj na Facebooku. Je držiteľkou certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis.

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať